Gå til innhold

Kjapp vektnedgang (ellers sunn og frisk). Suppedietten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For å si det først: Jeg har aldri hatt spiseproblemer, eller vært for tynn eller for tjukk. Jeg er også voksen, og helsa er bra. 

Jeg skal i bryllup 1. juni, og har funnet "Alle kjolers mor". Altså kjolen over alle kjoler. Den var også i en prisklasse jeg normalt ikke har råd til, men den var kraftig nedsatt. Problemet er at den er en størrelse for liten. Og selv jeg ikke er direkte overvektig, har jeg ikke vondt av å gå ned noen "vinterkilo". 

Jeg har bare litt over 1 uke på meg. Har tittet på diverse dietter, og endel ser direkte helsefarlige ut. Så mye er ikke kjolen verdt. 

Jeg fant noen interessante artikler og foruminnlegg om den såkalte "Rikshospitalets Suppediett" (ja, jeg vet at den ikke har noe med Rikshospitalet å gjøre). For meg ser det ut som en diett som kan fungere for å komme ned 1 størrelse fort. 

Men jeg så at det er veldig mange forskjellige beskrivelser av dietten. Noen varer i 7 dager, noen lengre. Noen er basert kun på suppe. Noen har andre ting i tillegg. Noen har kun en type suppe, altså samme suppa i mange dager. Andre har oppskrifter på flere typer supper som kan brukes i den perioden dietten varer. Noen har suppe til alle måltider. Noen har andre matvarer til frokost og suppe resten av døgnet. 

Noen som har prøvd? Og hva spiste du/hvilken variant av dietten brukte du? 

Anonymkode: 55192...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vektnedgang er lett, fettnedgang er værre. Du kan miste vekt over en uke, men det vil for det meste være vannvekt og å miste vannvekt gjør deg ikke tynnere da vann er jevnt fordelt i kroppen. 

Anonymkode: 1afd8...845

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å si det først: Jeg har aldri hatt spiseproblemer, eller vært for tynn eller for tjukk. Jeg er også voksen, og helsa er bra. 

Jeg skal i bryllup 1. juni, og har funnet "Alle kjolers mor". Altså kjolen over alle kjoler. Den var også i en prisklasse jeg normalt ikke har råd til, men den var kraftig nedsatt. Problemet er at den er en størrelse for liten. Og selv jeg ikke er direkte overvektig, har jeg ikke vondt av å gå ned noen "vinterkilo". 

Jeg har bare litt over 1 uke på meg. Har tittet på diverse dietter, og endel ser direkte helsefarlige ut. Så mye er ikke kjolen verdt. 

Jeg fant noen interessante artikler og foruminnlegg om den såkalte "Rikshospitalets Suppediett" (ja, jeg vet at den ikke har noe med Rikshospitalet å gjøre). For meg ser det ut som en diett som kan fungere for å komme ned 1 størrelse fort. 

Men jeg så at det er veldig mange forskjellige beskrivelser av dietten. Noen varer i 7 dager, noen lengre. Noen er basert kun på suppe. Noen har andre ting i tillegg. Noen har kun en type suppe, altså samme suppa i mange dager. Andre har oppskrifter på flere typer supper som kan brukes i den perioden dietten varer. Noen har suppe til alle måltider. Noen har andre matvarer til frokost og suppe resten av døgnet. 

Noen som har prøvd? Og hva spiste du/hvilken variant av dietten brukte du? 

Anonymkode: 55192...070

kutte ut karbohydrater, ikke alt, men så og si alt. spise kunn karbohydrater om morningen og på ettermiddagen. så kutter du alt ut. kutt ut 80 prosent av karbohydratene. jeg gikk så fort ned i vekt at huden min ble løs. nå etter litt tid har huden strukket seg tilbake og jeg er fin og slank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd å finne en annen kjole, uansett hvor bra den du allerede har er. Å gå ned en klesstørrelse på litt over en uke er tilnærmet umulig, om du så sulter deg daglig og bare lever på vann. 

Du kan jo bare prøve på en av disse suppediettene, men du burde ha en kjole i bakhånd. Jeg er iallefall skråsikker på at det ikke går an å gå ned en klesstørrelse på så kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...