Gå til innhold

Da kan jeg avkrefte myten om hvordan få jente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går var vi på ultralyd og fikk sett nok engang at lillegull i magen er en frisk og rask gutt 🥰😀 at det et gutt  nr 2 gjør ingenting for meg.

Men nå skal jeg avkrefte myten mange påstår, at det er større sjans for jente om man har sex en stund før eggløsning. Jeg vet at eggløsningen var var 3-4 dager etter sexen, men gutt er det. Vi prøvde ikke på barn når han ble til,  vi skulle vente til sommeren. Men en en ødelagt gummi var alt som skulle til. Eggløsningstester var negative i 3 dager etterpå. Men hjertelig velkommen er han ❤

Ikke prøv på barn om du bare vil ha et bestemt kjønn. Prøv kun på barn om du vil være like glad uansett hva det blir 😀

 

Anonymkode: 41468...09f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er mulig det kan være en bitteliten økt sjanse for ett av kjønnene ved enkelte av kjerringrådene, men det er antagelig ikke snakk om 1 % en gang. Hos oss møttes egg og sædceller i ei petriskål i et laboratorium (IVF), og de raske guttesædcellene skulle hatt lett match på den korte ferden. Hvis det var sånn at man får gutt ved sex tett på eggløsning, burde alle som gjennomgikk IVF få gutter. Vi fikk jente. 

Gratulerer med gutten :) 

Anonymkode: 93716...65a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I går var vi på ultralyd og fikk sett nok engang at lillegull i magen er en frisk og rask gutt 🥰😀 at det et gutt  nr 2 gjør ingenting for meg.

Men nå skal jeg avkrefte myten mange påstår, at det er større sjans for jente om man har sex en stund før eggløsning. Jeg vet at eggløsningen var var 3-4 dager etter sexen, men gutt er det. Vi prøvde ikke på barn når han ble til,  vi skulle vente til sommeren. Men en en ødelagt gummi var alt som skulle til. Eggløsningstester var negative i 3 dager etterpå. Men hjertelig velkommen er han ❤

Ikke prøv på barn om du bare vil ha et bestemt kjønn. Prøv kun på barn om du vil være like glad uansett hva det blir 😀

 

Anonymkode: 41468...09f

Takk, jeg ønsker meg veldig en gutt. Så håper jeg er like heldig som deg🤗

Anonymkode: 571dc...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent på dette, vi hadde uhell nå, sex seks dager før eggløsning, trodde ikke det var mulig å bli gravid da, men det ble jeg. Så blir spennende å se, for strengt tatt om myten stemmer så bør i det minste det her bli jente hvor det var så mange dager mellom!

Anonymkode: 1a112...495

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2019 den 21.32, AnonymBruker skrev:

Takk, jeg ønsker meg veldig en gutt. Så håper jeg er like heldig som deg🤗

Anonymkode: 571dc...8a3

Hva sier magefølelsen din 😀? Med første fikk jeg sånn helt syk følelse av gutt siden jeg så krysset. Og gutt var det

Ts

Anonymkode: 41468...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er sædcellen som bestemmer kjønn så spiller det ikke noen rolle når man har eggløsning...

 

Gratulerer med det sterke kjønn på vei😁👍🏼

Anonymkode: b03db...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.5.2019 den 21.33, AnonymBruker skrev:

Er spent på dette, vi hadde uhell nå, sex seks dager før eggløsning, trodde ikke det var mulig å bli gravid da, men det ble jeg. Så blir spennende å se, for strengt tatt om myten stemmer så bør i det minste det her bli jente hvor det var så mange dager mellom!

Anonymkode: 1a112...495

Ja det blir spennende å se da 😊 men er det ikke litt sykt å tenke på hvor hardfør før og "sta" de små svømmerne er som holder ut og venter så lenge på egg ?virkelig ment to be da tenker jeg

Gynekologen skøyet med mannen min at han må ha god sædkvalitet og stae sædceller 🤣

Ts

Anonymkode: 41468...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2019 den 21.25, AnonymBruker skrev:

I går var vi på ultralyd og fikk sett nok engang at lillegull i magen er en frisk og rask gutt 🥰😀 at det et gutt  nr 2 gjør ingenting for meg.

Men nå skal jeg avkrefte myten mange påstår, at det er større sjans for jente om man har sex en stund før eggløsning. Jeg vet at eggløsningen var var 3-4 dager etter sexen, men gutt er det. Vi prøvde ikke på barn når han ble til,  vi skulle vente til sommeren. Men en en ødelagt gummi var alt som skulle til. Eggløsningstester var negative i 3 dager etterpå. Men hjertelig velkommen er han ❤

Ikke prøv på barn om du bare vil ha et bestemt kjønn. Prøv kun på barn om du vil være like glad uansett hva det blir 😀

 

Anonymkode: 41468...09f

Du sier det jo selv, at myten er at det er større sjanse for å få jente om man har sex flere dager før eggløsning. Ikke at det er 100% sjanse. Så nei, du kan ikke avkrefte noe som helst.

Hadde tusen kvinner gjort akkurat det samme, og 50% eller flere fått gutt, da kan vi snakke om å avkrefte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det blir spennende å se da 😊 men er det ikke litt sykt å tenke på hvor hardfør før og "sta" de små svømmerne er som holder ut og venter så lenge på egg ?virkelig ment to be da tenker jeg

Gynekologen skøyet med mannen min at han må ha god sædkvalitet og stae sædceller 🤣

Ts

Anonymkode: 41468...09f

Spørs om det ble litt for gammelt her, ser visst ut til at det ikke utvikler seg mer. Så muligens vil alder på sædcellene ha noe å gjøre for kvaliteten på celledelingen når den starter? Jeg prøver å trøste meg med det. 

Anonymkode: 1a112...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...