Gå til innhold

Må hente datteren min på skolen og trenger unnskyldning..


Bimle

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Mumeod skrev:

Da må du heller finne måter å hjelpe datteren din til å møte de situasjonene som hun synes er vanskelige. Det å skjerme henne vil hun aldri bli voksen av. 

Men måten du ordlegger deg på bekymrer meg, når du bruker ord som tvinge. Skolen har faktisk lov til å ha forventninger til sine elever, og om du ikke tåler at skolen har visse forventninger til dine barn så får du heller ta dem ut av skolen og drive hjemmeundervisning.

Barna dine vil aldri bli klare for voksenlivet om de aldri skal lære seg at det stilles forventninger og krav til dem. Når du pakker det inn og kaller det for tvang, så mener jeg du svikter som omsorgsperson. Da det er din jobb i barneoppdragelsen å faktisk lære dem at det alltid vil stilles krav og forventninger som man må løre seg og takle.

Det var da voldsomt til hets! Ikke kom her å klag på mine ferdigheter som mamma fordi jeg ønsker å gjøre denne ene tingen for min datter. Her vi bor er det faktisk TVANG, du kan ikke uttale deg om noe du ikke har noen som helst greie på. 

Jeg stilte et enkelt spørsmål, da forventer jeg enkle svar. 

Ferdig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Parkeringsvakt skrev:

Om denne jenta har angst vil det ikke hjelpe å tvinge henne til å gjøre denne type ting. Kronisk angst blir man bare kvitt om man lærer en måte å takle den på, og det lærer man ikke automatisk av å gjøre det som fremkaller angst. Da hadde hun jo aldri følt på angst i det hele tatt, fordi hun hadde visst hvordan takle den. 

Det er forskjell på at noen gjør noe de syntes er litt ubehagelig og tvinge noen til å gjøre noe når de har angst eller andre problemer. Akkurat slik det er forskjell på å tvinge noen som har vondt i foten til å hoppe og så tvinge noen som sitter i rullestol til å gjøre det samme. 

Det jenta trenger er at noen lærer henne hvordan håndtere angsten om hun skal bli bedre. Som regel bruker man psykologer til den type greie

Om TS tvinger datteren til å være i situasjoner, så vil det mest sannsynligvis føre til at datteren vil begynne skulke selv. Dette har jeg selv sett i ei venninne jeg hadde på skolen. Hun slet mye med angst og begynte etterhvert å skulke, karakterene falt og vi mistet gradvis kontakt og jeg aner ikke hva hun driver med idag. Dette var da tilbake et par tiår der angst ikke var et vanlig ord og ingen plukket opp på at hun trengte hjelp

Takk! Det var jo det jeg gjorde da jeg lovet henne å komme til utdelingen. Men når det nå ikke går så må jeg finne en løsning hvor hun ikke får full panikk for at jeg ikke er der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mumeod skrev:

Da må du heller finne måter å hjelpe datteren din til å møte de situasjonene som hun synes er vanskelige. Det å skjerme henne vil hun aldri bli voksen av. 

Men måten du ordlegger deg på bekymrer meg, når du bruker ord som tvinge. Skolen har faktisk lov til å ha forventninger til sine elever, og om du ikke tåler at skolen har visse forventninger til dine barn så får du heller ta dem ut av skolen og drive hjemmeundervisning.

Barna dine vil aldri bli klare for voksenlivet om de aldri skal lære seg at det stilles forventninger og krav til dem i samfunnet. Når du pakker det inn og kaller det for tvang, så mener jeg du svikter som omsorgsperson. Da det er din jobb i barneoppdragelsen å faktisk lære dem at det alltid vil stilles krav og forventninger som man må lære seg og takle for å kunne ta del som en nyttig samfunnsborger.

En gang er ikke å aldri skulle lære seg. Ikke uttal deg om ting du ikke aner noe om, svar heller på spørsmålet mitt eller hold kjeft!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lama_Drama skrev:

Kan du ikke ta med søsknene på utdelingen?

Nei, de er også på skolen. Dog på andre skoler enn denne datteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
Akkurat nå, Bimle skrev:

Nei, de er også på skolen. Dog på andre skoler enn denne datteren. 

Så dumt. Da ville jeg bare hentet henne og sagt at det var noe i familien uten å utdype det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lat som at hun er dårlig/vondt i hodet/kvalm og bør komme seg hjem. (ikke helt løgn heller) 

Anonymkode: e98eb...397

Hun hadde sterke magekramper da jeg leverte henne i dag morges. Men om jeg henter henne uten at helsesøster har ringt meg så får datteren min kjeft på skolen i morgen. Og hun arbeider en time hos helsesøster hver dag. 

Fy f for en røre dette ble...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde skamme deg.

Anonymkode: a77ca...fb4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lama_Drama skrev:

Så dumt. Da ville jeg bare hentet henne og sagt at det var noe i familien uten å utdype det.

Tror jeg gjør det så godt jeg kan. Personal issues må vel være godt nok?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bimle skrev:

Det var da voldsomt til hets! Ikke kom her å klag på mine ferdigheter som mamma fordi jeg ønsker å gjøre denne ene tingen for min datter. Her vi bor er det faktisk TVANG, du kan ikke uttale deg om noe du ikke har noen som helst greie på. 

Jeg stilte et enkelt spørsmål, da forventer jeg enkle svar. 

Ferdig!

Det du gjør er en bjørnetjeneste, og ansvarsløst. 

Ser at du har en veldig negativ holdning til skolen, når du kaller det tvang. Reality check, det stilles krav til elever på alle skoler, i alle land. Også når de kommer ut i voksenlivet, og skal ut i jobb vil det stilles krav. Det er ikke tvang. Eller mener du slik at det er tvang når du må gå på jobben, og gjøre dine plikter der?

Du sier hvorfor kan jeg ikke gjøre denne ene tingen for min datter. Men det du ønsker å lære din datter er at ingen kan bestemme over henne, eller kreve noe av henne. Som er en forferdelig usunt og dårlig oppdragelse. Hvordan skal hun da kunne takle voksenlivet når den tid kommer, når hun aldri har blitt stilt forventninger til, og lært seg at ingen kan kreve noe av henne.

Når du ikke evner å se dette selv, eller ta imot kritikk på det, så vil jeg faktisk hevde at du er en dårlig mor. Du er kanskje en bra mor på andre områder, men når det kommer til akkurat dette så er det svikt. 

Når du spør i en tråd som denne om råd så må du tåle at du får svar deretter uten at man pakker det inn. Jeg er uenig i at du skal lære datteren din å juge og unngå alt hun synes er vanskelig. Og da blir det mitt svar, uavhengig om du liker det eller er enig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Bimle skrev:

Jeg trenger unnskyldning til SKOLEN når de spør hvorfor jeg henter henne ut midt i skoledagen...

Hvorfor det? Hvorfor bare ikke være ærlig og si det som det er?

Anonymkode: 4537f...75b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen andre hente søsknene? Så får du vært med datteren din på utdelingen? 

Anonymkode: f78a0...c8c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mumeod skrev:

Det du gjør er en bjørnetjeneste, og ansvarsløst. 

Ser at du har en veldig negativ holdning til skolen, når du kaller det tvang. Reality check, det stilles krav til elever på alle skoler, i alle land. Også når de kommer ut i voksenlivet, og skal ut i jobb vil det stilles krav. Det er ikke tvang. Eller mener du slik at det er tvang når du må gå på jobben, og gjøre dine plikter der?

Du sier hvorfor kan jeg ikke gjøre denne ene tingen for min datter. Men det du ønsker å lære din datter er at ingen kan bestemme over henne, eller kreve noe av henne. Som er en forferdelig usunt og dårlig oppdragelse. Hvordan skal hun da kunne takle voksenlivet når den tid kommer, når hun aldri har blitt stilt forventninger til, og lært seg at ingen kan kreve noe av henne.

Når du ikke evner å se dette selv, eller ta imot kritikk på det, så vil jeg faktisk hevde at du er en dårlig mor. Du er kanskje en bra mor på andre områder, men når det kommer til akkurat dette så er det svikt. 

Når du spør i en tråd som denne om råd så må du tåle at du får svar deretter uten at man pakker det inn. Jeg er uenig i at du skal lære datteren din å juge og unngå alt hun synes er vanskelig. Og da blir det mitt svar, uavhengig om du liker det eller er enig.

Tydelig at du ikke har peiling, så jeg lar det gå.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og kanskje søsken kan vente? 

Og om deg er i dag, så seint skolen er i det landet du bor i!? 

Anonymkode: 114f5...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen andre hente søsknene? Så får du vært med datteren din på utdelingen? 

Anonymkode: f78a0...c8c

Som sagt, vi bor i utlandet og har ikke familie her. Kan høre med en nabo kanskje om å hente de eldste. Vil jo helst være med på seremonien og at hun skal få vært der. Men ikke om hun for alltid vil bli husket som sen som spydde foran 400 mennesker...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og kanskje søsken kan vente? 

Og om deg er i dag, så seint skolen er i det landet du bor i!? 

Anonymkode: 114f5...aa9

Vi ligger endel timer bak Norge ja. Søsken kan ikke vente, da må de stå ute i 40 grader i en time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Hvorfor bare ikke være ærlig og si det som det er?

Anonymkode: 4537f...75b

Da lar de ikke henne gå, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss for noen svar her. Det er helt forståelig at du vil hjelpe datteren din i denne situasjonen! Å ha angst på den måten må en ta hensyn til. Hvis en presser noen som allerede føler panikk, så kan problemet eskalere veldig. 

Men hva gjør du?  Hva med at hun går til helsesøster og forteller om magesmertene da? Hun juger ikke da, og så får helsesøster ringt etter deg? Ellers vet jeg ikke helt hva som hjelper som unnskyldning.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bimle skrev:

Vi ligger endel timer bak Norge ja. Søsken kan ikke vente, da må de stå ute i 40 grader i en time. 

De kan ikke vente inne? Evt hentes før? Tenker at du burde prioritere henne

Anonymkode: 114f5...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at hunden/katten/kaninen deres er syk og hos veterinær. De vet vel ikke om dere har hund eller ikke. Søsteren til venninnen min gjorde dette en gang. Funket.

Anonymkode: f1854...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...