Gå til innhold

Må hente datteren min på skolen og trenger unnskyldning..


Bimle

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Wiskola skrev:

Ser den. Jeg trodde (her har jeg fordommer, så beklager igjen) du var den type AnonymBruker som var spydig for at hun ikke tvang datteren sin til å delta, og at det med mestringsfølelse var ironisk ment.

Jeg ser den. ☺️ Nei, jeg er enig med deg i at tvang er ikke veien å gå.  

Anonymkode: e7157...56d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Wiskola skrev:

Siste der var jo faktisk ganske bra.

Det med ambassaden trenger vel litt gjennomtenkning først. Det kommer jo ann på hvor Hi bor og hvor ambassaden ligger. Man kan ikke bare svippe innom ambassaden i USA, spesielt om den ligger en lengre flyreise unna. Det kan tenke seg at en slik tur vil trenge overnatting. Og så dukker barnet plutselig opp på skolen tidlig dagen etter...

Anonymkode: 79ba8...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke si til læreren at datteren din virkelig ikke ønsker å delta? 

Anonymkode: 2d5b5...e5c

Det hjelper ikke her. Nå deltar vi begge, men jeg har liten tro på at det vil endre noe i fremtiden. Selv om mange her har trodd at jeg er en mamma som alltid lar barna slippe unna det de ikke vil, så er ikke det tilfelle. Hun har alltid deltatt. Det har aldri blitt noe bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke bare å lyve da? 

Si at ett familiemedlem har vært i en ulykke og dere må forte dere dit.

Skjønner ikke problemet. Jeg hadde lammende angst i ungdomstiden. Hadde jeg spydd foran hele skolen så hadde jeg tatt livet av meg av skam tror jeg.

Alternativ løyn

Si huset sprøytes for skadedyr/harvannskade/elektrisk problem og hun må reise tidlig siden dere må overnatte borte å det er ett stykke dit.

Si at en norsk slektning ligger for døden og dere har arrangert en Skype samtale for å si farvel.

Si dere må til ambassaden siden det er noe kluss med noen papirer. 

 

Anonymkode: ac17d...4ab

Gode tips! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det med ambassaden trenger vel litt gjennomtenkning først. Det kommer jo ann på hvor Hi bor og hvor ambassaden ligger. Man kan ikke bare svippe innom ambassaden i USA, spesielt om den ligger en lengre flyreise unna. Det kan tenke seg at en slik tur vil trenge overnatting. Og så dukker barnet plutselig opp på skolen tidlig dagen etter...

Anonymkode: 79ba8...1e5

Det har seg sånn at jeg har null niks erfaring med ambassader, ettersom jeg enn så lenge er bosatt i Norge. I mine ører hørtes det ut som en grei unnskyldning, men ser at jeg ikke tenkte lenge nok på om den løgnen var gjennomførbar, gitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimle skrev:

Jeg trenger unnskyldning til SKOLEN når de spør hvorfor jeg henter henne ut midt i skoledagen...

Hvordan gikk det?

Fikk du lært bort hvordan man lyver seg ut av uønskede situasjoner? Smarte triks for å skulke...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg erter på meg noen her, men hva med angstdempede medikamenter for å ta de verste toppene?

Anonymkode: e7157...56d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rotemor skrev:

Hvordan gikk det?

Fikk du lært bort hvordan man lyver seg ut av uønskede situasjoner? Smarte triks for å skulke...?

Idiot! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bimle skrev:

Idiot! 

Nei, du som forelder må takle sånne situasjoner til det beste for din datter. Lyve er det dummeste man gjør.

Du som forelder bestemmer selv at din datter ikke skal gå på premieutdeling. Ferdig snakka!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det ordnet seg nå, men til en annen gang hadde jeg bare sagt at dere må ordne noen papirer, pass, visum, bank-greier eller lignende. 

Men hvorfor går hun på skole i USA når dette landets skoler ikke kan møte henne og tilpasse opplæringen til hennes behov? Har dere Ikke mulighet til å bo her i Norge hvor det er bedre samarbeid mellom skole og hjemmet? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lat som at hun er dårlig/vondt i hodet/kvalm og bør komme seg hjem. (ikke helt løgn heller) 

Anonymkode: e98eb...397

Nei, vet du hva. Man lyver ikke på vegne av sine barn, ærlig talt! Man skylder heller ikke på barn. Og når Ts sier det er i skoletiden, ja da er det faktisk slik i Norge at barn skal være på skolen. 

Anonymkode: 606ff...b31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt
1 hour ago, Mumeod said:

Det du gjør er en bjørnetjeneste, og ansvarsløst. 

Ser at du har en veldig negativ holdning til skolen, når du kaller det tvang. Reality check, det stilles krav til elever på alle skoler, i alle land. Også når de kommer ut i voksenlivet, og skal ut i jobb vil det stilles krav. Det er ikke tvang. Eller mener du slik at det er tvang når du må gå på jobben, og gjøre dine plikter der?

Og i alle land finner du mennesker som faller utenfor, ender opp på gata, blir rusmisbrukere osv. Presser man noen uten å gi dem en måte å takle presset på, øker du bare sjansen for at det går galt med dem på sikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir noen så aggressive her? Det ble en utrolig merkelig tråd ut fra en problemstilling jeg syns det er rart ikke flere forstår? Det er jo opplagt at datteren har angst, og da presser en ikke barn til å gå fram foran flere mennesker for å ta i mot premie! Det er ikke sånn at Ts holder datteren borte fra skolen, og hun forklarer jo at hun ikke "syr puter under armene på"  Å ta hensyn til barnet i ett tilfelle, betyr da ikke at en lar barnet "slippe unna" alt mulig. Noen ganger skjønner jeg ingenting av hvorfor det kommer så mange krasse svar og direkte ufine svar. Som å påstå at Ts er en dårlig omsorgsperson! Jez

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra det ordnet seg denne gangen. Har dere ikke mulighet til å sende ungen på en privatskole hvor hen får mer tilpasset undervisning? I USA har jo foreldre veldig mye de skulle ha sagt. Man kan jo til og med ha hjemmeskole? Har dere for dårlig råd til å følge opp dette ordentlig på skolen hadde jeg forsøkt å komme meg tilbake til Norge hvor man har mye større trygghet hvis det går dårlig med utdannelsen.

Anonymkode: 5bda7...de1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpe det gikk fint i dag TS, og at datteren din kom seg greit gjennom det. Føler med henne!

Nå vet jeg ikke hvor gammelt barnet er, men er det mulig å få noen angstdempende medikamenter til neste gang?

Vi er mange som sliter med sånne situasjoner, men dessverre er det noe man må igjennom. Jeg fikk av min mor betablokker da jeg måtte presentere ol på skolen (dette var ungdomsskole/videregående). Jeg var pissnervøs og livredd likevel, men hjertet banket ikke like kraftig, så jeg klarte å gjennomføre. Man kan ikke lyve seg ut av alle situasjon, selvom jeg har gjort mye av det også. 

Anonymkode: f78a0...c8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Bimle skrev:

Som sagt tidligere, hun kaster opp ukontrollert om hun tvinges.

For fremtiden få legeerklæring på at hun ikke skal delta på slike ting.

Du må fornye legeerklæringen minst 1g pr semester.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Rotemor skrev:

Nei, du som forelder må takle sånne situasjoner til det beste for din datter. Lyve er det dummeste man gjør.

Du som forelder bestemmer selv at din datter ikke skal gå på premieutdeling. Ferdig snakka!

I Norge ja, er laaaaangt strengere i mange land deriblant USA

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

I Norge ja, er laaaaangt strengere i mange land deriblant USA

Hva skal de vel gjøre?? Den kampen og eventuelle sanksjonene hadde jeg tatt på strak arm hvis det var til det beste for mitt barn.

Jeg hadde gått inn for endring, ikke løgn. Tigermor ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rotemor skrev:

Hva skal de vel gjøre?? Den kampen og eventuelle sanksjonene hadde jeg tatt på strak arm hvis det var til det beste for mitt barn.

Jeg hadde gått inn for endring, ikke løgn. Tigermor ;) 

Jeg er ikke uenig, men latet til at mor her ikke hadde denne muligheten.

Har bodd i andre land enn Norge med mine barn, og på forskjellige kontinenter leser meg da alltid opp på reglene i landet før vi reiser (Holder bla nå på å lese meg opp på et nytt land som vi flytter til i 2020.) 

Er greit å vite hva de forventer i skolevesenet og hva som er lov ikke lov (bla har enkelte land f.eks restriksjoner på klær osv.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fru Uperfekt skrev:

Jeg er ikke uenig, men latet til at mor her ikke hadde denne muligheten.

Har bodd i andre land enn Norge med mine barn, og på forskjellige kontinenter leser meg da alltid opp på reglene i landet før vi reiser (Holder bla nå på å lese meg opp på et nytt land som vi flytter til i 2020.) 

Er greit å vite hva de forventer i skolevesenet og hva som er lov ikke lov (bla har enkelte land f.eks restriksjoner på klær osv.)

Det er veldig viktig å tilpasse seg best mulig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...