Gå til innhold

Må hente datteren min på skolen og trenger unnskyldning..


Bimle

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Bimle skrev:

Tydelig at du ikke har peiling, så jeg lar det gå.

Mer tydelig at du ikke har peiling. Skammelig oppførsel. 

Noen som ikke tåker å bli satt på plass.

Anonymkode: 7b339...c1a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Jøss for noen svar her. Det er helt forståelig at du vil hjelpe datteren din i denne situasjonen! Å ha angst på den måten må en ta hensyn til. Hvis en presser noen som allerede føler panikk, så kan problemet eskalere veldig. 

Men hva gjør du?  Hva med at hun går til helsesøster og forteller om magesmertene da? Hun juger ikke da, og så får helsesøster ringt etter deg? Ellers vet jeg ikke helt hva som hjelper som unnskyldning.

Takk! Godt det finnes vettuge mennesker på forum som dette også! 

Men jeg kan vel ikke uttale meg som ALDRI har latt datteren min gjøre ting fordi hun ikke hadde lyst til det. Det å begynne på ny skole i et fremmed land to år på rad var jo selvsagt en lek for henne. Vi jublet hele veien til skolen, hvilket mumeod og de anonyme hetserne var med på da det skjedde. 

Tipset ditt høres fornuftig ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan ikke vente inne? Evt hentes før? Tenker at du burde prioritere henne

Anonymkode: 114f5...aa9

Da går de glipp av to skoletimer og av ulike grunner kan de ikke ha mer fravær nå. 

Skolen låser dørene ti minutter etter skoleslutt så de kan ikke vente inne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørr naboen din da 

Anonymkode: d8910...89a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Bimle skrev:

Min datter har premieutdeling på skolen i dag, og hun har absolutt ikke lyst å gå. Jeg fikk overtalt henne til å gå likevel, med løfte om at jeg skulle være der å se på. 

Nå viser det seg at jeg ikke rekker å se på fordi jeg må hente søsknene hennes andre steder samtidig, så jeg vil «sjekke henne ut» av skolen før utdelingen begynner. 

Må ha en unnskyldning og tannlege/legetime funker ikke for da vil se ha bevis. 

Har dere noen gode tips til hvilken unnskyldning jeg kan bruke? 

 

25 minutter siden, Bimle skrev:

Ikke null problem i USA.

Du kunne ikke tenkt deg det akkurat denne opplysningen var relativt viktig å ta med i HI?? 

Vi vet da ikke hvordan skolesystemet fungerer i USA.... 

Anonymkode: 38227...7ee

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bimle skrev:

Da går de glipp av to skoletimer og av ulike grunner kan de ikke ha mer fravær nå. 

Skolen låser dørene ti minutter etter skoleslutt så de kan ikke vente inne.

Kan de barna ta drosje til den skolen som du er med det førstnevnte barnet?

Anonymkode: b151c...c88

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Bimle skrev:

Vi ligger endel timer bak Norge ja. Søsken kan ikke vente, da må de stå ute i 40 grader i en time. 

Visste du ikke at du måtte hente de tidligere i dag? Ble det bare plutselig sånn?

Er det ikke da mulighet for at de kan gå på en cafe, butikk eller noe i nærheten? Om det er noe i nærheten da.. Eller om de kan sitte på med noen andre som skal hjem?

Premieutdelinger og lignende er jo uansett fint å få med seg som forelder. 

Siden skolen tydeligvis har kontroll, og driver med tvang, så vil jo ikke lyving hjelpe. Sannheten er jo i så fall best å si.

Også håper jeg jo at barnet ditt får sikkelig hjelp for angsten sin, eller hva det nå er som gjør at hun gruer seg så ille til premieutdeling, men det regner jeg jo med at hun får. Og at dere foreldre hjelper og støtter henne i å tørre å utfordre seg på sånne ting, for det er jo ikke noe skummelt hun skal igjennom. Det er bare i hennes hode at det er skummelt. Ellers blir det bare å sy puter under armene hennes, og det tjener hun ikke noe på i det lange løp.

Ser du svarer litt kvast mot andre som skriver lignende til deg, om at vi ikke har peiling. Men som forleder er det lurt å bli bevisst seg selv og det man gjør for barna sine. Alle prøver å hele tiden å gjøre det rette, men av og til kan det vi tenker er rett egentlig være feil.

Anonymkode: 4537f...75b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Du kunne ikke tenkt deg det akkurat denne opplysningen var relativt viktig å ta med i HI?? 

Vi vet da ikke hvordan skolesystemet fungerer i USA.... 

Anonymkode: 38227...7ee

Men var det det jeg spurte om da? Spørsmålet mitt trengte ikke den informasjonen. Om voksne folk bare svarer på spørsmål uten å lage tredje verdenskrig, så blir verden et bedre sted. 

 

Men hva vet jeg, jeg er jo bare en dårlig omsorgsperson som syr puter under armene på barna mine og aldri lar dem gjøre annet enn det de har lyst til.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Visste du ikke at du måtte hente de tidligere i dag? Ble det bare plutselig sånn?

Er det ikke da mulighet for at de kan gå på en cafe, butikk eller noe i nærheten? Om det er noe i nærheten da.. Eller om de kan sitte på med noen andre som skal hjem?

Premieutdelinger og lignende er jo uansett fint å få med seg som forelder. 

Siden skolen tydeligvis har kontroll, og driver med tvang, så vil jo ikke lyving hjelpe. Sannheten er jo i så fall best å si.

Også håper jeg jo at barnet ditt får sikkelig hjelp for angsten sin, eller hva det nå er som gjør at hun gruer seg så ille til premieutdeling, men det regner jeg jo med at hun får. Og at dere foreldre hjelper og støtter henne i å tørre å utfordre seg på sånne ting, for det er jo ikke noe skummelt hun skal igjennom. Det er bare i hennes hode at det er skummelt. Ellers blir det bare å sy puter under armene hennes, og det tjener hun ikke noe på i det lange løp.

Ser du svarer litt kvast mot andre som skriver lignende til deg, om at vi ikke har peiling. Men som forleder er det lurt å bli bevisst seg selv og det man gjør for barna sine. Alle prøver å hele tiden å gjøre det rette, men av og til kan det vi tenker er rett egentlig være feil.

Anonymkode: 4537f...75b

Jeg svarer krast til de som kaller meg en dårlig omsorgsperson fordi jeg ønsker å hjelpe barnet mitt. Ikke til innlegg som dette som faktisk er konstruktivt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Bimle skrev:

Da går de glipp av to skoletimer og av ulike grunner kan de ikke ha mer fravær nå. 

Skolen låser dørene ti minutter etter skoleslutt så de kan ikke vente inne.

Kan de ta drosje? Kan du eventuelt spørre foreldre til klassekamerater om barna kan være med de hjem?

Anonymkode: b151c...c88

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan de ta drosje? Kan du eventuelt spørre foreldre til klassekamerater om barna kan være med de hjem?

Anonymkode: b151c...c88

Har spurt en nabo nå og venter på svar. Eneste venninnen jeg har her som ikke jobber. Pappaen er umulig å få tak i. 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Bimle skrev:

Men var det det jeg spurte om da? Spørsmålet mitt trengte ikke den informasjonen. Om voksne folk bare svarer på spørsmål uten å lage tredje verdenskrig, så blir verden et bedre sted. 

 

Men hva vet jeg, jeg er jo bare en dårlig omsorgsperson som syr puter under armene på barna mine og aldri lar dem gjøre annet enn det de har lyst til.

Relativt viktig ja faktisk.. venninna mi er lærer og er ikke strikt på det og har god dialog med foreldrene til barna «hennes»..

vi kan da ikke gi et godt svar når de5 helt klart er et mye strengere regime og mindre kommunikasjon på skoler i USA 

Anonymkode: 38227...7ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bimle skrev:

Har spurt en nabo nå og venter på svar. Eneste venninnen jeg har her som ikke jobber. Pappaen er umulig å få tak i. 

 

 

Håper at det ordner seg 😍

Anonymkode: b151c...c88

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan de ta drosje? Kan du eventuelt spørre foreldre til klassekamerater om barna kan være med de hjem?

Anonymkode: b151c...c88

De er så store at de kan være alene hjemme, men de kan ikke gå. Ikke har de venner i nærheten heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Relativt viktig ja faktisk.. venninna mi er lærer og er ikke strikt på det og har god dialog med foreldrene til barna «hennes»..

vi kan da ikke gi et godt svar når de5 helt klart er et mye strengere regime og mindre kommunikasjon på skoler i USA 

Anonymkode: 38227...7ee

Men jeg spurte om en unnskyldning, ikke om dere visste hvordan skolesystemet er her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for noen svar det var her da. Blir helt oppgitt, jeg. Dessverre er KG en kilde til å få en haug unødvendige svar, ikke alltid relevant for det du spør etter. Faktisk særdeles sjeldent relevant.

Uansett.

Jeg synes du fortjener ros for at du tar datteren din sin situasjon såpass alvorlig! Jeg kjenner flere amerikanere som fikk sjokk over det norske skolesystemet med tanke på at det amerikanske er mye strengere. I Norge hadde ikke dette vært et problem, slik jeg anser det.

Som en annen foreslo lenger opp her: Er det en mulighet at hun går til helsesøster? Skjønner at "sosiale grunner" kan være vanskelig, men om jenta ikke har helse til å gå på en utdeling, så kan jo virkelig skolen ikke tvinge henne til dette. Får da være litt medmenneskelighet, selv om det er USA vi snakker om.

Masse lykke til! Håper du finner en løsning på situasjonen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper at det ordner seg 😍

Anonymkode: b151c...c88

Gjorde ikke det. Hun kunne ikke. Får prøve å telefonstorme pappaen til han svarer. Vil jo helst få dette til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koker du ihop en unnskyldning for å ta henne ut av skolen, tror jeg skolen vil gjennomskue den rimelig kjapt. Den løgnen vil kanskje kunne forfølge deg og din datter i lang tid etterpå.

Får din datter hjelp til å takle angsten sin? Psykolog?

 

Anonymkode: e7157...56d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wiskola skrev:

Herregud, for noen svar det var her da. Blir helt oppgitt, jeg. Dessverre er KG en kilde til å få en haug unødvendige svar, ikke alltid relevant for det du spør etter. Faktisk særdeles sjeldent relevant.

Uansett.

Jeg synes du fortjener ros for at du tar datteren din sin situasjon såpass alvorlig! Jeg kjenner flere amerikanere som fikk sjokk over det norske skolesystemet med tanke på at det amerikanske er mye strengere. I Norge hadde ikke dette vært et problem, slik jeg anser det.

Som en annen foreslo lenger opp her: Er det en mulighet at hun går til helsesøster? Skjønner at "sosiale grunner" kan være vanskelig, men om jenta ikke har helse til å gå på en utdeling, så kan jo virkelig skolen ikke tvinge henne til dette. Får da være litt medmenneskelighet, selv om det er USA vi snakker om.

Masse lykke til! Håper du finner en løsning på situasjonen.

Tusen takk for godt svar og gode tips! 

De lovet gull og grønne skoger i begynnelsen av året da hun var livredd og kastet opp hver morgen. Hun hadde sterke magekramper hver dag de første to ukene av skoleåret, skolen gjorde ingenting selv om vi hadde møter med rådgiver flere ganger. Etter tre uker gikk det seg endelig til. Barn får ikke respekt her i set hele tatt og det er skummelt!

Prøver så godt jeg kan å få det til nå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å bestille lege/tannlege til henne for i morgen? Så henter du bevis derfra en gang før du må hente henne og leverer skolen? Så får du heller betale gebyret for ikke oppmøtt  til time.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...