Gå til innhold

Må hente datteren min på skolen og trenger unnskyldning..


Bimle

Anbefalte innlegg

Min datter har premieutdeling på skolen i dag, og hun har absolutt ikke lyst å gå. Jeg fikk overtalt henne til å gå likevel, med løfte om at jeg skulle være der å se på. 

Nå viser det seg at jeg ikke rekker å se på fordi jeg må hente søsknene hennes andre steder samtidig, så jeg vil «sjekke henne ut» av skolen før utdelingen begynner. 

Må ha en unnskyldning og tannlege/legetime funker ikke for da vil se ha bevis. 

Har dere noen gode tips til hvilken unnskyldning jeg kan bruke? 

Endret av Bimle
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Bimle skrev:

Min datter har premieutdeling på skolen i dag, og hun har absolutt ikke lyst å gå. Jeg fikk overtalt henne til å gå likevel, med løfte om at jeg skulle være der å se på. 

Nå viser det seg at jeg ikke rekker å se på fordi jeg må hente søsknene hennes andre steder samtidig, så jeg vil «sjekke henne ut» av skolen før utdelingen begynner. 

Må ha en unnskyldning og tannlege/legetime funker ikke for da vil se ha bevis. 

Har dere noen gode tips til hvilken unnskyldning jeg kan bruke? 

Du kan ikke ta henne ut? De andre får vente?

Anonymkode: 114f5...aa9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke ta henne ut? De andre får vente?

Anonymkode: 114f5...aa9

Huh? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bimle skrev:

Huh? 

Søsknene hennes får vente til hun har fått premien sin eller hva det var? 

Anonymkode: 114f5...aa9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bimle skrev:

Min datter har premieutdeling på skolen i dag, og hun har absolutt ikke lyst å gå. Jeg fikk overtalt henne til å gå likevel, med løfte om at jeg skulle være der å se på. 

Nå viser det seg at jeg ikke rekker å se på fordi jeg må hente søsknene hennes andre steder samtidig, så jeg vil «sjekke henne ut» av skolen før utdelingen begynner. 

Må ha en unnskyldning og tannlege/legetime funker ikke for da vil se ha bevis. 

Har dere noen gode tips til hvilken unnskyldning jeg kan bruke? 

Et av de andre barna har blitt syk?

Anonymkode: b151c...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Mumeod skrev:

Uff, hvorfor kan du heller ikke ha en åpen dialog med skolen/lærer, og heller fortelle saken slik som den er.

At din datter gruer seg veldig til denne premieutdelingen og ikke ønsker å delta. Da kan faktisk skolen legge til rette for, og hjelpe deres datter.

Det å juge for å slippe unna problemene er ikke annet en ansvarsløst og langt hva jeg forventer av en forelder. Snakk om å sy puter under armene.

Enig. 

Anonymkode: 114f5...aa9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger unnskyldning til SKOLEN når de spør hvorfor jeg henter henne ut midt i skoledagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er der nå? Javel, aner ikke hvor gammel hun er, men om det er frivillig oppmøte så trenger hun vel ikke en unnskyldning for å gå heller.

Anonymkode: d8f0a...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serr? Er det så vanskelig på skolen din? Jeg er selv lærer og jeg får ofte melding fra foreldre om at de må hente barnet tidligere pga ditt og datt. Er vel null problem?

Anonymkode: 76a11...b1e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mumeod skrev:

Uff, hvorfor kan du heller ikke ha en åpen dialog med skolen/lærer, og heller fortelle saken slik som den er.

At din datter gruer seg veldig til denne premieutdelingen og ikke ønsker å delta. Da kan faktisk skolen legge til rette for, og hjelpe deres datter.

Det å juge for å slippe unna problemene er ikke annet en ansvarsløst og langt hva jeg forventer av en forelder. Snakk om å sy puter under armene.

Lærerne og rådgiver vet hvordan hun har det og hvor skremt hun er for sånne ting. De gjør ingenting for å hjelpe henne. Det er så ille at hun kaster opp om hun tvinges.

Vi bor ikke i Norge, så ting er litt annerledes her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bimle skrev:

Jeg trenger unnskyldning til SKOLEN når de spør hvorfor jeg henter henne ut midt i skoledagen...

Så det er det du lærer barna dine, at om de synes noe er vanskelig, utfordrende, krevende så skal de juge seg ut av problemene. Og heller serve løgner eller unnskyldninger for å slippe og face problemene sine.

Fy faen, noe så ansvarsløst, merker jeg blir sint.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er der nå? Javel, aner ikke hvor gammel hun er, men om det er frivillig oppmøte så trenger hun vel ikke en unnskyldning for å gå heller.

Anonymkode: d8f0a...76c

Det er i skoletiden, de siste to timene av skoledagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Serr? Er det så vanskelig på skolen din? Jeg er selv lærer og jeg får ofte melding fra foreldre om at de må hente barnet tidligere pga ditt og datt. Er vel null problem?

Anonymkode: 76a11...b1e

Ikke null problem i USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mumeod skrev:

Så det er det du lærer barna dine, at om de synes noe er vanskelig, utfordrende, krevende så skal de juge seg ut av problemene. Og heller serve løgner eller unnskyldninger for å slippe og face problemene sine.

Fy faen, noe så ansvarsløst, merker jeg blir sint.

Som sagt tidligere, hun kaster opp ukontrollert om hun tvinges.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du si at ett av de andre barna er syk og at du derfor må være hjemme og at datteren din derfor også må hjem nå, ellers så får du ikke hentet henne?

Anonymkode: a058c...fcd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snakk om å gjøre henne en bjørnetjeneste med å lære henne å skulke unna alt som er vanskelig 

Anonymkode: 41457...aae

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bimle skrev:

Lærerne og rådgiver vet hvordan hun har det og hvor skremt hun er for sånne ting. De gjør ingenting for å hjelpe henne. Det er så ille at hun kaster opp om hun tvinges.

Vi bor ikke i Norge, så ting er litt annerledes her.

Da må du heller finne måter å hjelpe datteren din til å møte de situasjonene som hun synes er vanskelige. Det å skjerme henne vil hun aldri bli voksen av. 

Men måten du ordlegger deg på bekymrer meg, når du bruker ord som tvinge. Skolen har faktisk lov til å ha forventninger til sine elever, og om du ikke tåler at skolen har visse forventninger til dine barn så får du heller ta dem ut av skolen og drive hjemmeundervisning.

Barna dine vil aldri bli klare for voksenlivet om de aldri skal lære seg at det stilles forventninger og krav til dem i samfunnet. Når du pakker det inn og kaller det for tvang, så mener jeg du svikter som omsorgsperson. Da det er din jobb i barneoppdragelsen å faktisk lære dem at det alltid vil stilles krav og forventninger som man må lære seg og takle for å kunne ta del som en nyttig samfunnsborger.

Endret av Mumeod
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt
1 minutt siden, Mumeod said:

Så det er det du lærer barna dine, at om de synes noe er vanskelig, utfordrende, krevende så skal de juge seg ut av problemene. Og heller serve løgner eller unnskyldninger for å slippe og face problemene sine.

Fy faen, noe så ansvarsløst, merker jeg blir sint.

Om denne jenta har angst vil det ikke hjelpe å tvinge henne til å gjøre denne type ting. Kronisk angst blir man bare kvitt om man lærer en måte å takle den på, og det lærer man ikke automatisk av å gjøre det som fremkaller angst. Da hadde hun jo aldri følt på angst i det hele tatt, fordi hun hadde visst hvordan takle den. 

Det er forskjell på at noen gjør noe de syntes er litt ubehagelig og tvinge noen til å gjøre noe når de har angst eller andre problemer. Akkurat slik det er forskjell på å tvinge noen som har vondt i foten til å hoppe og så tvinge noen som sitter i rullestol til å gjøre det samme. 

Det jenta trenger er at noen lærer henne hvordan håndtere angsten om hun skal bli bedre. Som regel bruker man psykologer til den type greie

Om TS tvinger datteren til å være i situasjoner, så vil det mest sannsynligvis føre til at datteren vil begynne skulke selv. Dette har jeg selv sett i ei venninne jeg hadde på skolen. Hun slet mye med angst og begynte etterhvert å skulke, karakterene falt og vi mistet gradvis kontakt og jeg aner ikke hva hun driver med idag. Dette var da tilbake et par tiår der angst ikke var et vanlig ord og ingen plukket opp på at hun trengte hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lat som at hun er dårlig/vondt i hodet/kvalm og bør komme seg hjem. (ikke helt løgn heller) 

Anonymkode: e98eb...397

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...