Gå til innhold

Ømme bryster etter EL


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har normalt veldig ømme bryster etter El. Vi er inne i vår 6 pp, er 6dpo og har som vanlig veldig ømme pupper. Har hørt at ømme pupper etter El er et dårlig tegn for gravidtet og fruktbarhet? Er det noen som vet om dette stemmer? 

Anonymkode: 9eabb...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel verken et dårlig eller bra tegn. Etter eggløsning forbereder kroppen seg alltid på en mulig graviditet, og samme om det er et befruktet egg eller ikke som eventuelt fester seg etterhvert, så er det de samme hormonene som dominerer fram til IKM enten du er gravid eller ikke. (Derfor det er så godt som umulig å tolke tidlige "symptomer", og at graviditetstester ikke slår ut sikkert før IKM.)

Uansett, dette med ømme bryster er veldig individuelt, både kvinne til kvinne og til og med graviditet til graviditet. Jeg har også ømme bryster mellom EL og mens -- første gangen jeg ble gravid var de mye ømmere enn normalt, andre gangen var de mindre ømme. Har aldri hørt at det skal være noe dårlig tegn for fruktbarhet i alle fall -- vi ble gravide på første forsøk begge gangene.

Anonymkode: b7472...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel verken et dårlig eller bra tegn. Etter eggløsning forbereder kroppen seg alltid på en mulig graviditet, og samme om det er et befruktet egg eller ikke som eventuelt fester seg etterhvert, så er det de samme hormonene som dominerer fram til IKM enten du er gravid eller ikke. (Derfor det er så godt som umulig å tolke tidlige "symptomer", og at graviditetstester ikke slår ut sikkert før IKM.)

Uansett, dette med ømme bryster er veldig individuelt, både kvinne til kvinne og til og med graviditet til graviditet. Jeg har også ømme bryster mellom EL og mens -- første gangen jeg ble gravid var de mye ømmere enn normalt, andre gangen var de mindre ømme. Har aldri hørt at det skal være noe dårlig tegn for fruktbarhet i alle fall -- vi ble gravide på første forsøk begge gangene.

Anonymkode: b7472...c47

Tusen takk for svar. Ja, du vet... Man Googler og leser, en blir jo gal tilslutt. Det står jo så mye forskjellig. Da skal jeg bare slå meg til ro, fortsette å ha et lite håp om å være gravid og vente tålmodig til ikm nærmer seg

Anonymkode: 9eabb...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...