Gå til innhold

Halve Norge drømmer om slike eiendommer og likevel gis de vekk til prisen av en bedre bil...skjønner ikke?


catman

Anbefalte innlegg

Jeg er sjuk, ligger i senga og blar litt på FINN. Da oppdager jeg disse to og må gni meg i øynene...

Fantastisk fint småbruk i høyden i Vik i Sogn, sett det mange ganger fra fjelltopper rundt omkring, med flotte hus, naust, kulturhistorie i bøtter og fleng, samt bunnløse muligheter for å kombinere AirBnB og Insta til å trykke penger. 900.000 kr: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=147655117

Overveldende fint småbruk med hjerteskjærende vakker utsikt og relativt sentral plassering på Østlandet...750.000 kr: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=118513614

Hæ? Jeg fatter ikke hvorfor disse eiendommene er prisa så lavt. Kulturminner? Konsesjonsplikt? Alt dette er jo lett å løse...rådvill her, i senga mi. 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flotte eiendommer. Men du kjøper deg jo utgifter og arbeid. Skal man leve noenlunde etter dagens standarder kommer renoveringen fort opp i et par millioner, og da må du gjøre mye av jobben selv. 

Dessuten så er eiendommene langt fra folk, samfunn og jobb. Så med mindre du jobber type offshore eller er uføretrygdet, så sliter du. 

Men enig at dem begge var to stk perler. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Location, location, location... 

Når det er sagt, nr 1 kunne jeg godt ha hatt selv, men det er ikke eiendom for  de som ikke brenner for historie og uendelig mye jobb. Den er sikkert vernet også, så det er jo en ekstra ting å ha i bakhodet.

Nr 2 var ikke min greie, for å være ærlig. Halvgjort oppussingsjobb, og det var ikke engang særlig fint gjort heller. Her har man virkelig motarbeidet husets sjel, for å si det sånn... billig laminat er en fornærmelse i et hus som fortjener skikkelige tregulv. ;)

Anonymkode: cd952...9b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Location, location, location... 

Når det er sagt, nr 1 kunne jeg godt ha hatt selv, men det er ikke eiendom for  de som ikke brenner for historie og uendelig mye jobb. Den er sikkert vernet også, så det er jo en ekstra ting å ha i bakhodet.

Nr 2 var ikke min greie, for å være ærlig. Halvgjort oppussingsjobb, og det var ikke engang særlig fint gjort heller. Her har man virkelig motarbeidet husets sjel, for å si det sånn... billig laminat er en fornærmelse i et hus som fortjener skikkelige tregulv. ;)

Anonymkode: cd952...9b0

For ikke å snakke om Gjøvikbanen som passerer 25 m fra husveggen. 

Anonymkode: 85237...731

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drømmer om en sånn type eiendom. Faktisk drømmer vi litt større enn de også, og vi vil gjerne bygge eller renovere noe bevaringsverdig. 

Vi har derimot valgt lange og spesialiserte utdannelser og yrker. Vi verdsetter også tid med barna våre. Den type eiendom i en prisklasse man har råd til, eksisterer ikke innen grei avstand av steder hvor vi begge kan finne jobb. Pendle over en time hver vei daglig fungerer ikke med barnehagebarn. 

Så da drømmer vi videre. 

Anonymkode: c0a31...f85

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange drømmer vel om det fordi det er vanskelig å realisere. Noen ganger drømmer jeg om en passe stor hytte i fjellet som fast bolig, men hverdagen kommer dit også før eller siden.

Anonymkode: fd874...adb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se på kartet, så skjønner du det.

Anonymkode: 10e9d...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gjerne ha utsikt og billig bolig men begge to jobber i Oslo, og trenger i tillegg både bhg og skole i nærheten av boligen. Så nei, ikke aktuelt for meg. Når teleportering blir oppfunnet, så da.. 

Anonymkode: c2b87...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiendom 1 har låven plassert rett foran huset, og den tar dermed utsikten. Husene ligger klin inntil hverandre, ser rart ut. Tror jeg ville sett meg om etter noe annet om jeg ville bo sånn. 

 

Anonymkode: b04a4...d88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner igrunnen til at de kan være vanskelig å selge

Eiendom 1 ligger stupbratt til, derfor ligger alle bygningene kloss på hverandre, kostnadene for å pusse opp er like høye der som alle andre steder. Er sikkert ett helvete på vinteren der. Jobbtilbudene er sikkert ikke all verden der heller, om en ikke driver noe for seg selv som kan driftes fra hvor som helst.

Eiendom 2 ligger da rett på togskinna! Den må jo også pusses opp, aller helst må alt ut og starte på nytt. 

 

Anonymkode: 11c90...5ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...