Gå til innhold

Kan jeg få kynnere så tidlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå må jeg nesten spør, siden jeg er førstegangs gravid og fant akkurat ut at det kunne være kynnere de smertene jeg har hatt? 

De smertene jeg har hatt kommer ikke regelmessig igjennom dagen (gjorde det litt før, og deretter gjerne morra og kveld ish), men en gang om dagen, eller annenhverdag nå i det siste. Det er som noen vanlig magekramper der man stopper opp og holder seg for magen til det er over, og alt er bra igjen. Jeg er mellom uke 6 og 9, alt ettersom. Hvor normalt er dette? Jeg opplevde stikkinger og mensmurringer en stund før jeg testa positivt og fortsatt litt i ny og ne men det har avtatt, noe jeg regner som positivt for livmora utvider seg har jeg hørt, men det er de krampene som kommer da. Noen som har opplevd? Jeg er helt ærlig bekymra (Har pco, og er redd for spontanabort)

Anonymkode: 09dcc...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ikke ut som kynnere 😊 ved kynnere kjenner man magen strammer seg men det gjør ikke vondt. I hvertfall ikke så tidlig. Livmoren din er også fremdeles under skambenet. 

Anonymkode: 7f11e...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vonde kramper i høfteleddsbøyeren i samme uker, men ikke kynnere.

Og jo, kynnere er ganske ubehagelig synes jeg. Dog skal man ikke få det så tidlig.

Om du er bekymret kan du ta privat UL :) 

Anonymkode: e4027...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke man kan få det så tidlig. Jeg hadde noe menssmerter nesten, frem til ca uke 12, og så diverse stikninger gjennom hele svangerskapet. Kynnere fra uke 22 tror jeg. Er normalt med mye rare vondter.... men er det direkte smertefullt så ville jeg få det skjekket!

Anonymkode: af7bf...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)  Det kan godt hende det er helt riktig at det ikke er kynnere da, noe som gjør meg litt på bedre humør hehe. Er menssmerter jeg har mest, stikkinger og særlig strammer det seg / stikker / gjør vondt i eggstokk partiene hvis jeg beveger meg fort. Kan det hende noe er luftsmerter? Har hatt utrolig treg mage, og mye luft. Eller... Jeg startet først med tarmplagene for noen dager siden og jeg hadde disse krampesmertene før. Jeg vet ikke. Det er ikke direkte smertefullt, ikke noe mer enn hva jeg har opplevd før av magesmerter. Heller ingen blødninger, så jeg er trygg enn så lenge. Jeg blir helt frustrert av alle disse smertene, hva er normalt, hva er ikke normalt. Håper virkelig på en jordmor time snart så de kan snakke litt ro i meg. Har mange spm, og føler ikke jeg blir roligere av å google det, heller tvert imot. 

 

TS

Anonymkode: 09dcc...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok ligamentsmerter. Veldig vanlig og ufarlig. Mye endringer i kroppen, spesielt uvant med førstemann. 

Anonymkode: fec5d...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ligamentsmerter. Veldig vanlig og ufarlig. Mye endringer i kroppen, spesielt uvant med førstemann. 

Anonymkode: fec5d...6fc

tusen takk for svar ❤️ jeg finner litt komfort i det. dere vet nok mye mer enn meg 😄

TS

Anonymkode: 09dcc...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke ut som kynnere. Jeg vet noen kan få det veldig tidlig, særlig når de har født før, men det hørtes litt vel tidlig ut. Kynnere hos meg var som regel smertefrie, men magen strammet seg og ble spiss og steinhard. Jeg lærte gjennom svangerskapet at det er veldig mange forskjellige vondter i magen som hører med og er ufarlige. I første trimester hadde jeg mye menssmerteaktig vondt. Noe av det var som kramper, og ganske skremmende. Men det gikk bra :) 

Anonymkode: 6945c...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som enten ligamentsmerter (kommer av at livmora vokser), eller rett og slett luftsmerter. Begge veldig vanlige i første trimester.

Anonymkode: 2019d...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...