Gå til innhold

Mest effektive måte å lære engelsk på? Ferdighetene er for dårlig!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Innser at ferdighetene mine i engelsk ikke er gode nok. Jeg går på et høyere studium hvor engelsk er nødvendig. Når jeg må kommunisere engelsk kommer jeg ikke på det engelske ordet, selv om enkelte gloser går greit. 

Mine engelskferdigheter er for dårlige. 

Hva er mest effektive måte å bli god i engelsk på? 

Er det:

1) Se filmer på HBO/netflix med engelsk tekst?

2) Pugge gloser? Lese engelske aviser?

(Å være i et engelsktalende miljø er ikke mulig, selv om det kanskje er det beste.) 

Anonymkode: b6f42...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, jeg ville vel egentlig anbefale at du begynner å spille et onlinespill hvor du må kommunisere på engelsk enten skriftlig eller muntlig med andre. Det er utrolig hvor hurtig man plukker opp på ting når man sitter der i en samtale med 4 andre briter.

Hovedsaklig vil enhver form for kommunikasjon foregående på engelsk være det beste. Det har sine begrensninger hva man husker av engelsktalende filmer/serier som man leser litt tekst på. Det er når man bruker språket det sitter som best.

IRC var det vi brukte før, men det er liksom ikke en greie lenger.

Du *må* ikke spille spill, spesielt hvis du heller ikke har noen interesse for det, men primært bør du finne deg noe hvor kommunikasjon er nødvendig. Om det så er over facebook, instagram, online spill eller bare et engelskspråklig forum. 
Jo mer aktivt du er, jo mer øvelse og høyere mestring får du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør både høre engelsk og lese engelsk. 

Men skal du virkelig lære, så må du snakke og skrive. Da er du aktiv med språket. Hva med en liten tur til England? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å se filmer er sikkert fint for å øke ferdighetene i dagligdags engelsk, men hvis du trenger det til studiet ditt, er det nok lurt å lese/se nyheter og (litt enklere) faglitteratur også.

Hvis du ikke har mulighet til å reise til et engelskspråklig land, kunne det kanskje ha vært en idé å finne en engelskspråklig person å snakke med. I mange byer finnes det slike tilbud både på bibliotek og undervisningssted. Dvs. at man melder seg på og sier fra hvilket språk man vil lære, og så blir man koblet med en person som snakker det språket og som vil lære norsk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...