Gå til innhold

Kan jeg ha shorts i begravelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Korte skjørt/kjoler er uansett uhørt i en begravelse med mindre man har en sort strømpebukse under. Så en kort shorts med bare ben er ikke innafor. 

Anonymkode: 41c4f...23c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

På ‎21‎.‎05‎.‎2019 den 8.55, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen mørke skjørt, men en svart penshorts som går like ovenfor kneet. Er det greit å gå med den? ............

Anonymkode: f1a9b...745

Kun hvis det er din egen begravelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager er en «penshorts»? En fireåring jeg kjenner hadde noe slikt på seg på 17.mai: lyserøde knebukser i lin, skjorte og blazer. Veldig fin og søt. Men for damer?  

Anonymkode: b3915...24b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager er en «penshorts»? En fireåring jeg kjenner hadde noe slikt på seg på 17.mai: lyserøde knebukser i lin, skjorte og blazer. Veldig fin og søt. Men for damer?  

Anonymkode: b3915...24b

Det er en shorts som rekke til knærne eller rett over. Populært en kort periode på åtti/nittitallet, da kalt «cityshorts». Etter min mening et heslig plagg, og absolutt ikke egnet i begravelse (eller noen andre steder). 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2019 den 19.54, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager er en «penshorts»? En fireåring jeg kjenner hadde noe slikt på seg på 17.mai: lyserøde knebukser i lin, skjorte og blazer. Veldig fin og søt. Men for damer?  

Anonymkode: b3915...24b

De er ofte laget i samme stil som dressbukse. Gjerne med presskant. 

Anonymkode: 9c60f...b10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En har ikke på seg en shorts i kirken. Da er det kjole til over kneet, bukse eller skjørt. Og selvfølgelig ikke en singlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sommermor skrev:

En har ikke på seg en shorts i kirken. Da er det kjole til over kneet, bukse eller skjørt. Og selvfølgelig ikke en singlet.

Nedenfor kneet, mener du vel. Ellers ville den blitt altfor kort.

Anonymkode: a95c0...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par lange svarte penbukser og et svart knelangt litt vidt skjørt som begge er fine til begravelser.  Kjekt å ha et par slike go-to antrekk til begravelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tanke med påkledning i begravelser er at ingen skal huske hva jeg hadde på meg. Så mitt mål er å ikke stikke meg ut. 

Når det er sagt - det er ikke lenge siden vi begravde et nært familiemedlem, og for oss var det kun hyggelig at folk stilte opp, og vi brydde oss katta om hva de hadde på seg.

Anonymkode: 0d3f6...a24

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På ‎21‎.‎05‎.‎2019 den 9.16, AnonymBruker skrev:

Det MÅ ikke være svart.

jo, aller helst. Mørk, mørk blå/marineblå kan gå. Men lyse farger i en begravelse er ikke innafor!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ikke være svart, men det bør være nøytralt, ikke glorete og man skal være påkledd. Ikke blotting av hud. En begravelse varer ikke så lenge og man kler seg skikkelig av respekt for den døde og dennes pårørende. Det handler om høflighet.

Anonymkode: 8be88...bee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville som de fleste andre her tenkt at "nei, shorts er ikke greit, av hensyn til de pårørende" (og avdøde, men h*n får jo uansett ikke med seg hva folk har på seg). 

Men helt ærlig, da jeg begravde mine egne foreldre, hadde jeg ikke tankekapasitet til å bry meg filla om hva folk i begravelsen hadde på seg. Jeg hadde nok med sorgen.

Og likevel tenker jeg man skal "kle seg korrekt".

Litt merkelig egentlig. 

(Edit: skrivefeil)

Endret av Høna79
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.5.2019 den 9.08, AnonymBruker skrev:

Da tar du på deg en mørk bukse i stedet. Lang sådan.

Anonymkode: b7b61...b73

Det er slutt på den tiden det måtte være mørke, for ikke å si helsvarte klær i begravelse. Det er en mellomting mellom svart og fargesprakende. TS, for all del ikke shorts. Du har vel en kjole eller skjørt i nøytral farge, en bluse/skjorte, en pen bukse?

Først nå så jeg at tråden var fra mai. Da har nok begravelsen funnet sted forlengst.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ble det til, TS?

Anonymkode: cc437...bb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...