Gå til innhold

VI prøver! Følelser vs Fakta


Gjest LivetErNå

Anbefalte innlegg

Hei,

Leit å høre at mensen kom. Alltid like frustrerende😖 På Clue-appen flytter mensdagene seg dag for dag dersom du ikke loggfører mens da du skulle ha hatt den, kan det ha skjedd med deg tidligere (og at det derfor har sett ut som den alltid har tatt rett)?

Jeg har også endometriose og noen ganger har jeg helt annerledes blødninger enn vanlig og smertene er også ulike fra gang til gang. Og i en prøveperiode merker man ting man ikke har merket før fordi man ikke brydde seg like mye tror jeg..

Lykke til med neste pp☺️🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LivetErNå
8 timer siden, Pillowtalk skrev:

Hei,

Leit å høre at mensen kom. Alltid like frustrerende😖 På Clue-appen flytter mensdagene seg dag for dag dersom du ikke loggfører mens da du skulle ha hatt den, kan det ha skjedd med deg tidligere (og at det derfor har sett ut som den alltid har tatt rett)?

Jeg har også endometriose og noen ganger har jeg helt annerledes blødninger enn vanlig og smertene er også ulike fra gang til gang. Og i en prøveperiode merker man ting man ikke har merket før fordi man ikke brydde seg like mye tror jeg..

Lykke til med neste pp☺️🤞🏼

Loggfører vær eneste dag og følger med på at «i morgen skal jeg ha mensen» og det har stemt vær gang frem til nå😅 Har hvert skikkelig overraska over hvor riktig den har hvert, frem til nå🤔

Alltid fulgt med på hvordan kroppen funker, men ser nok mer nå enn jeg gjorde før.. Hadde reagert på denna mens runden før også, da jeg har hatt samme type mens siden jeg fikk det for 9 år siden 🙈 

Blir jo litt tussete i hodet av prøving også, snodig hvordan det blir så altoppslukende! 

Tusen takk❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at mensen kom.. Krysser fingrene for dere neste pp 🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest LivetErNå

En liten stund siden jeg har skrevet noe her nå. Har liksom ikke helt visst hva jeg skal skrive. Har lært mye den siste helga da! Jeg har lært at jeg har ei søster som er mye mer på «min side» enn jeg noen gang hadde trodd, mens min mor derimot... Mener at jeg ikke burde få barn i og med at man burde være «litt i form»... Det betyr da altså at hun ikke vil jeg skal ha barn i og med jeg har diagnoser... Må ærlig si jeg er skikkelig skuffet over henne... Hun ønsker Seg dypt ett barnebarn, bare ikke mitt(!!)😭 Hun har null tiltro til meg og samboer, vi er de to svarte fårene i hennes øyne, vi er ikke «A4», vi viser hvem vi er med skavanker og alt, vi skammer oss ikke over hvem vi er bare fordi vi ikke passer i hennes lille boks... Jeg. Tenker med meg selv at jeg skal fa.. meg vise henne hva jeg kan! Bor ett stykke unna, hun ser ikke hverdagen min, ser meg kun når jeg er hjemover for større ting, og hvem er ikke sliten etter 5 timer i bursdag med masse voksne og barn?! Alle blir vel sliten av det? 

Jeg har mine utfordringer, men jeg er da for rakkeren ikke alene! Jeg har en håndfull nære venninner, en fantastisk samboer, søster som er utrolig, en far og en stemor som støtter opp om alt så lenge jeg er lykkelig og samboers familie som gjør akkurat det samme! Hvis hun ikke vil ha mitt barn som barnebarn, så skal hun jammen få slippe! Men jeg trenger med ho får en annen mening den dagen jeg faktisk venter barn.. Heldigvis!

 

Så, til selve prøvingen: Syklusene mine blir tydeligvis lenger og lenger uten at jeg har lagt merke til det tidligere.. fra 21, til 27, til 34, til denne som er forventet 37 dager😑 Kan godt stoppe nå!🚧🚫 Jeg hadde positiv EL test i dag, så da er det bare å legge inn aksjer og smøre seg med tålmodighet nok en gang! Hvis ikke det sitter denne mnd har jeg IG samboer snakket om å roe ned litt. Bare «se hva som skjer». Kanskje gi oss litt tid til å prosessere holdninger fra min mor og andre som ikke aner hvordan livet mitt faktisk ser ut, uten alle EL-testene og slikt... 

Nysgjerrig på om neste oppdatering blir innlegg om følelser eller premature graviditetstester🙈😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest LivetErNå

I dag er jeg 10 dpo, tok en tidlig test i går, den var selvfølgelig negativ😅 Lærer visst aldri. Jeg er bare sykt glad for at jeg har roet meg mer med at dette kan ta tid, stresser ikke på samme måte, nå er jeg mest nysgjerrig😂 Utålmodig kommer jeg nok alltid til å være, men ja, bedre uten alt stresset🙌🏻 Alikevel ligger jo alltids tanken der, at noe ikke funker som det skal🤔 Men livet blir jo så dritt hvis man bare skal være redd hele tiden! 

Nå skal jeg begynne å få noen hjemmebesøk av noen som jobber med psykisk helse. Kjenner at jeg begynner å slite med at de få nære vennene jeg har vokser i andre retninger enn det jeg gjør. I og med jeg går på arbeidsavklaring av en grunn så er det ikke så veldig lett å gå ut og skaffe nye heller. Jeg bruker laaang tid på å bli kjent med, og bli trygg på, folk. Bruker gjerne 6-12mnd på å skaffe meg en venn, eller jeg brukte heter det vel.. Nå aner jeg ikke, jeg er liksom så avhengig av å kunne komme meg hjem eller være med trygge mennesker når jeg gjør noe, med samboers jobb og mangel på nettverk her jeg bor, så blir det skikkelig vanskelig. Jeg er også drit lei falske og overfladiske mennesker.. Trenger noen som også har levd litt, som skjønner hvordan ting kan føles når man har hatt den oppveksten jeg har hatt.. menmen, det kommer vel etterhvert så lenge jeg er åpen for det og villig til å lete!🙌🏻 Av og til trenger man bare å snakke med noen som tar seg tid til å prøve å forstå❤️

Og hvis noen leser: ta vare på deg selv, det finnes kun én av deg og du er gull verdt🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LivetErNå
10 minutter siden, hotfudge skrev:

Har du testet noe mer? 😊

Tok en på 11 dpo som var negativ, tar nok ny i dag(etter jeg har sovet🤦🏼‍♀️ Lenge leve døgnrytme liksom!😂). Er 13 dpo i dag, så har hvertfall blitt flinkere til å ikke stresse meg til å teste vær eneste dag😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest LivetErNå

Mensen kom, derav lite aktiv her, går jo alltid inn i en midlertidig «mensdepresjon» som jeg har begynt å kalle det😅 Den kom to dager tidligere enn vanlig, mindre mengde dog lenger lengde! MEN det som var heeeelt sykt var at jeg for FØRSTE GANG I MITT LIV har hatt en mens UTEN helt ekstreeeeeme smerter(?!). Altså, jeg ligger som regel rett ut med alskens piller og tepper, puter og 90kg sjokolade😂 Men denne gangen hadde jeg bare to små «stikk», det var det hele! Veldig snodig, første mens på 9 år som som ikke har hvert fyllt med gråt, smerte kvalme og ekstrem svimmelhet(til det punktet hvor du såvidt ikke svimer av). Men hey! Den skal jeg leve en stund på, trodde jeg... det viser seg jo at det som har hvert økende kramper siden pille slutt nå har blitt til medium menskramper når jeg ikke har mens, super happy med den(not)... 

 

Så ja, nå venter jeg spent på neste EL, hadde veldig mye slim her i går, så tok ei runde i høyet, men EL er nok ikke før om en uke! Er jo greit å være på den sikre siden uansett da🤔😅 Blir så rar, jeg blir mer og mer chill(typ «ehh, null stress med baby laging), for så å kunne snu på sekundet til «Wæææ, jeg vil ha bebis nååå!! Vil ikke vente lenger!!!».  Akkurat som jeg blir i trass alderen liksom😂 meeen men... 

Ha en fin søndag!

(Vet ikke om det er noen som faktisk gidder å lese alt vrøvlet mitt da😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne

Her må jeg følge med!😁

Det er nesten som at jeg kunne ga skrevet denne dagboken selv, jeg kjenner meg igjen i så mye av det du skriver😊

Du kan bli gravid og det er godt å vite når man er prøver🌸. Dette med tidlig testing er nervepirrende, men jeg klarer heller ikke å vente til IKM. Sånn er det bare😅

Da er dere igang igjen med ny PP! Plutselig sitter dere der med en positiv test! Bruker du forresten EL tester? 

Dette blir spennende å følge med på!🤗🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LivetErNå
53 minutter siden, Sibirstjerne skrev:

Her må jeg følge med!😁

Det er nesten som at jeg kunne ga skrevet denne dagboken selv, jeg kjenner meg igjen i så mye av det du skriver😊

Du kan bli gravid og det er godt å vite når man er prøver🌸. Dette med tidlig testing er nervepirrende, men jeg klarer heller ikke å vente til IKM. Sånn er det bare😅

Da er dere igang igjen med ny PP! Plutselig sitter dere der med en positiv test! Bruker du forresten EL tester? 

Dette blir spennende å følge med på!🤗🌸

Ååå, så koselig🥰

Føler meg sprø til tider, går på aap og blir tidvis en del alene, så tankene surrer overalt til tider og «Google-refleksen» blir sterk🙈 Men godt å høre at andre kan kjenne seg litt igjen i det🙌🏻

Jeg bruker EL tester ja, gjort det to sykluser nå og er veldig fornøyd med det. Jeg har jo oppdaga hvor uregelmessig syklusen min er da, mye forskjellige lengder og plutselig 2-3 dagers variasjon i luthealfasen også, så blir liksom ikke helt klok på syklusen. Eneste måten å vite når jeg skal legge inn ekstra aksjer er å bruke EL tester😅 Den «fertile uka» kan variere med opptil én uke vær vei, så veldig godt å slippe å tenke på det lenger enn man må. Følte sexen ble Veldig mekanisk når vi ikke visste når EL var, så godt å slippe det peset😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest LivetErNå

Mensen dukket opp 29 juli.. Blir ikke helt klok på syklusen min😅 21, 27, 34, 34 og nå plutselig 27 igjen.. Hadde ett håp om at den hadde stabilisert seg på 34, men med noe sving i lutheal fase, men neida, her kom EL 6 dager før tiden! Hadde flaks og traff på(og rundt) EL selv om ikke jeg testet for den så tidlig da🙌🏻 Ikke at det var til noen nytte forsåvidt😅

da suser vi i gang med 6 PP og håper tiden mot EL og forhåpentligvis positiv G-test går super fort! 💪🏻 

Det har plutselig gått opp for mannen(som ellers er bekymringsfri) at det kanskje kan være noe galt nå som det nærmer seg halvveis av tiden før man kan få utredning. Jeg syntes fryktelig synd på han, på at han også må kjenne på følelsen av at noe kan være galt. Men fy så godt det er å ikke være alene om bekymring. Det ble plutselig lettere å bære når ikke jeg lenger stod alene med tanken om at «æsj, det er garantert meg». Nå føler begge på at noe kan være galt med oss, han føler han er noe galt med og jeg meg selv. Får ganske dårlig samvittighet da jeg vet så inderlig godt hvor vonde de tankene er! Men æsj, klarer liksom ikke være noe mindre lettet over at vi endelig kan ha gode samtaler rundt det, istedenfor at jeg skal være den som (i mangel på bedre ord)«overreagerer»! Har også ett lite håp om at nå som vi begge tenker at «dette kommer til å ta tid og vi kommer nok til å trenge hjelp», så vil det kanskje skje naturlig😅 Finnes jo mange slike historier for å si det sånn😅

jaja, det var dagens tanker. Nå skal det soves! God natt❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest LivetErNå

Åhh, denne uka blir lang🙈 Urinveisinfeksjon og begynnende nyrebekkenbetennelse = kraftig antibiotika🤦🏼‍♀️ Blæh, kroppen reagerer så dårlig på antibiotika. Bare glad det kun er en ukes kur og at jeg blir kvitt infeksjonen🙌🏻

I dag er EL testen nesten positiv, men tror ikke denne PP’en blir noen suksess. Jeg som er syk og i morgen reiser vi til familien min i ett (ekstremt) lytt hus. I tillegg skal samboeren vekk i helja(fredag til søndag), så han er mest sannsynlig borte under EL.. 

Ingen i familien som vet at vi prøver heller, så blir kinkig å teste etter EL også🤔 Finner vel alltids en løsning, jeg får ha med klær med store lommer som jeg kan snike testene med meg til badet og tilbake i og kaste de i fellesdunken i nabolaget🙈😂 

Jaja, får legge inn noen aksjer der vi kan(og orker) å håpe på det beste🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest LivetErNå

Åhhrg... 

Nå er jeg bare lei.. EL kom og gikk, aner ikke om vi traff eller nøyaktig når den var, så må vel vente å se. Men jeg har NULL tro på at det klaffa denne runden hvertfall!

Tenker mye mindre på selve prøvingen, men følelsene er så mye mer intense når de først kommer... Blir helt rådvill😩 Samboer er blitt overbevist om at det må være han det er noe galt med, så vi diskuterer om han skal få avlagt en sæd prøve, men jeg vet ikke om det er mulig før det har gått ett år? 6 fullgåtte mnd er sikker ikke nok til å få det dekka.. Føler det er så unødvendig å gå privat da vi ikke har allverdens penger heller, hvertfall ikke når vi kan få det gratis senere.. Jeg ble jo sjekket med ultralyd/GU og laparaskopi rett før vi begynte prøvingen. Legene sa da alt så helt fint ut nå og at jeg ikke burde ha noe problemer med å bli gravid. Men har jo ikke tatt de andre prøvene da.. 

blæhh, nei, nå er jeg lei... Orker ikke mer negative tanker om infertilitet og udugelighet... Hvis bare spiren kan sitte snart, åhh, da hadde jeg virkelig blitt verdens lykkeligste😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LivetErNå

8 dpo(tror jeg) og ond symptomene begynner å komme. Som i forrige syklus har jeg ganske ømme pupper og kroppen føles rar og i ubalanse, det er vel bare sånn jeg skal være uka før mens🤦🏼‍♀️

Den vanlige trangen til å teste kommer pressende som alltid, selv om jeg tror vi bommet litt denne mnd.. Vet jo at 8dpo er tidlig å teste så prøver å tenke «jeg venter til i morgen, det er kun én dag og gir meg mye større sjanse for positiv test enn i dag hvis jeg først er gravid», meeen det er jo drit vanskelig uansett 😅

Jaja, har bare noen få tidlig tester igjen, så kan ikke sløse med de heller. Får vel bare smøre meg inn med en kraftig dose tålmodighet😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt med tidlig test 10 dpo. Krysser fingrene for at en spire har klamret seg fast 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LivetErNå
På 25.8.2019 den 15.27, hotfudge skrev:

Jeg testet positivt med tidlig test 10 dpo. Krysser fingrene for at en spire har klamret seg fast 😊

Så spennende😍 Hvis jeg har rett så er jeg 10dpo i dag, skal prøve å holde meg med å teste til i morgen. 

Får besøk av familie til sambo som er langveis fra og da hadde hvert kjekt å visst hvis testen er positiv, blir nok alt for lenge før vi ser de igjen🙈😅 Men men, nå har jeg jo lite tro på at den er positiv også.

Føler liksom at grunnen til at jeg føler test trang er jo ikke det at jeg vil vite at jeg ikke er gravid, men lengselen etter 2 streker er stor og det er jo de vi jager. Selv om ikke håpet alltid henger med, så er nysgjerrigheten der hvertfall🙈 

jaja, får trent tålmodighets «muskelen» da😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest LivetErNå

Mensen kom, ett par dager før tiden da, så endte opp med kramper fra helvette og plutselig masse blødning mens vi hadde besøk av halve familien til samboer, det var jo morro🤦🏼‍♀️

Da er vi offisielt i pp7 og jeg begynner å miste litt håpet😅 Menmen, prøver å ikke tenke det værste.. Noen som vet om mannen kan få tatt prøve for å sjekke spermen før det har gått ett år? 

Jeg er på vei inn i en mørkere periode i forhold til depresjon igjen, yaaay🎉🤦🏼‍♀️ Over 1 1/2 år siden sist jeg var så dypt i det, men jeg har nå kommet meg ut av det mange ganger før. «Langvarig depresjon», altså mer enn 10 år med generelt lavere stemningsleie og mørkere daler. Dette er dermed noe jeg er godt vandt med, men har jobba såå hardt for å komme ut av. Så veldig kjedelig med tilbakefall nå, men jeg har heldigvis kontakter og oppfølging i psykiatrien som jeg kan ha ekstra kontakt med i slike perioder! 

Prøver å holde motet oppe for både prøving og livet generelt, håper på raske resultater i begge kategorier😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest LivetErNå

Eggløsning var (tror jeg) 14 september. Fikk ikke testet pga diverse, alt gikk liksom skeis😅 Men hadde sex den 14 og noen dager før. Testet 8-11 september, ble sterkere og sterkere, vært svakere etter den 14. Så antar at jeg hadde EL rundt 13-14.

ventetiden er så forbaska lang! Åhh, 7 dpo i dag, alt fot tidlig å teste enda.. prøve å holde meg, har ikke sååå mange tester igjen heller, hvertfall ikke tidligtester😩 Kan kanskje være like greit da, så slipper jeg kanskje å teste som en gal😅 Kjenner jeg begynner å gå lei av prøving nå...

Skal på gyn kontroll, etter operasjon tideligere i år, nå i oktober. Tenker jeg skal høre hva gyn kan se når h*n først er inne å glor😅 Kan vel ikke skade å be om å få høre alt som gyn allerede ser/tenker. Fikk jo beskjed etter operasjonen om at jeg var i «perfekt» stand (til tross for endometriose) og skulle «lett» kunne få barn, men det skjer jo ikke noe, så kan jo være kjekt å høre en annen gyn son mening om tilstanden der🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LivetErNå

Dagen i dag startet helt OK. Men plutselig fikk jeg helt ville mens kramper, men ingen mens. Dette holdt på i ca 5-6t før mens til slutt dukket opp... Det tror jeg aldri jeg har opplevd😅 Pleier enten å begynne med fossblødning sammen med kramper, eller med spotting uten kramper🤔 Jaja, syklusen min blir jo aldri regelmessig og alt varierer, unntatt såre bryster som jeg nå tydeligvis alltid har i varierende grad🙈

PP 8 here we come, 2/3 av «krevd prøvetid» er snart gjennomført og jeg begynner å bli skikkelig lei av dette her. Tærer på forholdet også når ting ikke helt går vår vei på flere plan for tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har veldig ustabile sykluser, så kan du ta opp dette når du skal til gyn neste gang. Det er ikke sikkert det er påkrevd å prøve i et helt år hvis det er helt åpenbart at noe er galt.. Du kunne uansett dratt til fastlegen og tatt noen blodprøver for å ha startet litt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...