Gå til innhold

Kvinner eller menn, hvem har det lettest?


Ambrosa

Anbefalte innlegg

Jeg ser til stadighet i noen tråder at mange, særlig menn, er av den oppfatningen at det er lettere for en kvinne å finne seg kjæreste/elsker/FF enn det er for en mann. Er det i realiteten vanskeligere for menn å finne partner, og i såfall hva er grunnen til det?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vell en blanding av fordommer, benektelse og bitterhet? Utfra erfaring og egenerfaring tror jeg menn blir mer bitre etter et brudd -og kommer med slike utsagn. Vekten står nok ganske 50-50.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har det definitivt lettest , de fleste ivertfall. De slipper eventuelle PMS/PMDD plager, mensensmerter og kramper, mensen, stress med bind og tamponger, ulike typer prevensjon som gir masse bivirkninger, prøving og feiling av p-piller, de slipper eventuell graviditet i 9 mnd, de slipper føde selv/ta keisersnitt, revne i skrittet ved fødsel og sy der nede, de slipper strekkmerker og brystspreng, de trenger ikek tenke på overgangsalderen og alle plagene som ofte kommer med. Mange kvinner får til stadig sopp infeksjon i skrittet og bakteriell vaginose, det slipper mannfolk for det meste. Ja,lista er sykt lang...

Anonymkode: 88f36...e64

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp til ca. 40 år er det jo uendelig mye lettere for damer, du kan da umulig lure på noe sånt 🤣

For en liten gruppe menn er det og veldig lett, men til og med de må legge ned en liten innsats.

Anonymkode: 9402a...126

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i snitt er det nok lettere for en dame å sjekke opp en mann enn omvendt.

Meeeen...

Man vil ikke ha «en mann», da. Man vil ha en mann man passer veldig godt sammen med? Og da blir det jo vanskeligere.

Så kvinner har lettere for å sjekke opp menn, men de har ofte også høyere forventninger. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Ambrosa skrev:

Jeg ser til stadighet i noen tråder at mange, særlig menn, er av den oppfatningen at det er lettere for en kvinne å finne seg kjæreste/elsker/FF enn det er for en mann. Er det i realiteten vanskeligere for menn å finne partner, og i såfall hva er grunnen til det?  

Når det gjelder seriøse forhold tenke jeg sånn: Hver gang en heterofil kvinne finner en partner er det også en mann som får seg partner. Altså er det like vanskelig for begge kjønn.

Det er lettere for kvinner å få tilfeldig sex. Det er nok av menn som er ute etter ONS, så kvinnene kan tillate seg å være noe mer kresne enn mange menn. Dermed blir det et fåtall av menn (de mest attraktive) som tar for seg mer enn andre. Det er ikke spesielt enkelt for kvinner å få disse mennene til å binde seg og bli trofaste familiefedre. Dermed blir det stor trafikk på KG, om utro partnere etc.

Konklusjonen min er at jeg ikke vet hvem som har det lettest. Uattraktive menn ender som incels. Uattraktive kvinner blir stadig utnyttet, bedratt og dumpet. De som er mest attraktive klarer seg.

Endret av Isambard
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn har det definitivt lettest , de fleste ivertfall. De slipper eventuelle PMS/PMDD plager, mensensmerter og kramper, mensen, stress med bind og tamponger, ulike typer prevensjon som gir masse bivirkninger, prøving og feiling av p-piller, de slipper eventuell graviditet i 9 mnd, de slipper føde selv/ta keisersnitt, revne i skrittet ved fødsel og sy der nede, de slipper strekkmerker og brystspreng, de trenger ikek tenke på overgangsalderen og alle plagene som ofte kommer med. Mange kvinner får til stadig sopp infeksjon i skrittet og bakteriell vaginose, det slipper mannfolk for det meste. Ja,lista er sykt lang...

Anonymkode: 88f36...e64

Ja. Fysisk er det lite tull med enn mannekropp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn har det definitivt lettest , de fleste ivertfall. De slipper eventuelle PMS/PMDD plager, mensensmerter og kramper, mensen, stress med bind og tamponger, ulike typer prevensjon som gir masse bivirkninger, prøving og feiling av p-piller, de slipper eventuell graviditet i 9 mnd, de slipper føde selv/ta keisersnitt, revne i skrittet ved fødsel og sy der nede, de slipper strekkmerker og brystspreng, de trenger ikek tenke på overgangsalderen og alle plagene som ofte kommer med. Mange kvinner får til stadig sopp infeksjon i skrittet og bakteriell vaginose, det slipper mannfolk for det meste. Ja,lista er sykt lang...

Anonymkode: 88f36...e64

Når du ramser opp alt dette i en negativ forstand så virker det jo helt forferdelig å være dame🙈 

Kanskje det er lettere å leve et liv uten alt dette, men fysøren jeg føler meg heldig som har fått oppleve mye av dette. Det er et privilegium å få lov til å bære et barn på innsiden, og å få lov til å mate barnet etter fødselen. Dette privilegiumet veier opp for alt annet som kommer med av mensen, strekkmerker, brystspreng osv. 

—————————————

Men for å svare ts, i datingverdenen er det nok definitivt lettere for kvinnen, i alle fall fram til en viss alder (40 kanskje).. 

Anonymkode: ae4d8...299

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt topp å være mann. det vanskeligste er å måtte bo sammen med en kvinne, de er ikke helt gode 😂 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Isambard said:

Når det gjelder seriøse forhold tenke jeg sånn: Hver gang en heterofil kvinne finner en partner er det også en mann som får seg partner. Altså er det like vanskelig for begge kjønn.

Det er sånn at det er attraktive menn som "sirkulerer" i forhold og da. Kvinner har typisk lengre perioder som singel mens de venter på å finne en attraktiv mann. Kan ha ons i mellomtiden. De attraktive mennene går fra forhold til forhold raskt, har og elskere.

Attraktive menn har det kanskje lettest av alle, mens for uattraktive menn er det nærmest meningsløst å prøve å finne både ons og forhold.

Det er et viktig aldersaspekt og, da kvinner fort blir veldig lite ettertraktet når de er middelaldrende. 

Anonymkode: 9402a...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sånn at det er attraktive menn som "sirkulerer" i forhold og da. Kvinner har typisk lengre perioder som singel mens de venter på å finne en attraktiv mann. Kan ha ons i mellomtiden. De attraktive mennene går fra forhold til forhold raskt, har og elskere.

Attraktive menn har det kanskje lettest av alle, mens for uattraktive menn er det nærmest meningsløst å prøve å finne både ons og forhold.

Det er et viktig aldersaspekt og, da kvinner fort blir veldig lite ettertraktet når de er middelaldrende. 

Anonymkode: 9402a...126

Det samme er for uattraktive kvinner. Og hva som er attraktivt, er vanskelig å si. Dagens menn er veldig opptatt av kvinnens utseende. Har du vanlig utseende eller er mindre pen, kan du glemme å få deg sex eller kjæreste. 

Anonymkode: 4ad61...eaa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, CamillaCollett skrev:

Ja, i snitt er det nok lettere for en dame å sjekke opp en mann enn omvendt.

Meeeen...

Man vil ikke ha «en mann», da. Man vil ha en mann man passer veldig godt sammen med? Og da blir det jo vanskeligere.

Så kvinner har lettere for å sjekke opp menn, men de har ofte også høyere forventninger. 

Kravene til kvinner er mye høyere. Er derfor bare veltrente kjekke menn som meg med god økonomi kan vasse i damer, mens den vanlige mannen i gata sliter mere. Men hva er greia med at damer som ikke er spessielt pene eller ikke har noe å tilby meg går etter menn som meg? Skjønner de ikke at vellykkete menn har store krav på samme måte som vellykkete kvinner? Er irriterende å måtte avvise disse damene og så blir de sur, når de burde vite at jeg ikke er i deres liga overhodet. Derfor sliter kvinner med å finne seg mann fordi de sikter alt for høyt.

Anonymkode: 7f190...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kravene til kvinner er mye høyere. Er derfor bare veltrente kjekke menn som meg med god økonomi kan vasse i damer, mens den vanlige mannen i gata sliter mere. Men hva er greia med at damer som ikke er spessielt pene eller ikke har noe å tilby meg går etter menn som meg? Skjønner de ikke at vellykkete menn har store krav på samme måte som vellykkete kvinner? Er irriterende å måtte avvise disse damene og så blir de sur, når de burde vite at jeg ikke er i deres liga overhodet. Derfor sliter kvinner med å finne seg mann fordi de sikter alt for høyt.

Anonymkode: 7f190...f36

Tro meg, mange av oss sikter ikke alt for høyt. Men vi finner ikke noen likevel, fordi mange menn har helt syke krav til kvinnens utseende. Mine krav er følgende:

Under 50 år (kan vurdere eldre hvis han er god form og ikke "gubbe")

Ikke sykelig overvektig

Ikke arbeidsledig/ønsker å leve på meg

Ikke alkoholmisbruk eller narkotika

Ikke i forhold

Ikke voldelig eller tidligere dømt

Normal hygiene.

Jeg er selv 36 år, slank, kler meg pent, alltid nydusjet, interessert i mye forskjellig. Men dessverre ikke så pen. Derfor finner jeg ingen som møter mine krav over. Mener du jeg er for kresen?

Anonymkode: 4ad61...eaa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tro meg, mange av oss sikter ikke alt for høyt. Men vi finner ikke noen likevel, fordi mange menn har helt syke krav til kvinnens utseende. Mine krav er følgende:

Under 50 år (kan vurdere eldre hvis han er god form og ikke "gubbe")

Ikke sykelig overvektig

Ikke arbeidsledig/ønsker å leve på meg

Ikke alkoholmisbruk eller narkotika

Ikke i forhold

Ikke voldelig eller tidligere dømt

Normal hygiene.

Jeg er selv 36 år, slank, kler meg pent, alltid nydusjet, interessert i mye forskjellig. Men dessverre ikke så pen. Derfor finner jeg ingen som møter mine krav over. Mener du jeg er for kresen?

Anonymkode: 4ad61...eaa

Nei du er ikke for kresen hvis dette stemmer. Men kanskje andre arenaer for sjekking burde prøves ut? For all del unngå nettdating. Det har jeg hørt er et kast og bruk samfunn.

Anonymkode: 7f190...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei du er ikke for kresen hvis dette stemmer. Men kanskje andre arenaer for sjekking burde prøves ut? For all del unngå nettdating. Det har jeg hørt er et kast og bruk samfunn.

Anonymkode: 7f190...f36

Har prøvd gjennom venner, på datingssider, i idrettsklubben og flere andre steder. Har ikke bare gått og ventet, men prøvd aktivt å sjekke opp menn. Avvisning hver gang, vanligvis ghosting.

Anonymkode: 4ad61...eaa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tro meg, mange av oss sikter ikke alt for høyt. Men vi finner ikke noen likevel, fordi mange menn har helt syke krav til kvinnens utseende. Mine krav er følgende:

Under 50 år (kan vurdere eldre hvis han er god form og ikke "gubbe")

Ikke sykelig overvektig

Ikke arbeidsledig/ønsker å leve på meg

Ikke alkoholmisbruk eller narkotika

Ikke i forhold

Ikke voldelig eller tidligere dømt

Normal hygiene.

Jeg er selv 36 år, slank, kler meg pent, alltid nydusjet, interessert i mye forskjellig. Men dessverre ikke så pen. Derfor finner jeg ingen som møter mine krav over. Mener du jeg er for kresen?

Anonymkode: 4ad61...eaa

Dette har jeg problemer med å tro på .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skiftenøkkel skrev:

helt topp å være mann. det vanskeligste er å måtte bo sammen med en kvinne, de er ikke helt gode 😂 

Sikker på det ikke er du som er helt god? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, CamillaCollett skrev:

Dette har jeg problemer med å tro på .

Jeg forstår heller ikke hvorfor det er slik. Veldig deprimerende. 

Anonymkode: 4ad61...eaa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg forstår heller ikke hvorfor det er slik. Veldig deprimerende. 

Anonymkode: 4ad61...eaa

Dette synes jeg høres rart ut, får du ingen meldinger hvis du er på en datingside for eksempel? Du sier du ikke er så pen, men samtidig at du er slank. For de fleste menn er slankhet det soleklart viktigste for attraktiviteten til en kvinne

Anonymkode: 9402a...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...