Gå til innhold

Eksen eller ny


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en litt komplisert situasjon. Min eks gjorde det slutt for 7 måneder siden. Han påpekte at vi aldri skulle bli sammen igjen, at jeg bare måtte komme meg videre men ville fortsatt ha kontakt. Jeg brøt kontakten grunnet jeg var helt knust, og så ingen poeng i å ha kontakt. Ønsket heller ikke å vite om han fant seg noen ny. Månedene går, og jeg er helt ødelagt. Begynner å snakke med en som er veldig på, men gjør ikke noe med han. 

Så, en dag bestemmer jeg meg for å være med denne mannen. Vi ender opp med å ha sex, og har siden da hatt en svært god tone. Snakker sammen hver dag og jeg tror han liker meg. Det er ikke noe seriøst enda, jeg ser han fremdeles er på tinder og det går helt fint. Men så kommer problemet: 

To uker etter jeg var med han, møter jeg eksen på byen. Vi ender opp med å ligge sammen flere ganger, og henger sammen utenom dette. Han gir ingen tegn på at han vil ha meg tilbake, eller snakker om bruddet. Eneste han sier er at han ikke har vært med noen andre enn meg i løpet av tiden det var slutt, noe som for meg er helt sjokkerende da bruddet oppsto grunnet han løy om en jente han hadde ett godt øye til. Var aldri utro mot meg. Jeg vet eksen bryr seg mye om meg, og han sier at han håper en dag det blir oss igjen. Han kan også sende meldinger en gang om dagen, men ikke noe mer kontakt enn dette. Jeg flytter til Oslo for å studere etter sommeren, og da sier han at han skal komme på besøk. 

Men nå har denne mannen som jeg lå med invitert meg på ferie i August, og jeg er veldig forvirret over hva jeg bør gjøre. Jeg elsker eksen min, men samtidig vet jeg ikke hva han vil. Jeg tror heller ikke vi vil fungere da jeg aldri kan stole helt på han. Vet heller ikke hva han andre vil, siden han er på tinder men plutselig vil ha meg med på ferie. Hva bør jeg gjøre her? Har på en måte dårlig samvittighet for at jeg har vært med en annen enn eksen i tillegg, men vet jeg ikke burde ha det selv om han ikke var med noen. Uff...

Anonymkode: 41c69...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke eksen din vil ikke ha noe seriøst med deg. Om han ville så hadde dere vært sammen igjen nå. Dessuten vet du at du ikke kan stole på han, og et forhold uten tillitt er helt jævlig å være i..

Tvilsomt at han ikke har ligget med andre etter så lang tid selv samme hva han forteller deg, så du trenger ikke å kjenne på den i hvertfall. Om så så er det garantert ikke fordi han ikke har prøvd. 

Har du og han andre snakka om å være seriøse? Tror egentlig jeg hadde kutta ut begge. Jeg ville heller ha fokusert på studiene, med tanke på at du skal flytte bort uansett. 

Anonymkode: d579f...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når deg ble slutt med eksen og meg hadde jeg allerede tatt han tilbake 1 gang. Da jeg vurderte det igjen sa en venninne til meg, du går ikke ut med søpla, for å så ta den med inn igjen. Det hjalp meg vidre! 

Anonymkode: 3f9bb...a0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke eksen din vil ikke ha noe seriøst med deg. Om han ville så hadde dere vært sammen igjen nå. Dessuten vet du at du ikke kan stole på han, og et forhold uten tillitt er helt jævlig å være i..

Tvilsomt at han ikke har ligget med andre etter så lang tid selv samme hva han forteller deg, så du trenger ikke å kjenne på den i hvertfall. Om så så er det garantert ikke fordi han ikke har prøvd. 

Har du og han andre snakka om å være seriøse? Tror egentlig jeg hadde kutta ut begge. Jeg ville heller ha fokusert på studiene, med tanke på at du skal flytte bort uansett. 

Anonymkode: d579f...425

Nei jeg tenker egentlig det samme. Ja det er helt jævlig, vi hadde det vondt av dette begge to. Han løy ofte og tilslutt løy han om noe som ikke kunne ordnes opp i, og han gikk da fra meg for han mente at han hadde ødelagt så mye at vi ikke kunne fikse det. Så skjønner ikke hvorfor jeg tenker tanken egentlig.

Meg og han andre har ikke snakket om å være seriøs. Han skriver myyye til meg hver dag, blir bekymret om jeg ikke svarer på en stund, inviterer meg med til venner og denne ferien. Dette får meg kjempe forvirret da han fortsatt er på tinder. Hva tenker du han vil? Han flytte forresten til Drammen som ikke er langt unna Oslo.

Anonymkode: 41c69...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når deg ble slutt med eksen og meg hadde jeg allerede tatt han tilbake 1 gang. Da jeg vurderte det igjen sa en venninne til meg, du går ikke ut med søpla, for å så ta den med inn igjen. Det hjalp meg vidre! 

Anonymkode: 3f9bb...a0d

Haha skal ta dette med meg!

Anonymkode: 41c69...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært brutalt ærlig med eksen og sagt at jeg har truffet en som potensielt kan bli et forhold. Ikke mer enn det - se reaksjonen, vurder derfra.. ellers knall kommentar om å gå ut med bosset 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som en annen skriver, hadde eksen ønsket deg tilbake hadde dere vært sammen nå. Jeg tenker også at det blir feil å dra på ferie med en annen mann, når du elsker en annen. 

Anonymkode: ce28b...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Carrot skrev:

Jeg ville vært brutalt ærlig med eksen og sagt at jeg har truffet en som potensielt kan bli et forhold. Ikke mer enn det - se reaksjonen, vurder derfra.. ellers knall kommentar om å gå ut med bosset 😄

Ja men er veldig redd for å såre han, der knuser meg om han begynner å gråte eller lignende. Det er det værste jeg vet. Han er egentlig veldig følsom. Samtidig gjorde han det slutt, og ødelagte med løgn. 

Anonymkode: 41c69...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja men er veldig redd for å såre han, der knuser meg om han begynner å gråte eller lignende. Det er det værste jeg vet. Han er egentlig veldig følsom. Samtidig gjorde han det slutt, og ødelagte med løgn. 

Anonymkode: 41c69...53a

Jeg har full forståelse for at du ikke vil såre han, men samtidig sårer han jo på en måte deg da med å ikke være tydelig på hva han vil osv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som en annen skriver, hadde eksen ønsket deg tilbake hadde dere vært sammen nå. Jeg tenker også at det blir feil å dra på ferie med en annen mann, når du elsker en annen. 

Anonymkode: ce28b...f8c

Ja tenker dette jeg også, men slik han har forklart det er det pga så mye er ødelagt og han håper vi skal finne tilbake når han er mer klar for å være i forhold. Han er som en gutt, prioriterer fylla, venner og gaming og han mener derfor at han må bli voksen først sier han 

Anonymkode: 41c69...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carrot skrev:

Jeg har full forståelse for at du ikke vil såre han, men samtidig sårer han jo på en måte deg da med å ikke være tydelig på hva han vil osv.. 

Ja det er sant! Jeg tror i tillegg han vil få sjokk om jeg sier det da det var ett veldig «maktforhold». Altså at jeg følte mer og brydde meg mer på slutten, som gjorde at han tok meg forgitt tror jeg. Tror ikke han tenker at jeg kan finne meg andre 

Anonymkode: 41c69...53a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja tenker dette jeg også, men slik han har forklart det er det pga så mye er ødelagt og han håper vi skal finne tilbake når han er mer klar for å være i forhold. Han er som en gutt, prioriterer fylla, venner og gaming og han mener derfor at han må bli voksen først sier han 

Anonymkode: 41c69...53a

Skal du vente på at han skal bli voksen? Kaste vekk år på å vente på en som kanskje aldri kommer? Det er vel heller tvilsomt at han noen sinne blir voksen. Er dette noe du kan leve med? 

Anonymkode: ce28b...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du vente på at han skal bli voksen? Kaste vekk år på å vente på en som kanskje aldri kommer? Det er vel heller tvilsomt at han noen sinne blir voksen. Er dette noe du kan leve med? 

Anonymkode: ce28b...f8c

Nei jeg kan jo ikke vente på det, men håpet innerst inne at han skulle endre seg istedenfor å miste meg.. Ikke endre personlighet altså, men kutte ut løgner og lignende. Innerst inne vet jeg ikke om jeg vil ha han tilbake, mange dager tenker jeg det er for det beste så har jeg noen dager der jeg savner han mer enn noe annet. 

Denne andre fyren er jo kjempesnill, totalt ulik eksen på en bra måte. Men jeg klarer liksom ikke «satse» på han før jeg skjønner hva han vil. 

Anonymkode: 41c69...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han mistet deg ikke, han valgte deg bort - jeg skjønner at man kan forandre seg osv og at man håper at man kan finne tilbake til hverandre og alt det der, men om det på slutten føltes som om balansen av i hans favør er det jo en mulighet for at han syns ordningen med casual sex er behagelig. Du er der, han får i pose og sekk - jeg ville sagt fra, ikke lagt opp til noen diskusjon men bare enkelt sagt "jeg har forresten truffet en fin fyr jeg liker" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...