Gå til innhold

Burde jeg kontakte lege? Ubehag i området milten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg våknet i morgest med ganske store smerter i magen, øverst mot venstre. Tok to ibux og holdt meg hjemme i dag for å hvile. Smertene gikk relativt fort over, men har kjent på et ubehag på samme sted i magen hele dagen. Har også kjent en slags stikking i høyre arm/skulder, men ikke sånn at det er vondt, mest bare ubehagelig.

Har i tillegg følt meg ganske ør i hodet og ganske svimmel.

Googlet såklart symptomer i hytt og pine, og noe som ligner symptomene mine er blødning ifm skade på milten. Men jeg har ikke slått meg eller fått noen skade i mageområdet i det siste, så det virker litt rart?

 

Er i det hele tatt litt usikker på om jeg er paranoid (har en liten tendens til å være der), eller om det kan være verdt et legebesøk? Er spesielt usikker fordi jeg har ingen «vondter» akkurat nå, bare ubehag og slapphet.

noen råd?

Anonymkode: c43de...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du beskriver her høres ganske uskyldig ut, og i og med at smertene du hadde gikk raskt over så kan du nok trygt se det an. Blir det verre, eller ikke gir seg i løpet av et par uker kan du jo vurdere en legetime. 

Det er nok mye mer sannsynlig at det var noe forbigående ubehag i mage/tarm/fordøyelse enn blødning i milten, men hvis man er litt engstelig er det lett å overtenke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mest sannsynlig tarmene og ikke milten din ;)

Anonymkode: a4c78...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...