Gå til innhold

Hvor mye hjelp er det "greit" å gi ex'n sin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min "nye" kjæreste har også en ex og barn med henne, som jeg har med min ex.

Ex'n til kjæresten er noe masete synes/føler jeg, der hun nesten hver uke trenger hjelp til ett eller anne. Enten med bil, noe oppussing i huset, eller hente og bringe større ting med henger, osv.

Og jeg vet ikke helt hva jeg skal synes om det. Kjenner jeg blir litt lei meg. Hvorfor gjøre livet enkelt for henne, når det var hun som ville ut av forholdet. Hun var utro. Hun ville ikke ha han mer. Hun laget bråk. Og så skal hun smiske seg inn på denne måten.

Hva skal jeg gjøre, annet enn å snakke med han om hvorfor han gjør dette?

Anonymkode: ff8f2...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

...der hun nesten hver uke trenger hjelp til ett eller anne. Enten med bil, noe oppussing i huset, eller hente og bringe større ting med henger, osv.

Anonymkode: ff8f2...f23

Dette er tullete av henne. Hun kan leie henger/bestille hjemkjøring, få folk til å pusse opp etc. Hun trenger ikke eksen sin til det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg ser på som greit at min mann hjelper sin eks med er ting som involverer barna. Kjøring, henting og til nød hjelpe til med ting de trenger til rommet sitt. Frakting av sofa, skifting av dekk osv er strengt forbudt, det er nå mitt privilegie.

Anonymkode: fb4b8...c26

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun liker vel å se at han fortsatt står på pinne for henne.. Hvorfor gidder han?

Anonymkode: 343eb...461

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hente et kjøleskap (f.x.) med henger er smisking? Ok...

De prøver vel å holde et greit forhold, hun er jo tross alt mor til barnet hans...

På tide å bli voksen, tenker jeg.

Anonymkode: 71490...95c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å hente et kjøleskap (f.x.) med henger er smisking? Ok...

De prøver vel å holde et greit forhold, hun er jo tross alt mor til barnet hans...

På tide å bli voksen, tenker jeg.

Anonymkode: 71490...95c

Firma som selger kjøleskap, leverer det hjem til en, det koster ca 500 ekstra. Hvorfor skal han fikse det for henne? Kommer hun hjem til ham og syr gardiner?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hun nesten hver uke trenger hjelp til ett eller anne. Enten med bil, noe oppussing i huset, eller hente og bringe større ting med henger, osv.

Ikke ok. Dette er ikke noe han har noe 'ansvar' for å gjøre. Passer henne nok bra at han stiller opp hver gang hun trenger hjelp,så lettvint. Hun får lære seg å finne andre løsninger, på sine hverdagsproblemer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Virrevirrevapp skrev:

Firma som selger kjøleskap, leverer det hjem til en, det koster ca 500 ekstra. Hvorfor skal han fikse det for henne? Kommer hun hjem til ham og syr gardiner?

Kanskje hun har dårlig råd? Å det går utover ungene om de ikke har ett kjøleskap

Anonymkode: 7e764...729

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun har dårlig råd? Å det går utover ungene om de ikke har ett kjøleskap

Anonymkode: 7e764...729

Da kan hun skaffe seg en bedre betalt jobb. Hilsen tidligere alenemor og nå hoverforsørger i familien. 

Anonymkode: 55a2a...320

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan hun skaffe seg en bedre betalt jobb. Hilsen tidligere alenemor og nå hoverforsørger i familien. 

Anonymkode: 55a2a...320

Det er ikke alltid bare å "skaffe seg en bedre betalt jobb". Alle kan ikke velge og vrake i jobber. Er hun alenemor er hun også avhengig av å ha en arbeidstid som lar seg kombinere med barnehage/skole/henting/bringing. Det er ikke bare å jobbe ekstra på kveld og helger. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan hun skaffe seg en bedre betalt jobb. Hilsen tidligere alenemor og nå hoverforsørger i familien. 

Anonymkode: 55a2a...320

Er selv alenemamma å det er overhodet ikke bare til å skaffe en bedre jobb! Jeg må hente innenfor bhg/sfo tidene så da er jeg sjeleglad om jeg får jobb i det hele tatt som passer med henting på SFO/bhg

Anonymkode: 7e764...729

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er umodent av deg å reagere på sånne ting, særlig hvis det skjer ofte.

Her i gården har vi et enkelt og hyggelig samarbeid. Min eks er alltid velkommen hit og vi feirer både bursdag og jul sammen. Alt er relatert til barna, og alt som ikke angår de tilhører våre separate liv. 

Å gjøre en og annen tjeneste for hverandre syns jeg er helt innafor, men når det skjer ofte er det et inngrep i deres privatliv. Min mann hadde uten tvil blitt mistenksom om jeg stadig skulle spørre min eks om hjelp. Jeg hadde også blitt mistenksom om han hadde gjort det samme. 

Her syns jeg du bør si ifra. Spør han om han ikke kan distansere seg litt fra henne uten at det går utover deres samarbeid om barna. Jeg tenker at det sikkert ikke er så vanskelig for han å si at det ikke passer å hjelpe henne neste gang hun spør. 

Anonymkode: 350f8...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er selv alenemamma å det er overhodet ikke bare til å skaffe en bedre jobb! Jeg må hente innenfor bhg/sfo tidene så da er jeg sjeleglad om jeg får jobb i det hele tatt som passer med henting på SFO/bhg

Anonymkode: 7e764...729

Da må man skru ned utgiftsnivået eller bruke andre venner og slektninger. Har ikke denne eksen en far, en bror, en onkel, mannlige venner?

Anonymkode: 55a2a...320

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Virrevirrevapp skrev:

Dette er tullete av henne. Hun kan leie henger/bestille hjemkjøring, få folk til å pusse opp etc. Hun trenger ikke eksen sin til det.

Tullete? Dama er smart jo. Dumpa en kjedelig kosegutt men tok vare på hans praktiske hjelp.

Jeg forstår godt at det irriterer TS.

Samtidig forstår jeg det er viktig for far at ting fungerer der borte hvor barna hans bor. 

Kjedelig situasjon for far. Uansett hva han gjør eller ikke gjør, så er det noen som blir irritert.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne hadde en kjæreste som, nesten 15 år (!!) etter skilsmissen fremdeles skiftet dekk og malte hus for ekskona. 

Det forholdet varte ikke, for å si det sånn. Helt fint å ha et godt samarbeid, og gjerne gjøre hverandre barnerelaterte tjenester, men jeg skjønner godt at TS reagerer og fatter ikke at menn (eller kvinner) fortsetter å være handy hjelpere når et forhold er over. Voksne mennesker må ta ansvar for seg, bilen og selvangivelsen sin selv.

Anonymkode: 907dc...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eneste jeg ser på som greit at min mann hjelper sin eks med er ting som involverer barna. Kjøring, henting og til nød hjelpe til med ting de trenger til rommet sitt. Frakting av sofa, skifting av dekk osv er strengt forbudt, det er nå mitt privilegie.

Anonymkode: fb4b8...c26

Helt enig. I tillegg ha barna hos seg i den andres uke, om det er noe som krever at hun/han er borte. Hjulskift og kjøleskap er helt tullete. Hun ville være stor jente og klare seg selv. Da må hun finne sine egne løsninger. Har hun ikke skamvett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Cronosgjesten skrev:

Helt enig. I tillegg ha barna hos seg i den andres uke, om det er noe som krever at hun/han er borte. Hjulskift og kjøleskap er helt tullete. Hun ville være stor jente og klare seg selv. Da må hun finne sine egne løsninger. Har hun ikke skamvett?

«Stor jente og klare seg selv». Fysj så nedlatende. 

Anonymkode: 0aa7f...5c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Stor jente og klare seg selv». Fysj så nedlatende. 

Anonymkode: 0aa7f...5c7

Men å bruke eksen sin som gratis arbeidskraft er greit? 

Anonymkode: 55a2a...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

Helt enig. I tillegg ha barna hos seg i den andres uke, om det er noe som krever at hun/han er borte. Hjulskift og kjøleskap er helt tullete. Hun ville være stor jente og klare seg selv. Da må hun finne sine egne løsninger. Har hun ikke skamvett?

Hun bruker den gamle løsningen, og det virker så lenge det virker. Dama er smart, og innsatsen x-gubben trår til med hjelper ikke bare henne men hele hennes husholdning inkludert barna, så det er ikke bortkastet for far å gjøre en innsats.

Jeg kunne sikkert hjulpet x-kona med alt mulig selv, men det skjedde ikke, fordi jeg ikke orket å bruke tid der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det booster det skranglete selvbildet hennes å bevise for seg selv at hun fremdeles får eksen til å gjøre som hun vil.

Klassisk med de som er utro. De må alltid bevise for seg selv og alle andre at de er enten ønsket eller får viljen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...