Gå til innhold

Hva tjener en nyutdannet sykepleier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er grunnlønnen til en nyutdannet sykepleier (bachelorgrad)?

Hva er grunnlønnen til en nyutdannet sykepleier med mastergrad?

 

Jeg har en søster som er ferdig med bachelor som sykepleier og lurer på om det lønner seg med mastergrad.

Anonymkode: 8ed9e...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett, må vel din søster jobbe 2 år før hun ta mastergrad. Så god tid til å vurdere om det lønner seg. Og ift lønn er det forskjellig om man jobber i kommune eller sykehus. Søk på nett, så finner dere svar.

Om dere er opptatt av lønn ville jeg heller sett på ansiennitet og hvor vidt er lønner seg å jobbe på sykehus for at all tidligere arbeid skal bli godskrevet som ansiennitet. 

Anonymkode: c2ba8...de4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil selvfølgelig lønne seg med en mastergrad, så lenge man da etterpå får en jobb som krever en mastergrad.

Anonymkode: 4b91b...e40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomisk lønner det seg ikke med mastergrad, de fleste arbeidsgivere betaler ikke for at du har mastergrad. NSF forsøkte å forhandle om det i årets lønnsoppgjør, men ble blankt avvist av arbeidsgiversiden.  Skal du tjene mer enn en vanlig sykepleier må du ta videreutdanning, og da må man som regel jobbe 2 år først for å komme inn. Blir du spesialsykepleier bør du imidlertid være glad i faget, for veldig opp i lønn går man ikke. Jeg er spesialsykepleier med master og max ansiennitet, og tjener 25 000 mer i året enn om jeg ikke hadde hatt videreutdanning. På nsf ligger lønnstabellene for sykepleiere både for stat og kommune. 

Anonymkode: e93ae...d33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25000 er jo en hel månedslønn, så er slett ikke værst syns nå jeg.

Anonymkode: 339ef...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 400.000 i grunnlønn i spesialisthelsetjenesten. Med tillegg og noen forskyvninger og overtid i måneden ligger jeg på en 530.000 i året. 

Anonymkode: 1fac6...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil selvfølgelig lønne seg med en mastergrad, så lenge man da etterpå får en jobb som krever en mastergrad.

Anonymkode: 4b91b...e40

Jeg har mastergrad, fikk 0 nr i uttelling når jeg jobbet på sykehus. Ble lønnet som fullt ordinær bachelor sykepleier. Ikke uvanlig blant mine tidligere medstudenter.

Anonymkode: 79245...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mastergrad, fikk 0 nr i uttelling når jeg jobbet på sykehus. Ble lønnet som fullt ordinær bachelor sykepleier. Ikke uvanlig blant mine tidligere medstudenter.

Anonymkode: 79245...ae4

Jobbet du da som vanlig sykepleier eller som spesialsykepleier?

Anonymkode: 4b91b...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tjener en nyutdannet sykepleier da?

Anonymkode: 8ed9e...831

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...