Gå til innhold

Drikke man ikke blir oppblåst av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har tips til saft som man ikke får så mye luft i magen av? Å drikke bare rent vann er kjedelig. 

Liker fun saft og annen saft, juice eller iste. Men blir ganske oppblåst av fun light saft. Og vil helst unngå kaloririk juice eller saft.

Noen som har funnet saft eller annet man kan blande i vann som ikke gir så mye luftplager?:)

Anonymkode: 9c0ef...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd "Eldorado One - uten sukker"? Billigmerket hos Bunnpris, og kanskje Kiwi....? Bringebær, pære og fruktchampagne smaker. :) 

Eldorado sin har aspartam ennå, som er eneste av søtning jeg tåler .Men aspartam har fått fyfy-rykte på seg, så de fleste produsenter har bytta til sukralose i saft - deriblant fun-light 😕 

 

Anonymkode: 379ee...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke prøvd! Skal sjekke ut 😊

Anonymkode: 9c0ef...b2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppblåst av saft uten kullsyre? Det trudde jeg ikke var mulig. Hold deg til vann, du.

Anonymkode: 1c212...33a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann blandet med juice  

Anonymkode: de7cd...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppblåst av saft uten kullsyre? Det trudde jeg ikke var mulig. Hold deg til vann, du.

Anonymkode: 1c212...33a

Oppblåst av fun light er et vanlig problem.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vann blandet med juice  

Anonymkode: de7cd...47a

Takk for tips.

Anonymkode: 9c0ef...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må du nok holde deg til saft med sukker og kalorier. Kunstig søtning gjør rare ting med magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir oppblåst av alt med sukker og kunstig søtning, så lager sitronvann eller har appelsinskiver eller rabarbra oppi for å sette smak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppblåst av saft uten kullsyre? Det trudde jeg ikke var mulig. Hold deg til vann, du.

Anonymkode: 1c212...33a


Veldig, veldig vanlig å reagere slik på kunstig søtning - sorbitol og sukralose er noen av verstingene for mage/tarm for de som er litt vare for sånt. Disse er dessverre de to mest brukte også for tiden. Aspartam er ofte snillere for mage/tarm (men noen reagerer selvfølgelig på det også). 

Om du leser litt om sukralose så er det grunner til at det kan påvirke bakteriemiljø i tarm negativt. Sukralose kom som erstatning for annet mye brukt søtstoff som ble mistenkt å kunne gi IBS, men ser ut til å være verre for de som har litt var mage. 😕 

Det er en grunn til at det f.eks på halspastiller - som nå nesten alle har kunstig søtning - står advarsel om at de kan slå seg på magen. 

Anonymkode: 379ee...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke prøvd! Skal sjekke ut 😊

Anonymkode: 9c0ef...b2e


Bare hyggelig - håper den funker for deg også :) 

Anonymkode: 379ee...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...