Gå til innhold

Hvordan ble du kvitt hormonelt akne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man får bedre hud av å kutte ut laktose ( eks melk) er det mest sannsynlig fordi man ikke tåler laktose. Det samme med hvete ( gluten).

Er kanskje pittelitt belegg for å si sukker fordi det noe med sukkeret som gjør st bakteriene trives bedre. Men heller ikke det er det bevis for. 

«Mensen» kviser får man ikke når man bruker hormonell prevensjon. Så er bare tilfeldig at de kommer rundt mens. 

Jeg har prøvd alt. Har samme erfaring som flere med antibiotika. Funker bare når jeg bruker det. Ikke helt imponert over Zalna heller, men verd et forsøk. Det som hjalp var Isotretinoin. Litt ubehag hadde jeg under kuren, men virkelig verd det. Enste jeg angrer på er at jeg ikke tok tak i kvise-problemet tidligere. Jeg hadde ikke mye kviser, men de jeg hadde var der hele tiden + veldig plaget av såkalte nupper. 

Spiser/drikker/trener det samme nå som før kuren. Har stort sett aldri kviser eller nupper lengre. 

 

Jeg vil anbefale deg å prate med en hudlege. Da får du gode faglige råd. 

 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kuttet ut meieriprodukter og spiser lite sukker.

Har gått 6 måneder på isotretinoin kur som tok knekken på det verste av kvisene. Går nå på Spironolakton (antiandrogen) og yasminelle 28 (p-piller, ligner Diane). Bruker epiduo krem forebyggende på huden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med melkeprodukter.

 

Anonymkode: 90e58...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...