Gå til innhold

Hvordan få mindre porer og strammere hud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser så sliten og gammel ut:( Gikk fra å se ung og fresh ut til en gammal røy på null komma niks. Bruker penger på fillers, men synes ikke det hjelper. 

Anonymkode: 3c4cf...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 20.5.2019 den 17.59, AnonymBruker skrev:

Jeg ser så sliten og gammel ut:( Gikk fra å se ung og fresh ut til en gammal røy på null komma niks. Bruker penger på fillers, men synes ikke det hjelper. 

Anonymkode: 3c4cf...d14

Endre dietten til sunnere diett, kutt ut melk og kjøtt blant annet, erstatt sukker med kokos blomst sukker, kutt på inntaket av alkohol og kaffe om du drikker mye av begge deler, drikk heller te istedenfor.

Anonymkode: cea7b...ce6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få mindre porer sies det at ikke er mulig, da disse er genetisk betinget. Noen har store porer og noen har små. Men det er litt av hvert som kan bidra til at porene blir større enn de trenger å være, eller midlertidig ser større ut. Hvis huden er ute av balanse, lettere betent eller solskadet blir porene større. Hva slags hudtilstand har du? Kanskje trenger huden din mer fukt? Eller kanskje må du bruke et produkt som rengjør dypt i porene, f.eks salicylsyre e.l?

Kosthold er også viktig. Særlig fiber. Grovt brød og grønnsaker. Fiber hjelper kroppen med å kvitte seg med giftstoffer og holder på vann og fukt.

Anonymkode: 4694e...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Endre dietten til sunnere diett, kutt ut melk og kjøtt blant annet, erstatt sukker med kokos blomst sukker, kutt på inntaket av alkohol og kaffe om du drikker mye av begge deler, drikk heller te istedenfor.

Anonymkode: cea7b...ce6

Takk for svar, på vei til å endre nå. Men krever selvdisiplin, noe jeg dessverre ikke sto først i køen for å få ;) Så prøver å spise masse bær blant annet, og skal kjøpe E-vitamin - hørt det er bra for huden, samme med B og A. Drikker sjelden/aldri kaffe, og alkohol en til to ganger i mnd. Men har solt meg grasalt mye i ungdommen og det vises nå. 

Anonymkode: 3c4cf...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å få mindre porer sies det at ikke er mulig, da disse er genetisk betinget. Noen har store porer og noen har små. Men det er litt av hvert som kan bidra til at porene blir større enn de trenger å være, eller midlertidig ser større ut. Hvis huden er ute av balanse, lettere betent eller solskadet blir porene større. Hva slags hudtilstand har du? Kanskje trenger huden din mer fukt? Eller kanskje må du bruke et produkt som rengjør dypt i porene, f.eks salicylsyre e.l?

Kosthold er også viktig. Særlig fiber. Grovt brød og grønnsaker. Fiber hjelper kroppen med å kvitte seg med giftstoffer og holder på vann og fukt.

Anonymkode: 4694e...4e9

Jeg hadde ikke porer før :( Men pga sinnssyk soling har de blitt større, sammen med slapp og gammal hud. 

Takk for svar:) Kosthold er på vei til å skjerpes, og salicylsyre må kjøpes!

Anonymkode: 3c4cf...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2019 den 1.16, AnonymBruker skrev:

Endre dietten til sunnere diett, kutt ut melk og kjøtt blant annet, erstatt sukker med kokos blomst sukker, kutt på inntaket av alkohol og kaffe om du drikker mye av begge deler, drikk heller te istedenfor.

Anonymkode: cea7b...ce6

Foruten å kutte ned på salt og sukker er det få ting i min mening som gjør hudene finere. Kokosblomstsukker???   Virkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å kutte alt av melkeprodukter holder kvisene mine borte, men tror ikke det hjelper på store porer. Merker ikke forskjell på mine iallefall. 

På 22.5.2019 den 1.16, AnonymBruker skrev:

Endre dietten til sunnere diett, kutt ut melk og kjøtt blant annet, erstatt sukker med kokos blomst sukker, kutt på inntaket av alkohol og kaffe om du drikker mye av begge deler, drikk heller te istedenfor.

Anonymkode: cea7b...ce6

Å kutte kjøtt hjelper da ingenting. Jeg har økt kjøttforbruket mitt (lavkarbo) og huden min har blitt finere. 

 

Anonymkode: bafcc...53a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har store porer på nesa og INGENTING hjelper. Angrer på jeg kastet bort penger på dyre hudmasker som liksom skulle fjerne porene 🙄

Ellers så er sunt kosthold og drikke mye vann viktig, men gener kan å spille inn og 90% av rynkene kommer fra sola. Viktig med solfaktor. Har man grillet seg mye i sola som ung uten solkrem, så ser man det når msn blir eldre

Anonymkode: 71b82...1a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyzTeri

Drikk vann. 3 liter hver dag samt kutt ut sukkerholding og mat fyllt med konserveringsmidler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2019 den 19.17, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, på vei til å endre nå. Men krever selvdisiplin, noe jeg dessverre ikke sto først i køen for å få ;) Så prøver å spise masse bær blant annet, og skal kjøpe E-vitamin - hørt det er bra for huden, samme med B og A. Drikker sjelden/aldri kaffe, og alkohol en til to ganger i mnd. Men har solt meg grasalt mye i ungdommen og det vises nå. 

Anonymkode: 3c4cf...d14

Er umulig for de fleste å kutte ut alt, man tar det gradvis over flere måneder, det tok laaang tid for meg og slutte med sukker. Kjøtt var det naturlig å slutte med siden jeg sluttet da jeg var 14, siden jeg er glad i dyr og ikke klarte spise det lenger. Melkeprodukter gikk det litt værre med men hadde ikke noe valg siden jeg er intolerant, det vistes ikke på blodprøver, men jeg reagerte kraftig likevel, så savnet etter is og ost var jævlig. Sukker har vært min faste bestevenn hele livet og det å skilles var tungt. Brukte 2 år på å slutte helt med sukker, hender jeg har en dag her og der jeg knasket på sukker, men gud jeg ser det ikke var lurt. Så kokosblomst sukker er min nye bestevenn her i livet og jeg har mindre cravings også. Da jeg spiste sukker hadde jeg sykt cravings på mat og fet mat 24/7. 

Anonymkode: cea7b...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 3.03, SupaWoman skrev:

Foruten å kutte ned på salt og sukker er det få ting i min mening som gjør hudene finere. Kokosblomstsukker???   Virkelig?

For mange har det å erstatte sukker med kokosblomst sukker fungert om man må ha søtt faktisk. Varierer fra person til person, men jeg snakker om hva som fungerte for meg, om du ikke liker svaret mitt så synd for deg, men kan være noen får hjelp. 

Anonymkode: cea7b...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 3.25, AnonymBruker skrev:

Å kutte alt av melkeprodukter holder kvisene mine borte, men tror ikke det hjelper på store porer. Merker ikke forskjell på mine iallefall. 

Å kutte kjøtt hjelper da ingenting. Jeg har økt kjøttforbruket mitt (lavkarbo) og huden min har blitt finere. 

 

Anonymkode: bafcc...53a

For noen vil det å kutte ut kjøtt hjelpe. Er individuelt og folk må prøve seg frem, Og komme med det at det ikke hjelper ingenting er feil, for DEG hjelper det ikke noe, for DIN del fungerte det å øke kjøttforbruket, men slik er det ikke for alle. DIN kropp fungerer ikke på samme måte som alle andres. 

Anonymkode: cea7b...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egghvite med sitron 2 ganger i uken ....smør på, vask av når den har tørka seg helt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fuktighetskrem (forlite fukt får kroppen til å øke talgpeoduksjonen.

Retinol.

Laser istedenfor fillers. Blir gjerne kvisete etterpå fordi du må bruke så feit krem, men når dei kvisene forsvinner blir huda veldig fin. Huda har ekstra kollagen i opptil 9 mnd etterpå. 

Skrubbe huden, så du får vekk overflødig drit og smuss som tetter porene. 

 

Anonymkode: faff7...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fuktighetskrem (forlite fukt får kroppen til å øke talgpeoduksjonen.

Retinol.

Laser istedenfor fillers. Blir gjerne kvisete etterpå fordi du må bruke så feit krem, men når dei kvisene forsvinner blir huda veldig fin. Huda har ekstra kollagen i opptil 9 mnd etterpå. 

Skrubbe huden, så du får vekk overflødig drit og smuss som tetter porene. 

 

Anonymkode: faff7...e2b

Hva slags laser?

Anonymkode: 3c4cf...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er umulig for de fleste å kutte ut alt, man tar det gradvis over flere måneder, det tok laaang tid for meg og slutte med sukker. Kjøtt var det naturlig å slutte med siden jeg sluttet da jeg var 14, siden jeg er glad i dyr og ikke klarte spise det lenger. Melkeprodukter gikk det litt værre med men hadde ikke noe valg siden jeg er intolerant, det vistes ikke på blodprøver, men jeg reagerte kraftig likevel, så savnet etter is og ost var jævlig. Sukker har vært min faste bestevenn hele livet og det å skilles var tungt. Brukte 2 år på å slutte helt med sukker, hender jeg har en dag her og der jeg knasket på sukker, men gud jeg ser det ikke var lurt. Så kokosblomst sukker er min nye bestevenn her i livet og jeg har mindre cravings også. Da jeg spiste sukker hadde jeg sykt cravings på mat og fet mat 24/7. 

Anonymkode: cea7b...ce6

Kokosblomssukker er like søtt og fullt av karbohydrater som vanlig hvitt raffinert sukker.  

https://www.roede.com/hva-er-greia-med-kokosblomstsukker/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...