Gå til innhold

Ting dere skulle ønske dere visste før dere solgte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg skal selge leiligheten min, og er usikker på hvilke feller man kan gå i, hva man burde gjøre før man selger. Lønner det seg å friske opp badet? Spriker prisantydning veldig mellom meglerkontor osv.

 

Hva skulle DU ønske du visste før du solgte? 

Anonymkode: 2cbdc...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye stress det er med å flytte.

Nei, jeg visste visst det, men hadde fortrengt. ;)

Lønner seg sjelden med oppussing av bad og kjøkken, men overflater ellers er det ofte verdt å gjøre noe med, og rydde bort mest mulig rot og personlige ting. Meglere flest gir gode råd. 

Jeg spurte bankkontakten min om hvilken megler som var best. Hadde tre på besøk, og fikk også best inntrykk av ham jeg hadde fått anbefalt. 

Anonymkode: ec534...071

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eierskifteforsikring er alfa og omega. 

Det lønner seg sjelden å renovere stort før salg. Fiks det som henger på halv sju (løse ledninger, lister, lamper o.l) og la det se velholdt ut. En kjøper ser forbi at det ser litt umoderne ut, men om det ser dårlig vedlikeholdt ut får du større problemer.

Prut på meglerprisen. De konkurrerer som f om å få oppdrag, så vær forberedt på et evig mas. Noen vil også vite hvorfor du ikke valgte dem. Obos har (hadde?) fastpris på salg tidligere, i tillegg til et avsalg på 5000kr for OBOSmedlemmer.

Husk flyttemelding i folkeregisteret før du drar. 

Ellers rydd, rydd, rydd.

Anonymkode: 9c471...422

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..med hensyn til regelendringene ved boligsalg nå så er det ingen som ennå har erfart hvordan dette kan svi i verste fall..

Anonymkode: f4733...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

..med hensyn til regelendringene ved boligsalg nå så er det ingen som ennå har erfart hvordan dette kan svi i verste fall..

Anonymkode: f4733...8e3

Denne er ikke trådd i kraft enda. Stemt igjennom, men det er ikke gjort en lovendring. Men personlig, ville jeg ha prøvd å få solgt før den trer i kraft. Tror det kan bli mye spekulasjon i nedre grense på kr 10 000 for å kunne påberope mangler og feil.

Anonymkode: 43411...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som andre nevner , prut på meglerprisen. Sikre deg x antall vinsninger inkludert. Evnt at du holder privatvisninger selv. Jeg fikk ingen bud på fellesvisninger med megler, men etter begge privatvisningene kom det bud. 

Hvor mye jeg faktisk skulle kvitte meg med i perioden frem til overtagelse. Det er stress. Plutselig går ingenting av det som legges ut på finn.no fort nok, og du ender opp med å gi bort ting du egentlig kunne tjent penger. Kvitt deg med ting før salget. Når du flytter ender du som oftest opp med å kjøpe nytt, for det gamle passer liksom ikke inn. 

Ikke puss opp, kun mal overflater. Mine kjøpere sier rett ut at de kommer til å pusse opp hele boligen for å få den slik de vil ha den. Vet om naboer som har byttet garderobeskap og bad osv for mye penger, og så kommer kjøper å rive ut skapene....

Anonymkode: 43411...b31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...