Jump to content
pøbelsara

Forbudet mot å diskutere med flere brukere/med seg selv i samme tråd

Recommended Posts

Firestone
10 minutter siden, Bag skrev:

Er det så vanskelig å bruke bare en bruker i en tråd da?

Det er det sikkert ikke, men siden to eller flere brukere er lov (eller å skrive som AB), kan det vel hende at enkelte føler for å benytte en annen bruker i en tråd dersom man feks har blitt utsatt for mye brukerdebatt med den første brukeren. Det kan gjerne dempe temperaturen. Jeg har bare en bruker og skriver aldri som AB, så jeg er ikke den rette til å svare, men jeg interesserer meg uansett for denne saken - selv om det ikke gjelder meg selv. 

Fortsetter under...

miss summers
24 minutter siden, Bag skrev:

Om jeg skrev som anonym i game of thrones tråden i 2012, og så kommer inn i 2017 og skriver med ny bruker eller med brukernavn, tror du jeg husker hva jeg skrev i 2012? Ikke engang brudd på reglene i innleggene, men likefullt noe som har skjedd meg. Altså, det ble notert ned og brukt mot meg noen år senere, som en notis i en lang liste regelbrudd som utløste advarsel. 

Firestone
4 timer siden, Aricia skrev:

Ja hva kan det skyldes?

Jeg er nok ikke den rette til å svare på det, heller. ☺️ Har konstatert at jeg ikke forstår modereringen eller de bakenforliggende tolkningene av reglene som ligger til grunn for modereringen, for å være mer spesifikk. 

Hilsen den som har «godnatt» moderert som avsporing i mappa si. 

loffen
8 timer siden, Firestone skrev:

Man risikerte altså bli utestengt i månedsvis dersom man postet med to brukere i samme tråd selv om disse ikke diskuterte med hverandre eller hisset opp diskusjonen - hvis dette skjedde før den nye regelen kom nå forrige uke. Veldig seriøst regelbrudd, altså, nesten litt rart at dere endret på det sånn helt uten videre.  

This

loffen
2 timer siden, Bag skrev:

Kanskje man  har en bruker som er separat fra den man vanligvis bruker, for å skrive i f.eks seksual-forumet, eller i barn og familie, uten å føle seg gjenkjent, også glemmer man å bytte til den andre brukeren og begår den tidligere kardinalsynden å skrive i en tråd på Rampelys man har skrevet i før. 

Guest Zeitgeist

Det kan da på ingen måte å være i KGs beste interesse å operere med slike ulne regler at man til stadighet må forhøre seg hva som faktisk menes. Og selv da er det ikke sikkert, for det har jo vist seg at moderatorteamet innad ikke er enige, ei heller oppdatert på korrekt tolkning. 

Det KGs moderatorteam holder på med - for å bruke et metafor - er å sette opp veiskilt hvor det står "Det er ikke lov å kjøre for fort". Men det gis ingen konkret definisjon på hva som er for fort (les: ulne regler) og hvor noe er for fort (les: ulik og ujevn moderering).

Dette har i årevis vært et gjennomgående og stadig tilbakevendende tema i denne tråden. Det sedvanlige svaret har vært og er "Vi tar det med på bakrommet". Og likevel, igjen og igjen opplever man at i stedet for å faktisk ta det brukerne foreslår/reagerer på til etterretning, så ignorerer moderatorteamet alt de angivelig har tatt med på dette "bakrommet" og lar humla suse mens de nok en gang sauser sammen nye og endrede regelpraksiser uten engang å ha gjort noe som kan minne om en konsekvensanalyse. I stedet møtes man som bruker med en nedlatende og arrogant holdning.

Annonse