Gå til innhold

Diskriminering av gravide i arbeidslivet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 23.5.2019 den 23.21, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke mann og har selv fått to barn. Det ene barnet født 10 uker før termin. Gikk på jobb med hodeverk , hovne fingre og snakket sov i pausen. Ingen skjønte det var svangerskaps forgiftning. Var i jobb til det samme ettermiddag ble oppdaget skyhøyt blodtrykk. Barnet var født innen 30 timer. 

Anonymkode: d18bb...c93

Wow.. Gratulerer, du kunne tatt livet av både deg selv og barnet ditt! 

Men pyttsann. Så lenge man står i jobb med vann i kroppen, hodepine og høyt blodtrykk, spiller vel ikke et liv en rolle. 

Alt for en klapp på skulderen av sjefen :)

Anonymkode: 0d57b...203

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 20.5.2019 den 18.09, AnonymBruker skrev:

Ja. Da jeg ble gravid etter flere år hos samme arbeidsgiver med lite fravær opplevde jeg å bli fratatt arbeidsoppgaver da jeg kom tilbake etter permisjon. Vikaren min hadde fått fast ansettelse med mine arbeidsoppgaver. Da jeg ga beskjed om at jeg hadde krav på å komme tilbake i tilsvarende stilling som før permisjonen ble jeg regelrett fryst ut. 

Vurderte å gå via Likestillings-og diskrimineringsnemnda og så til sak men jeg kom fram til at jeg ikke orket å stå i en konflikt på jobb og skaffet meg ny jobb i steden. 

Det er mange dårlige ledere der ute! 

Anonymkode: e8c90...bbb

Noe lignende skjedde meg. Var ansatt i vikariat og da jeg gikk ut i permisjon behandlet de meg som jeg skulle slutte. Etter ca 1 år ringer de meg og vil at jeg kommer tilbake. Følte jeg ikke kunne si nei for jobb måtte jeg ha. Da oppdaget jeg at vikaren min var blitt fast ansatt. Jeg fikk også fast jobb da så tror de skjønte det. Men det er ille at om man krever sin rett så blir man fryst ut. Det skjer på min arbeidsplass. En som meldte oss inn i fagforening og organiserte oss ble fryst ut og måtte slutte. 

Anonymkode: 33a01...91b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe lignende skjedde meg. Var ansatt i vikariat og da jeg gikk ut i permisjon behandlet de meg som jeg skulle slutte. Etter ca 1 år ringer de meg og vil at jeg kommer tilbake. Følte jeg ikke kunne si nei for jobb måtte jeg ha. Da oppdaget jeg at vikaren min var blitt fast ansatt. Jeg fikk også fast jobb da så tror de skjønte det. Men det er ille at om man krever sin rett så blir man fryst ut. Det skjer på min arbeidsplass. En som meldte oss inn i fagforening og organiserte oss ble fryst ut og måtte slutte. 

Anonymkode: 33a01...91b

TS som du siterte her. Jeg hadde vært i samme faste stilling i en årrekke da dette skjedde meg... 

Og det triste er at såpass få tør å ta kampen mot dårlige ledere. 

Anonymkode: e8c90...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...