Gå til innhold

Erfaringer med Kråkerøy området og skolene der?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer å flytte til Kråkerøy. 

Og blir da Rød Kråkerøy barneskole barna begynner på da.

Hvordan er denne skolen?

Trygt og fint?

Flinke og gode lærere?

Er skolen så gammel som den ser ut som og mus og rotter (leste noe i avisen på nettet.Vet ikke hvordan det er no?) eller er det fint og opppusset?og greit klima?

Prøvde å finne ut hvor mange elever det var på skolen men det fant jeg ikke.

Og hvor mange er det i hver klasse?

Hvordan er det med mobbing, fritidsaktiviteter, folkene i området er de hyggelige og åpne og hilser?(merker stor forskjell enkelte plasser der folk nistirrer og ser rart på deg om du feks er på besøk i bygd og andre plasser. Ikke noe kjekt.) Syns det er koslig når det er lett å bli kjent med folk og folk hilser og er hyggelig.Og har hørt mye positiv fra Fredrikstad.Men som andre byer er det mange småsteder der og der jeg ikke vet hvor det er best å bosette seg med barn.Hvilke skoler som er bra og miljø osv?

Ser flere fraråder Lisleby og noen andre steder.

Hvordan er ungdomskolen her forresten på Kråkerøy? Hvordan er kollektivtilbudet til fredrikstad og til oslo?

Er det mye å finne på for barna i området rundt Rød skole?

Lett for barna å få venner?

Hadde det kun vært meg så hadde det vært greit.Men så stort steg og ta med barna fra noe som er trygt og fint og ikke vita hva man ender opp med.Så redd for mobbing utestening og andre ting.

 

Hbordan er merkepress og andre ting her?

 

Tusen takk for svar.

:)

Anonymkode: ee58d...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kan jeg ikke svare på barneskolene da jeg flyttet til Kråkerøy da jeg begynte i 8.klasse på Kråkerøy ungdomsskole. Men alle mine venner hadde jo da gått på Rød barneskole og jeg har aldri hørt noe negativt derfra. Visste du forresten at Rød barneskole er den skolen i hele landet som scoret best i nasjonale prøver i matematikk?

for å svare deg på hvordan noen spørsmål: det går lokalbuss hver time til Fredrikstad, timesekspressen kjører fra hvaler og går helt til Oslo hver time, denne er da innom hovedveien på Kråkerøy en gang i timen. 

Tror det er a og b klasse i hvert trinn på barneskolen med 20-30 elever i klassen (hvis det er så mye).

For barna er det masse å finne på, spørs litt på alder. Men det er jo lekeplass til både barneskole og flere barnehager i området, fotballbaner, volleyballbaner, skøyteis på vinteren og kort vei til Enhus med kiosk på sommeren. Kort vei å sykle til byen også.

Jeg personlig kan ikke huske at det var noe særlig merkepreas eller klespress. Jeg fikk også masse venner fort selv om jeg var veldig sjenert og innesluttet da jeg flyttet.

Selv bor jeg ikke på Kråkerøy for øyeblikket, men det er målet. Jeg personlig synes dette må være den beste plassen i hele Fredrikstad-området og vokse opp. Du har umiddelbar nærhet til både byen og masse fine turmuligheter. Kort vei til Oslo, Hvaler og Sverige (for harryhandel). Kråkerøy er ett av de dyreste områdene i Fredrikstad og det forstår jeg veldig godt 😊

Har du fler spørsmål er det bare til å spørre 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, w0ho skrev:

Nå kan jeg ikke svare på barneskolene da jeg flyttet til Kråkerøy da jeg begynte i 8.klasse på Kråkerøy ungdomsskole. Men alle mine venner hadde jo da gått på Rød barneskole og jeg har aldri hørt noe negativt derfra. Visste du forresten at Rød barneskole er den skolen i hele landet som scoret best i nasjonale prøver i matematikk?

for å svare deg på hvordan noen spørsmål: det går lokalbuss hver time til Fredrikstad, timesekspressen kjører fra hvaler og går helt til Oslo hver time, denne er da innom hovedveien på Kråkerøy en gang i timen. 

Tror det er a og b klasse i hvert trinn på barneskolen med 20-30 elever i klassen (hvis det er så mye).

For barna er det masse å finne på, spørs litt på alder. Men det er jo lekeplass til både barneskole og flere barnehager i området, fotballbaner, volleyballbaner, skøyteis på vinteren og kort vei til Enhus med kiosk på sommeren. Kort vei å sykle til byen også.

Jeg personlig kan ikke huske at det var noe særlig merkepreas eller klespress. Jeg fikk også masse venner fort selv om jeg var veldig sjenert og innesluttet da jeg flyttet.

Selv bor jeg ikke på Kråkerøy for øyeblikket, men det er målet. Jeg personlig synes dette må være den beste plassen i hele Fredrikstad-området og vokse opp. Du har umiddelbar nærhet til både byen og masse fine turmuligheter. Kort vei til Oslo, Hvaler og Sverige (for harryhandel). Kråkerøy er ett av de dyreste områdene i Fredrikstad og det forstår jeg veldig godt 😊

Har du fler spørsmål er det bare til å spørre 😅

Tusen takk for gode svar :)

Lite mobbing og grei oppvekst der?

Masse barnefamilier der?

Vet du noe om fritidstilbud osv? 

TS

 

 

 

Anonymkode: ee58d...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for gode svar :)

Lite mobbing og grei oppvekst der?

Masse barnefamilier der?

Vet du noe om fritidstilbud osv? 

TS

 

 

 

Anonymkode: ee58d...c76

Jeg opplevde at det var mindre mobbing der enn på andre steder i byen hvor jeg også hadde. Har aldri vært vitne til det når jeg tenker meg om.. Masse barnefamilier der, ja. Fritidstilbud vet jeg ikke så mye om annet om det vanlige som håndball/fotball osv.. Vil tro du finner det du er ute etter, om ikke nødvendigvis på Kråkerøy er det ikke langt inn til sentrum

Endret av w0ho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst på Kråkerøy, og har gått både på Rød Skole og ungdomsskolen. Jeg husker tiden på Rød som fin! Vi hadde flinke lærere og det var et godt skolemiljø. Ungdomsskolen var også veldig bra, det var et bra miljø, og det var trygt og fint! Veldig mange av dem jeg er oppvokst sammen med flytter tilbake til Kråkerøy etter de har studert osv. Det er masse barnefamilier der! 

Av fritidsaktiviteter er det i hvertfall korps, håndball, fotball og muligvis turn :) 

Jeg bor i utlandet, men skal jeg tilbake til Norge, skal jeg tilbake til Kråkerøy :) 

Anonymkode: 52ec4...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en skole som heter «Rød» på Gressvik også. Lurer på hvor det er best å bo av Gressvik og Kråkerøy.

Anonymkode: f9c17...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er en skole som heter «Rød» på Gressvik også. Lurer på hvor det er best å bo av Gressvik og Kråkerøy.

Anonymkode: f9c17...54d

Kråkerøy helt klart. Da jeg gikk på vgs var alle «problembarna» fra Gressvik. Kan ha vært tilfeldig da🤷🏽‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kråkerøy er et av de stedene i Fredrikstad som alltid kommer best ut på levekårsbarometer. Mange småbarnsfamilier og flere felt med flott (dog) dyre boliger. Mye å velge i når det gjelder fritidsaktiviteter. Hyggelig sted. Beste i Fredrikstad ☺️

Anonymkode: 15b15...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner du litt «harde fakta» om Rød skole: https://skoleporten.udir.no/oversikt/oversikt/grunnskole/roed-skole-kraakeroey

Det ser ut til at det er en toparallell skole med i snitt ca 20 elever i hver klasse. De ligger over landsgjennomsnittet på nasjonale prøver for 5. Trinn i lesing og matematikk, noe som tyder på at de har god lese- og matematikkundervisning på småskoletrinnet. 

Anonymkode: e36fd...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Lurer på det samme. Noen flere her som kan uttrykke seg om Rød skole på Kråkerøy? 😊 

Anonymkode: faff3...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...