Gå til innhold

Hvorfor skal min mann være med???

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt innkalt til Riksen for videre utredning. Min mann har vært der tidligere og tatt sædprøve, som var perfekt! Så hvorfor er han innkalt på nytt?

Noen som kan fortelle litt om hva jeg kan vente meg den dagen - av undersøkelser? (Har kun vært hos fastlege og tatt vanlig GU og boldprøve tidligere...)

Hilsen en som gruer seg :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du skriver at 'jeg' har blitt innkalt, men samtidig har altså din mann også blitt innkalt. Hva er han innkalt til da?

Hvis du gruer deg, er det vel bare betryggende å ha mannen din med seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta i.i

Det er vel mest sannsynlig en samtaletime, der man snakker om veien videre. Hva slags undersøkelser som evt skal gjøres etter hvert, tanker om å søke om assistert befruktning, og når man evt. vil gjøre det. Man er jo to om å prøve å lage barn, derfor er det helt naturlig at begge to er til stede!

Ingenting å grue seg til, ikke noe forhør! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dere er to som skal lage barn sammen, selv om det er med hjelp. Dere skal være to stykker gjennom hele prosessen, og tro meg, du kommer til å trenge ham. Derfor er det ganske essensielt at han er involvert fra begynnelsen av. Mitt råd er at han er med deg hele veien. Ikke reduser han til sæddonor, en prøverørsbehandling handler om mye mer enn det.

Dere skal ha en samtaletime med legen som Hulderjenta sier, dere skal dere bla skrive under papirer hvor dere bl.a godkjenner at de bruker ICSI istedenfor IVF om det er påkrevet. Hvis dere aksepterer det da, det er en etisk grense å krysse. Og dette er noe som dere må snakke om sammen. Legen forklarer dere dette.

Dere får masse informasjon og det er alltid godt å være to til å ta ting innover seg, huske ting og å stille lure spørsmål underveis.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er to som skal lage barn sammen, selv om det er med hjelp. Dere skal være to stykker gjennom hele prosessen, og tro meg, du kommer til å trenge ham. Derfor er det ganske essensielt at han er involvert fra begynnelsen av. Mitt råd er at han er med deg hele veien. Ikke reduser han til sæddonor, en prøverørsbehandling handler om mye mer enn det.....

..... Dere får masse informasjon og det er alltid godt å være to til å ta ting innover seg, huske ting og å stille lure spørsmål underveis.

Lykke til :)

:Nikke::Nikke: Signerer denne, godt å være to :kose:

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...