Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med kroppen min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det var en pinglete kropp som trenger å legge på seg en del muskelmasse

Anonymkode: be75f...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Mehr skrev:

Kanskje du skal vurdere profesjonell hjelp. Slike tanker om sin egen kropp og synet du har på deg selv kan fort gå på helsa løs, iallefall om du har en spiseforstyrrelse som preger deg i hverdagen. Der er som sagt ingenting galt med kroppen din, og den er kjempe flott akkurat som den er. 

Jeg er usikker på hva profesjonell hjelp kan gi meg da jeg har hatt slike tanker siden jeg var 15 år. Det er så fastlåst at jeg tror ikke jeg er i stand til å nyttiggjøre meg noen hjelp. 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har fortsatt spiseforstyrrelse, du har bare byttet ut anoreksien med ortoreksi. Jeg tenker du må komme deg til psykolog asap, du har TO BARN. Det er ikke mulig at de ikke merker Mammas forvridde forhold til kroppen sin, sykelige overtrening og sikkert anstrengte forhold til mat. 

Jeg regner med at du ikke er gira på å skaffe deg hjelp, men tenk litt på hva du gjør når tenåringene i huset utvikler samme problem som deg. For den tid kommer. Du skylder barna dine å ta tak i dette!! 

Anonymkode: 3f8e6...d80

Ungene merker ikke noe. Prater aldri høyt om disse tingene og jeg spiser sammen med de hele tiden. De legger ikke merke til om jeg tar mer grønnsaker enn pasta for eksempel. Men ja jeg skjønner hva du mener. Jeg bare tror ikke det er såpass alvorlig. Føler meg bare mer i grenseland og det er ikke lett å få hjelp for det da. Har snakket med profesjonelle før og dette med kropp, mat og trening har de ikke vært så interessert i å gå inn de. De har fokusert på andre ting. 

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det var en pinglete kropp som trenger å legge på seg en del muskelmasse

Anonymkode: be75f...d64

Jeg kan være enig i at overkroppen min er pinglete, men jeg er ikke mye pinglete i underkroppen. Har sterke, trente og sunne bein med mye muskler i. Når jeg står i rett vinkel og strammer musklene så vises de gjennom buksen. Leggene er tydelig markerte og jeg har ikke mye overflødig fett. 

Anonymkode: 63003...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er usikker på hva profesjonell hjelp kan gi meg da jeg har hatt slike tanker siden jeg var 15 år. Det er så fastlåst at jeg tror ikke jeg er i stand til å nyttiggjøre meg noen hjelp. 

Ungene merker ikke noe. Prater aldri høyt om disse tingene og jeg spiser sammen med de hele tiden. De legger ikke merke til om jeg tar mer grønnsaker enn pasta for eksempel. Men ja jeg skjønner hva du mener. Jeg bare tror ikke det er såpass alvorlig. Føler meg bare mer i grenseland og det er ikke lett å få hjelp for det da. Har snakket med profesjonelle før og dette med kropp, mat og trening har de ikke vært så interessert i å gå inn de. De har fokusert på andre ting. 

 Jeg kan være enig i at overkroppen min er pinglete, men jeg er ikke mye pinglete i underkroppen. Har sterke, trente og sunne bein med mye muskler i. Når jeg står i rett vinkel og strammer musklene så vises de gjennom buksen. Leggene er tydelig markerte og jeg har ikke mye overflødig fett. 

Anonymkode: 63003...e6b

Unger skjønner mye mer enn man tror de gjør. Klart de merker det hvis foreldrene ikke er fornøyd med kroppen sin og i tillegg er ekstremt opptatt av det. 

Anonymkode: fda40...926

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unger skjønner mye mer enn man tror de gjør. Klart de merker det hvis foreldrene ikke er fornøyd med kroppen sin og i tillegg er ekstremt opptatt av det. 

Anonymkode: fda40...926

Nei jeg tror ikke det. For jeg snakker ikke om det og jeg skjuler meg ikke med klær eller lignende. 

Anonymkode: 63003...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, du er vakker slik du er. Vær så snill og ikke endre noe på det. Du er hverken tjukk eller unormal - du har en vakker og sunn kropp. Vær så snill og jobb med tankene dine i stedet for å endre noe fysisk ❤️

Anonymkode: 81cb7...941

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har jo en veldig fin kropp, og du finnes ikke lubben. Og så er det jo sånn at alle kan ta et uheldig bilde (men jeg synes nå ikke dette var særlig uheldig). Det eneste jeg kan se som «problemet» her er kroppsholdningen din, hadde du rettet opp ryggen hadde det vært bedre (jeg er veldig opptatt av en rett holdning, da).

Nei, du må ikke fikse/gjøre noe med kroppen, men med ditt syn på kropp. Og så må du bygge opp selvtilliten og selvfølelsen.

Du er super flott!

Anonymkode: ecf47...c04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flott. Ikke mye som skal til for at du føler det selv. Holdingen din, den kunne du jobbet litt med. Rette deg litt opp. 

Bh størrelse har mye å si, jeg har gått med feil bh i flere år uten å vite det. Man føler seg mye bedre med en gang.

Ellers for meg så hjelper det å ta planken og tøye. Da føler jeg meg litt bedre på bilder.

Rart at du har født barn og har en sånn kropp!!👍👍

Anonymkode: b63a1...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å være misfornøyd med den kroppen, TS! Om du vil få litt mer "kjøtt" på bryst/skuldre etc ville jeg trent tung styrke der for å få mer muskler. Da vil du ikke se ut som et "beinrangel" der (ikke at jeg synes du ser sånn ut nå heller da, men..). 

Synes det ser ut som BH'en sitter uvanlig langt nede? Det kan hende at pulsbeltet forsterker det inntrykket... En BH som løfter litt mer vil også gi et mer balansert utseende tror jeg, særlig sammen med en litt "stoltere" kroppsholdning, som flere nevnte. 

Anonymkode: 8ee59...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har virkelig en flott kropp! Mange som kan misunne deg den.

Holdning kan påvirke mye, og litt feil holdning kombinert med annet lys kan gjøre at brystpartiet ser flatere ut enn du er vant med å se ellers. Armene dine foran kroppen, fremfor langs sidene, forsterker denne effekten fordi skuldrene blir mer "avrundede."

Jeg har lignende brystparti som deg og kroppen min så mye bedre ut enn tidligere etter at jeg bare ble bevisst på holdningen. 

Anonymkode: e254e...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo en veldig fin kropp, og du finnes ikke lubben. Og så er det jo sånn at alle kan ta et uheldig bilde (men jeg synes nå ikke dette var særlig uheldig). Det eneste jeg kan se som «problemet» her er kroppsholdningen din, hadde du rettet opp ryggen hadde det vært bedre (jeg er veldig opptatt av en rett holdning, da).

Nei, du må ikke fikse/gjøre noe med kroppen, men med ditt syn på kropp. Og så må du bygge opp selvtilliten og selvfølelsen.

Du er super flott!

Anonymkode: ecf47...c04

Ja, jeg er nok ikke så flink til å huske på holdningen min. 

Takk. :)

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det din hund?

Anonymkode: bd450...2a9

Nei. Hvordan det? 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er flott. Ikke mye som skal til for at du føler det selv. Holdingen din, den kunne du jobbet litt med. Rette deg litt opp. 

Bh størrelse har mye å si, jeg har gått med feil bh i flere år uten å vite det. Man føler seg mye bedre med en gang.

Ellers for meg så hjelper det å ta planken og tøye. Da føler jeg meg litt bedre på bilder.

Rart at du har født barn og har en sånn kropp!!👍👍

Anonymkode: b63a1...653

Jeg tror nå jeg bruker rett størrelse. Den er ikke for liten i alle fall. Fyller den ikke helt ut, men neste størrelse blir for liten igjen. Er bare en B-cup. 

Det vises ikke så godt at jeg har født nei, men merker det når jeg bøyer meg, ligger på siden etc. Da er magen ganske slapp i huden, men jeg skal ikke klage sånn på akkurat det. Trening, gener pluss ung alder hjalp nok på der. :)

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen grunn til å være misfornøyd med den kroppen, TS! Om du vil få litt mer "kjøtt" på bryst/skuldre etc ville jeg trent tung styrke der for å få mer muskler. Da vil du ikke se ut som et "beinrangel" der (ikke at jeg synes du ser sånn ut nå heller da, men..). 

Synes det ser ut som BH'en sitter uvanlig langt nede? Det kan hende at pulsbeltet forsterker det inntrykket... En BH som løfter litt mer vil også gi et mer balansert utseende tror jeg, særlig sammen med en litt "stoltere" kroppsholdning, som flere nevnte. 

Anonymkode: 8ee59...a28

Det er en bikinitopp, så den ser litt rar ut. De vanlige BH-ene mine sitter litt bedre på. 

Holdning vil sikkert hjelpe ja, men jeg tror nok bildet var litt uheldig. Jeg føler meg i hvert fall litt bedre når jeg ser meg i speilet. 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har virkelig en flott kropp! Mange som kan misunne deg den.

Holdning kan påvirke mye, og litt feil holdning kombinert med annet lys kan gjøre at brystpartiet ser flatere ut enn du er vant med å se ellers. Armene dine foran kroppen, fremfor langs sidene, forsterker denne effekten fordi skuldrene blir mer "avrundede."

Jeg har lignende brystparti som deg og kroppen min så mye bedre ut enn tidligere etter at jeg bare ble bevisst på holdningen. 

Anonymkode: e254e...71c

Ja jeg tror lyset kanskje gjorde det litt verre enn det er, men jeg ble usikker på om det er slik jeg ser ut, at et bilde gir et mer rett inntrykk enn et speilbilde. 

Jeg tror uansett jeg må prøve å trene overkroppen litt, men det synes jeg er kjedelig så vet ikke om jeg får til å holde det over tid. 

Anonymkode: 63003...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har jo en kjempefin kropp. Skulle byttet med deg når som helst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det var en pinglete kropp som trenger å legge på seg en del muskelmasse

Anonymkode: be75f...d64

Hvorfor MÅ absolutt alle trene store muskler hele tiden? Er det noe som skal trenes, så er det utholdenheten.

Endret av Honey Dew
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, Mumeod skrev:

Hva mener du trådstarter skal slanke bort? Det er jo knapt fett rundt magen, kun hofter som er helt normalt for kvinner å ha. 

Dette er galskap, å råde noen som er på nedre grensa av normalvekt om å slanke seg. Ansvarsløst at voksne mennesker kan komme med slike råd. Det er langt mer skadelig enn til hjelp.

Hun veier 65 kg og er ikke i nedre grense for normalvekt.  Hun er normalvektig. Skal du få bort magefett må det slankes bort. Det er ikke et råd, det er fakta.  TS har barn og er voksen, og jeg vil ikke si at fakta er ansvarsløse å gi.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke kroppen det er noe galt med, den er superfin!Men overdelen du har på deg henger alt for langt ned på brystet ditt. Du burde stramme opp hempene litt.

Anonymkode: fa750...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Med vennlig hilsen,

Mynona, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...