Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med kroppen min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså. Jeg fikk litt sjokk da jeg så dette bildet tatt i dag. 

Hva skal jeg gjøre med kroppen min? 

Jeg ser direkte skrapa ut på brystpartiet, tjukk rundt magen også er jeg godt trent og muskuløs på lår og legger selv om det ikke vises sånn på bildet. Det er slik at jeg ikke vil ha større muskler fordi det blir for mye. Men jeg ser jo ikke bra ut. Mulig dette var et veldig uheldig bilde for jeg har ikke fått sånn "sjokk" før. Er vel kanskje lyset som avslører hvordan kroppen min faktisk er. Synes det ser ut som tre ulike kropper satt sammen til én. 

Hva slags justeringer kan jeg gjøre for å forbedre midtpartiet? Jeg er ikke noe flink til å prioritere å trene styrke på overkroppen. Er det det som skal til? 

Jeg er 174 cm og 65 kg. 

Anonymkode: 63003...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å legge til bilde. 20190519_222651.thumb.jpg.99109621ddabbdc32ba6a8137bde90a7.jpg

Anonymkode: 63003...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du ser helt fin ut jeg. Ikke tjukk rundt magen.

Anonymkode: 2c898...e83

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal sunn kropp. Jobb med selvbildet og hode du, så får du det så mye bedre 

Anonymkode: b2b30...6ce

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud slutt

Anonymkode: ab385...3ef

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre. Ser ikke det du ser. Du er fin.

Nydelig vovve også. Håper det var deilig tur. 😊😉 ( fokus )

 

Anonymkode: d6b31...80b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukk rundt magen 🙄 Du er ikke det når man kan se ribbeina for å si det slik. 

Blir for dumt. Enig med de andre, du har et forvridd syn på kropp og trenger profesjonell hjelp om du klarer å få det til at du er tjukk rundt magen.

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud slutt

Anonymkode: ab385...3ef

Du kan være den som slutter. Tror du jeg postet denne tråden for at jeg ikke følte meg skikkelig dårlig og ønsket tips for hva jeg skal gjøre? Jeg ønsker nemlig å få slankere mage og hofter, men man kan ikke punktslanke og jeg ser jo nå at jeg ikke kan bli tynnere på bryst- og kragebeinsparti. Derfor lurte jeg på om styrketrening for magen er tingen. At det kan være med å stramme opp. Jeg har født to barn hvor eldste er 4 år, men huden er ganske slapp når jeg bøyer meg. 

Til dere andre; Mulig det er noe galt i hodet mitt som ser noe annet enn det dere ser, og jeg har ikke følt det slik som dette før det bildet der. Eller jo, men trodde ikke det var såpass ille. Jeg trener hver dag, men kun trening som bygger opp underkroppen. Der har jeg markerte muskler når jeg strammer de. Jeg synes styrketrening på overkroppen er kjedelig, men føler kanskje jeg bør begynne å prioritere det. 

Anonymkode: 63003...e6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren styrke som fokuserer på bryst. Muskler dekker over beina der. Armhevinger gjør susen. 

Anonymkode: 21c29...58b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mumeod skrev:

Tjukk rundt magen 🙄 Du er ikke det når man kan se ribbeina for å si det slik. 

Blir for dumt. Enig med de andre, du har et forvridd syn på kropp og trenger profesjonell hjelp om du klarer å få det til at du er tjukk rundt magen.

 

Tykk blir kanskje å ta litt hardt i da, men lubben. Ribbeina vises fordi jeg har en kraftig brystkasse. Hvis jeg hadde vært mindre bygd så hadde man ikke kunnet se de. 

Kanskje det er alderen som gjør at kroppen min har forandret seg. Da jeg var 20, og 2 kg tyngre (litt mer muskler tror jeg at jeg hadde) så var ikke kroppen min slik. Men det er to barn siden og nesten ti år. 

Anonymkode: 63003...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tren styrke som fokuserer på bryst. Muskler dekker over beina der. Armhevinger gjør susen. 

Anonymkode: 21c29...58b

Takk for tips! Det burde jeg kunne klare å gjøre ja. :)

Anonymkode: 63003...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ser ikke skrapa ut noe sted, sola lager skygge og det er normalt at ben syns på overkroppen på normalvektige kvinner. Har tydelige og synlige kragebein selv og syns det er fint.  Magepartiet er ikke så mye å gjøre med annet enn å slanke bort.  Men du ser helt normal ut. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan være den som slutter. Tror du jeg postet denne tråden for at jeg ikke følte meg skikkelig dårlig og ønsket tips for hva jeg skal gjøre? Jeg ønsker nemlig å få slankere mage og hofter, men man kan ikke punktslanke og jeg ser jo nå at jeg ikke kan bli tynnere på bryst- og kragebeinsparti. Derfor lurte jeg på om styrketrening for magen er tingen. At det kan være med å stramme opp. Jeg har født to barn hvor eldste er 4 år, men huden er ganske slapp når jeg bøyer meg. 

Til dere andre; Mulig det er noe galt i hodet mitt som ser noe annet enn det dere ser, og jeg har ikke følt det slik som dette før det bildet der. Eller jo, men trodde ikke det var såpass ille. Jeg trener hver dag, men kun trening som bygger opp underkroppen. Der har jeg markerte muskler når jeg strammer de. Jeg synes styrketrening på overkroppen er kjedelig, men føler kanskje jeg bør begynne å prioritere det. 

Anonymkode: 63003...e6b

At huden er slapp kan du dessverre ikke gjøre noe med. Det er normalt at huden på magen blir slapp etter at man har fått barn, noen har mer enn andre. Slik er det bare. Overflødig hud må opereres bort. Dette vet du sikkert, men jeg nevner det bare siden du skriver at huden er ganske slapp når du bøyer deg. Dette er også helt normalt. Viser til Funkygine sin video, så ser du selv.

Kroppen din ser som sagt helt vanlig ut. Om du vil begynne å trene styrketrening der du fokuserer på overkroppen, så gjør du det. Å punktslanke går ikke, så det fettet du snakker om rundt magen forsvinner kun med et kaloriunderskudd. Nå er jo du allerede ganske slank fra før, så det kan bli vanskelig å bli kvitt det fettet du snakker om. Du skriver om kroppen din som om den ser helt heslig ut, og det syns jeg er leit. Det er nesten litt provoserende også, med tanke på at du er både slank og i tilsynelatende god form - men så skal du absolutt peke ut feil. 

Kanskje du skal snakke med en PT for å få gode råd angående hvordan du skal trene styrke. Det høres merkelig ut at du trener kun styrke i bein, og aldri trener mage, rygg, armer og lignende. Jeg går utifra at dette er trening i natur eller hjemme, og ikke på et studio? Om det derimot er på et studio, så har du folk med kompetanse rundt deg. Snakk med de, de kan hjelpe deg å nå målene dine. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SupaWoman skrev:

Du ser ikke skrapa ut noe sted, sola lager skygge og det er normalt at ben syns på overkroppen på normalvektige kvinner. Har tydelige og synlige kragebein selv og syns det er fint.  Magepartiet er ikke så mye å gjøre med annet enn å slanke bort.  Men du ser helt normal ut. 

Hva mener du trådstarter skal slanke bort? Det er jo knapt fett rundt magen, kun hofter som er helt normalt for kvinner å ha. 

Dette er galskap, å råde noen som er på nedre grensa av normalvekt om å slanke seg. Ansvarsløst at voksne mennesker kan komme med slike råd. Det er langt mer skadelig enn til hjelp.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns kroppen din ser helt bombe ut. Du ser naturlig trent ut over det hele. Ingen stygge klumpemuskler, ikke kvapsete noe sted. Ikke for tynn, ikke et gram for mye. Du ser veldig bra ut som du er. 

Anonymkode: c3c4d...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mehr skrev:

At huden er slapp kan du dessverre ikke gjøre noe med. Det er normalt at huden på magen blir slapp etter at man har fått barn, noen har mer enn andre. Slik er det bare. Overflødig hud må opereres bort. Dette vet du sikkert, men jeg nevner det bare siden du skriver at huden er ganske slapp når du bøyer deg. Dette er også helt normalt. Viser til Funkygine sin video, så ser du selv.

Kroppen din ser som sagt helt vanlig ut. Om du vil begynne å trene styrketrening der du fokuserer på overkroppen, så gjør du det. Å punktslanke går ikke, så det fettet du snakker om rundt magen forsvinner kun med et kaloriunderskudd. Nå er jo du allerede ganske slank fra før, så det kan bli vanskelig å bli kvitt det fettet du snakker om. Du skriver om kroppen din som om den ser helt heslig ut, og det syns jeg er leit. Det er nesten litt provoserende også, med tanke på at du er både slank og i tilsynelatende god form - men så skal du absolutt peke ut feil. 

Kanskje du skal snakke med en PT for å få gode råd angående hvordan du skal trene styrke. Det høres merkelig ut at du trener kun styrke i bein, og aldri trener mage, rygg, armer og lignende. Jeg går utifra at dette er trening i natur eller hjemme, og ikke på et studio? Om det derimot er på et studio, så har du folk med kompetanse rundt deg. Snakk med de, de kan hjelpe deg å nå målene dine. 

Jeg skulle gjerne strammet opp huden på magen ja, men slik kirurgi koster penger og jeg er stygt redd for at jeg ikke hadde blitt mer fornøyd i og med at jeg er så desperat opphengt i kroppen min fra før av. Men du har vel rett i at jeg ikke får gjort noe med akkurat det uten å gjøre slike drastiske ting. 

Noen dager klarer jeg å ikke tenke for mye negativt om kroppen min, men ofte så gjør jeg det. Jeg har hatt/har spiseforstyrrelse. Det er ikke like ille som det en gang var, men selv da når jeg var mye tynnere enn jeg er nå så følte jeg meg ikke bra nok. Det er kanskje litt provoserende, men hvis man tenker etter og ser at det kanskje har med psykisk sykdom å gjøre så er det ikke så provoserende likevel? Skulle virkelig ønske jeg klarte å se at kroppen min er fin nok som den er, men det er alltid noe jeg jobber mot. Enten det er å bli tynnere, få mer muskler, prestere bedre osv. 

Jeg trener løping, fjellturer, fotball og sykling. Derfor har jeg god styrke i underkropp og ikke overkropp. Trener ikke vanlig styrketrening lenger. Jeg trenger det ikke for å få nok mengde muskler for min egen del. Hadde godt kunnet trent rumpa for noen sprettrumpe har jeg ikke, men akkurat det har jeg i grunn ikke behov for. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns kroppen din ser helt bombe ut. Du ser naturlig trent ut over det hele. Ingen stygge klumpemuskler, ikke kvapsete noe sted. Ikke for tynn, ikke et gram for mye. Du ser veldig bra ut som du er. 

Anonymkode: c3c4d...517

Takk for innspillet ditt. Skal prøve å ta det til meg. 

Anonymkode: 63003...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle gjerne strammet opp huden på magen ja, men slik kirurgi koster penger og jeg er stygt redd for at jeg ikke hadde blitt mer fornøyd i og med at jeg er så desperat opphengt i kroppen min fra før av. Men du har vel rett i at jeg ikke får gjort noe med akkurat det uten å gjøre slike drastiske ting. 

Noen dager klarer jeg å ikke tenke for mye negativt om kroppen min, men ofte så gjør jeg det. Jeg har hatt/har spiseforstyrrelse. Det er ikke like ille som det en gang var, men selv da når jeg var mye tynnere enn jeg er nå så følte jeg meg ikke bra nok. Det er kanskje litt provoserende, men hvis man tenker etter og ser at det kanskje har med psykisk sykdom å gjøre så er det ikke så provoserende likevel? Skulle virkelig ønske jeg klarte å se at kroppen min er fin nok som den er, men det er alltid noe jeg jobber mot. Enten det er å bli tynnere, få mer muskler, prestere bedre osv. 

Jeg trener løping, fjellturer, fotball og sykling. Derfor har jeg god styrke i underkropp og ikke overkropp. Trener ikke vanlig styrketrening lenger. Jeg trenger det ikke for å få nok mengde muskler for min egen del. Hadde godt kunnet trent rumpa for noen sprettrumpe har jeg ikke, men akkurat det har jeg i grunn ikke behov for. 

Takk for innspillet ditt. Skal prøve å ta det til meg. 

Anonymkode: 63003...e6b

Kanskje du skal vurdere profesjonell hjelp. Slike tanker om sin egen kropp og synet du har på deg selv kan fort gå på helsa løs, iallefall om du har en spiseforstyrrelse som preger deg i hverdagen. Der er som sagt ingenting galt med kroppen din, og den er kjempe flott akkurat som den er. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fortsatt spiseforstyrrelse, du har bare byttet ut anoreksien med ortoreksi. Jeg tenker du må komme deg til psykolog asap, du har TO BARN. Det er ikke mulig at de ikke merker Mammas forvridde forhold til kroppen sin, sykelige overtrening og sikkert anstrengte forhold til mat. 

Jeg regner med at du ikke er gira på å skaffe deg hjelp, men tenk litt på hva du gjør når tenåringene i huset utvikler samme problem som deg. For den tid kommer. Du skylder barna dine å ta tak i dette!! 

Anonymkode: 3f8e6...d80

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...