Gå til innhold

Hvilke kaker kan jeg fryse et 1-2 uker før anledning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ha dåpsfest om et par uker. Orker ikke bake dagen før da vi skal ha det hjemme så er nok av annet å gjøre i stand. Hvilke kaker kan jeg fryse hele ca 1 uke før? Helst kaker som er helt ferdige da jeg ikke har anledning til å pynte mange kaker på selve dagen. Finnes det noen kaker som kan fryses i sin helhet og ikke er stusselig å servere i en dåp? Eller er det no no med "gamle kaker"? Vil ikke at det skal sitte igjen frysesmak på kakene. 

 

Anonymkode: 4ee9a...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig mange! Sjokoladekake kan du pynte ferdig med smørkrem og fryse hele. Det har jeg testet, ingen kræsj med pynten. Boller, gulerotkake, kransekake. Bare unngå å fryse kaker pyntet med kremfløte det blir ikke bra.

Ta en titt i frysedisken på matbutikken for inspirasjon. Der ligger det suksessterte, vannbakkels, sjokoladekake med smørkrem, makroner osv. 

Endret av ViljaH
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulrotkake kan fryses med ostekremen på. Jeg lager denne, veldig god

https://www.godt.no/oppskrift/1938/det-soete-liv-kristines-gulrotkake-i-langpanne-med-ostekrem

Tok opp en sjokoladekake fra fryseren her om dagen, og etter tining vil jeg nesten si at den var bedre enn før jeg fryste den.

Det var denne https://www.detsoteliv.no/oppskrift/gjennomblot-sjokoladekake

Anonymkode: 63131...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyrstekake, eplekake.

Anonymkode: 681f0...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville laget iskake og gulrotkake. De er minst like gode etter å ha vært fryst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suksessterte og gulrotkake er nesten bedre når de har vært fryst. 

Anonymkode: fe260...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips. Tenker jeg fryser ned Suksessterte, Oreo kake og sjokoladekake.  Og så kan jeg lage ostekake dagen før. Den er enkel så det kan jeg få til. Bestiller dåpskake i marsipan. Svigermor tar med kransekake og kringle. Noe som mangler da på et kakebord? Sette frem noe frukt kanskje?

Vi blir 35 stk

Ts

Anonymkode: 4ee9a...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, ViljaH skrev:

Veldig mange! Sjokoladekake kan du pynte ferdig med smørkrem og fryse hele. Det har jeg testet, ingen kræsj med pynten. Boller, gulerotkake, kransekake. Bare unngå å fryse kaker pyntet med kremfløte det blir ikke bra.

Ta en titt i frysedisken på matbutikken for inspirasjon. Der ligger det suksessterte, vannbakkels, sjokoladekake med smørkrem, makroner osv. 

I fryseren ligger det også marsipankaker ;).

 

Anonymkode: ffa6f...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. Tenker jeg fryser ned Suksessterte, Oreo kake og sjokoladekake.  Og så kan jeg lage ostekake dagen før. Den er enkel så det kan jeg få til. Bestiller dåpskake i marsipan. Svigermor tar med kransekake og kringle. Noe som mangler da på et kakebord? Sette frem noe frukt kanskje?

Vi blir 35 stk

Ts

Anonymkode: 4ee9a...f30

Oreokake inneholder pisket kremfløte. Jeg hadde ikke gjort det.

Anonymkode: ffa6f...d9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oreokake inneholder pisket kremfløte. Jeg hadde ikke gjort det.

Anonymkode: ffa6f...d9c

Ok. Når jeg googlet stod det at man fint kunne gjøre det men sant det er jo krem i den. Aldri prøvd den fryse før da. Tips til noe i samme gate uten kremfløte?

Ts

Anonymkode: 4ee9a...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å fryse ned kaker med pisket krem, men da merker man at kakene har vært i fryseren, selv om det går "ganske bra".

Anonymkode: 681f0...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det går an å fryse ned kaker med pisket krem, men da merker man at kakene har vært i fryseren, selv om det går "ganske bra".

Anonymkode: 681f0...a63

Ok intensjonen min er at ingen skal merke det 😂

Ts

Anonymkode: 4ee9a...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. Tenker jeg fryser ned Suksessterte, Oreo kake og sjokoladekake.  Og så kan jeg lage ostekake dagen før. Den er enkel så det kan jeg få til. Bestiller dåpskake i marsipan. Svigermor tar med kransekake og kringle. Noe som mangler da på et kakebord? Sette frem noe frukt kanskje?

Vi blir 35 stk

Ts

Anonymkode: 4ee9a...f30

Det blir sikkert nok kake. Likevel er det sikkert noen som setter pris på litt frukt, da føler man seg litt sunnere. Melonene er gode på denne tiden av året, og jordbærene er ikke så ille de heller selv om de er import.

Anonymkode: 06d50...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SupaWoman skrev:

Har hørt at ostekake kan fryses men har ikke prøvd selv.

Den baker jeg dagen før fant jeg ut. Er så lite styr med den at det skal jeg greie 😊

Ts

Anonymkode: 4ee9a...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

I fryseren ligger det også marsipankaker ;).

 

Anonymkode: ffa6f...d9c

Marsipankaker har gjerne marsipan ytterst til pynt ;) Jeg hadde ikke fryst ned kaker med pisket krem, men kan jo gjøre et eksperiment. Marsipan vet jeg ikke hvordan klarer seg, om den blir fuktig når den tiner eller hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

I fryseren ligger det også marsipankaker ;).

 

Anonymkode: ffa6f...d9c

Ja, men du må huske at de er hurtigfryst. Det får du ikke til hjemme. 

Anonymkode: ba765...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ViljaH skrev:

Marsipankaker har gjerne marsipan ytterst til pynt ;) Jeg hadde ikke fryst ned kaker med pisket krem, men kan jo gjøre et eksperiment. Marsipan vet jeg ikke hvordan klarer seg, om den blir fuktig når den tiner eller hva.

Og poenget mitt var at man IKKE skal se til frysedisken, ettersom man sjeldent får et bra resultat av å fryse pisket krem. Ei heller marsipan, som fort kan svette og bli blank og soggy. Marsipankake inneholder begge deler, men finnes i frysedisken på Coop.

Det var en logisk brist i innlegget ditt altså, for man kan ikke se til frysedisken for inspirasjon til hva man kan fryse ned selv ettersom man ikke har hurtigfryser av industriell kvalitet, ei heller alle tilsetningsstoffene som blir tilsatt for å få det til å funke.

Anonymkode: ffa6f...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipankake (hjemmelaget) går fint an å fryse ned. Den er like fin når den tines og det går raskt. 

Min variant er fylt med krem/bringebærkrem og marsipanlokk oppå. Jeg dynker aldri kaken, den blir passe saftig med fyllet. 

Anonymkode: 02745...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og poenget mitt var at man IKKE skal se til frysedisken, ettersom man sjeldent får et bra resultat av å fryse pisket krem. Ei heller marsipan, som fort kan svette og bli blank og soggy. Marsipankake inneholder begge deler, men finnes i frysedisken på Coop.

Det var en logisk brist i innlegget ditt altså, for man kan ikke se til frysedisken for inspirasjon til hva man kan fryse ned selv ettersom man ikke har hurtigfryser av industriell kvalitet, ei heller alle tilsetningsstoffene som blir tilsatt for å få det til å funke.

Anonymkode: ffa6f...d9c

Jeg skrev jo "Bare unngå å fryse kaker pyntet med kremfløte det blir ikke bra." så den logiske bristen var vel ikke verre enn at du kunne stått an av.  Om du lot godviljen og ikke vrangviljen seire 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...