Gå til innhold

Angrepille, uteblitt mens og negativt test


mariepia

Anbefalte innlegg

Hei. 

Beklager på forhold for detaljer men vil få med alt. 

Den 29 april hadde jeg samleie med samboeren. Tro det eller ei men kondomen var borte da akten var over og jeg fant raskt ut at den var langt opp i vagina sammen med en stor pøl sperm. 

Samboer mener han tok den på feil vei. 

Dagen etter tok jeg ei angrepille. Dette var i tillegg rundt El tiden i følge forrige mens men vet ikke eksakt dag. Nå er dette 20 dager siden. Null mensen og negativ test. 

Kan angrepille flytte eggløsning så mye som ei uke frem? Jeg leser at folk kan være gravid lenge uten å slå ut på test? Har noen erfaring lignende min? 

 

Takk for svar på forhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har opplevd at mensen har vært to uker forsinket etter angrepille, så jeg ville ha slappet av enda 😊

Anonymkode: cdba4...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har opplevd at mensen har vært to uker forsinket etter angrepille, så jeg ville ha slappet av enda 😊

Anonymkode: cdba4...912

Takk for svar. Ja leser om dette også. Virkelig irriterende ventetid på å se hva som skjer og ikke skjer. Men får bare vente ja🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er 20 dager siden antatt befruktning, så vil det slå ut på en vanlig graviditetstest fra butikken om du er gravid. Så om du ikke vil vente lenger er det bare å ta en test. Er den negativ nå kan du stole på det.

Anonymkode: 0c82b...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er 20 dager siden antatt befruktning, så vil det slå ut på en vanlig graviditetstest fra butikken om du er gravid. Så om du ikke vil vente lenger er det bare å ta en test. Er den negativ nå kan du stole på det.

Anonymkode: 0c82b...781

Leser flere steder at flere har ventet over både 2 og 3 uker etter antatt mens før de har fått positivt test. Også lenger enn det.... Så trodde å at jeg kunne stole på det men...blir usikker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, mariepia said:

Leser flere steder at flere har ventet over både 2 og 3 uker etter antatt mens før de har fått positivt test. Også lenger enn det.... Så trodde å at jeg kunne stole på det men...blir usikker 

Det er mulig, men tilhører sjeldenhetene. Slike hjemmetester skal være 99% sikre ved forventet mens (14 dager etter befruktning), og hcg-nivået som testen slår ut på dobler seg annenhver dag i begynnelsen av graviditeten. De som tester positivt så sent har sannsynligvis tatt feil av eggløsningstidspunkt, men du vet jo når du evt kunne blitt gravid så det gjelder ikke deg. 

Anonymkode: 0c82b...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig, men tilhører sjeldenhetene. Slike hjemmetester skal være 99% sikre ved forventet mens (14 dager etter befruktning), og hcg-nivået som testen slår ut på dobler seg annenhver dag i begynnelsen av graviditeten. De som tester positivt så sent har sannsynligvis tatt feil av eggløsningstidspunkt, men du vet jo når du evt kunne blitt gravid så det gjelder ikke deg. 

Anonymkode: 0c82b...781

Ja det er sant! Jeg tipper mensen kommer og at det er kluss pga pilla. Takk for svar!! 💓 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...