Jump to content
AnonymBruker

Norge er ikke flerkulturellt!

Recommended Posts

AnonymBruker
Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Hva er forresten denne greia med å gå på turer? Gå omkring bare for å gå, lizm. Underlig kultur.

Ellers er det også andre ting zom kjennetegner Norge. Bondekultur og kystkultur.Fjell og fjord. Samisk kultur. Det finnes kvener. Også må vi ikke glemme Bergen. 

Du glemte rasisme som også kjennetegner Norge.

Anonymkode: 51d04...7ab

Fortsetter under...

Tøytigern
Posted (edited)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du glemte rasisme som også kjennetegner Norge.

Og innesluttethet.

Også Fredagskos. Det er mye "Nå skal vi kooose oss!" i Norge.

Ja, også flatfylla, da. Fyllekulturen.

Edit: Jeg glemte kulturmelk.

Edited by Tøytigern

Tøytigern

Jan Erik Vold: Kulturuke

26/05/2010 by gryek

vold

Ulturkuke
Tulkuruke
Ultkuruke
Ukturulke
Tlukuruke
Ukturkule
Urtukulke
Turlukuke
Kulrukute
Ultrukuke
Kuleturuk
Ruletukuk
Tulekukur
Luretukuk
Kukuterul
Ruktukule
Lurekuktu
Luekuktur
Kutlukure
Rukletuku
Tuklekuru
Urukekult
Kuruketul

Tøytigern
2 timer siden, TrekStar skrev:

Norge ER et flerkulturellt land. Vi har etniske nordmenns kultur, og den etniske samiske kulturen. Begge disse kulturene hører til i Norge. Men, de kulturene og innvandrerne som kom etterpå, hører ikke til her, historisk sett. Norge er et to-kulturelt land.

Hva med kvener og finner og tatere? Dessuten finnes det mere enn en samisk kultur. Sjøsamer, feks. 

Tøytigern
Posted (edited)

Jeg blir så lei av disse norsk-pakistanerne jeg kjenner som påstår at "norsk kultur" kjennetegnes av bunadsbruk, øldrikking og at det spises svin. De har ikke forståelse for Norge og hva norsk kultur er.  Hva med alle idrettslagene? De frivillige organisasjonene? Nordmenn elsker å være med i organsisasjoner og idrettslag. Og de driver med dugnad. Alle skal stille opp og rydde ute og hjelpe til og pusse opp ting.

Jo, også synger nordmenn i kor. De er glade i det, i Norge.

Også ut på tur. Uansett vær så skal nordmenn opp på nærmeste fjelltopp- gjerne på ski. Nordmenn liker å gå på ski og å se på folk som går på ski. Breddeidrett er en greie i Norge. Alle skal gå skirenn og få pokal, uansett om de kommer først i mål. For i Norge skal alle være like gode.

Sosial utjevning. Det liker man i Norge. Ingen får være best, unntatt på ski. De som er gode på ski likes godt.

Også har man båtkultur. Langs etter hele kysten har man det. Og Hurtigruta går fra sør til nord, innom alle små og store steder.

Også var det dette med høsting av naturressursene til "matauk". Man har matauk i Norge og det betyr å fylle fryseren med dyr man har skutt, fisk man har fisket og frukt og bær man har plukket. Og etterpå lager man denne maten og serverer i konfirmasjon.

Konfirmasjon er en stor greie i Norge. Selv om det er en egen kultur på siden av alt det andre å faktisk leve som kristen. Til konfirmasjon får man bunad eller dress, penger og gaver og familien har stor fest. Det er den største familiefunksjonen.

Også liker folk at barn spiller fotball, men at alle må være like gode. Ingen får være best i fotball. Det er ingen drøm for nordmenn. Ski, derimot...

Ennå en ting som kjennetegner norsk kultur er alle de små gårdene med dyr og alle de små fiskebåtene. Sjark, kalles en sånn.Her driver man ikke industrielt, nei. Og dyr skal passes på.Helst veldig godt.  Man skal ha små besetninger og god oversikt. Dyrehelsen er viktig.

Og natur. Nordmenn elsker natur. Og da er vi tilbake til å gå på tur, igjen. Straks en nordmann har fri skal han kose seg med familien sin og gå på tur. Å kose seg er viktig for en nordmann, og det gjør man i hjemmets lune ro med norske versjoner av alt fra pizza til taco. Også må man ha snacks, brus og alkohol. Gjerne vin.

Nordmenn har oppdaget vin, men de lager den sjelden selv. De har vinmonopol, så de kjøper den på taxfree, når de kommer hjem fra en av sine mange turer. De går nemlig ikke bare på tur. De reiser på tur, også. Til utlandet. Men så vil de hjem igjen til trygge Norge, der det helst skal bo nordmenn som dem selv.

Nordmannen er troskyldig og går ut fra at han kan engelsk veldig godt. Uansett.

Også liker nordmannen å pusse opp hjemme. Og da skal han helst gjøre det selv og være handy.

Jeg vil si det sånn at hvis det mine norsk-pakistanske venner hevder; at det å være nordmann kjennetegnes av å gå i bunad, drikke øl og spise svin da er det mange tyskere, svensker, dansker, nederlendere og andre med nasjonaldrakter i Europa som også er nordmenn. Og ingen av mennene i dress, som drikker karsk og jakter på elg er nordmenn....

Edited by Tøytigern

AnonymBruker

Hva med å samles for å diskutere vår store landsfader, Terje Vigen?

En bauta som fortjener mye mer omtale enn han får nu til dags.

Anonymkode: 1308c...639

Annonse

Tøytigern
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å samles for å diskutere vår store landsfader, Terje Vigen?

En bauta som fortjener mye mer omtale enn han får nu til dags.

Anonymkode: 1308c...639

Der bodde en underlig gråsprengt en, på den ytterste , nøgene ø...

Stakkars Terje, som fikk slått hull i båten sin. Også døde kona og barnet. :grine:

AnonymBruker

Jeg sier bare, å Joda: 🇸🇪

Anonymkode: 81f63...ab7

Tøytigern

Tillat meg å deklamere:

Ved Fjære Kirke jeg så en grav, den lå på en værhård plett

Den var ikke skjøttet, var sunken og lav, men bar dog sitt sorte brett.

Der stod Therie Wiigen med hvitmalt skrift, samt året han hvile fant

Han lagdes for solbrand og vindens vift; og derfor ble gresset så stritt og stivt

-men med ville blomster iblandt.

:takke:

Druid
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norge er ikke et flerkulturell land. 

Norge er ett fundamentalt flerkulturelt land, og har vært det gjennom landets totale befolkede tidsrom.

Vi har til og med vært multietnisk i samme tidsrom.

lærer man ingenting på skolen lenger?

Alterego666

Man skal bo ganske langt ut på bygda for ikke å se at Norge er mulitkulturelt og blandingskulturelt. De områdene av Norge som har mest blandingskultur, er de som hevder seg best på nærings- og kulturliv, helse og utdanning.

Perelandra

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerangrep, brukerdebatt, avsporinger, tulleinnlegg og svar til dette

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
14 timer siden, Alterego666 skrev:

Man skal bo ganske langt ut på bygda for ikke å se at Norge er mulitkulturelt og blandingskulturelt. De områdene av Norge som har mest blandingskultur, er de som hevder seg best på nærings- og kulturliv, helse og utdanning.

Bare fordi du har noen mørke personer betyr det ikke at det er multikultur eller blandingskultur. Ekte multikulturelle land er USA, Canada, Australia, India, England, Frankrike, Tyskland, Nederland, Pakistan og Brasil.

Annonse

Alterego666
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare fordi du har noen mørke personer betyr det ikke at det er multikultur eller blandingskultur. Ekte multikulturelle land er USA, Canada, Australia, India, England, Frankrike, Tyskland, Nederland, Pakistan og Brasil.

Innvendingen din er semantisk. Poenget mitt er at de delene av Norge som driver veksten og utviklingen er de delene hvor den gamle monokulturen er på vikende front. Slik har det vært siden den industrielle revolusjonen begynte.

abc123456
13 timer siden, Alterego666 skrev:

Innvendingen din er semantisk. Poenget mitt er at de delene av Norge som driver veksten og utviklingen er de delene hvor den gamle monokulturen er på vikende front. Slik har det vært siden den industrielle revolusjonen begynte.

Norge blir et multikulturelt land om 50 år.

Alterego666
8 minutter siden, abc123456 skrev:

Norge blir et multikulturelt land om 50 år.

Ok.

abc123456
Akkurat nå, Alterego666 skrev:

Ok.

Innvandrere vil snart bli flertall i Norge. Kan ikke vente til den dagen.

Alterego666
3 minutter siden, abc123456 skrev:

Innvandrere vil snart bli flertall i Norge. Kan ikke vente til den dagen.

Jeg er ikke like forventningsfull som deg. Jeg bryr meg mer om at de som er her jar det bra.

AnonymBruker

Jeg er innvandrer. Dersom jeg skal ut av Norge, vil jeg gjerne ta med meg det nordmenn kaller «sauna», som tilhører min kultur.

It’s a disgrace.

Anonymkode: 4f7c3...919