Gå til innhold

Når forsvant det røde håret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann

Barnet mitt har rødt hår, eg lurte på når den fasen går over? Hadde ditt barn rødt hår ein periode? Søstara mi sin unge hadde rødt hår, han vokste det av seg rundt 3m. I dag har han lyst langt fint hår med krøller :) . Tutta mi er no snart 5.månader og lika rød. Betyr det at ho faktisk har rødt hår? Ho er svært lys i huden. Augenbryn er lyse, same med vipper. Augenbryn og slikt er ikkje rødt. Kanskje ho er blond då?

Eg synest rød hår er nydelig altså. Eg bryr meg ikkje om ho har blondt, mørkt eller rødt. Er berre nyskjerrig på kva farge det faktisk er. Når veit man eigentlig det? Hadde vore stas om det faktisk var rødt da. Så fint med grøne klær :)

Kva fargar hadde din baby? 

 

Anonymkode: 740ca...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mi jente hadde rødt hår som nyfødt. 

Det er gikk dessverre over rundt 1-2 års alder, men hun har mye rødskjær ennå (skolejente). Lys 'strawberry blonde'. Jeg så for meg heltinnen fra Modig da hun hadde krøllete rødt hår som nyfødt 👌😊

Anonymkode: 84261...5d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min minste hadde rødskjær de første månedene, men så ble hun helt blond. Kan jo fortsatt endre seg :) faren får rødt skjegg, men er ellers blond 

Anonymkode: a1fd9...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var rødhåra som nyfødt, men da hun var rundt tre måneder begynte det vokse ut helt lyst blondt hår. Hun er fremdeles litt rød på tuppene der det ikke har blitt slitt av - er 8 mnd nå. Babys farmor er skikkelig rødtopp og faren har rødt skjegg, og baby har kjempelys gjennomsiktig hud, så vi trodde kanskje hun ville bli rødhåret. Blond er litt kjedelig, men det kan jo mørkne og bli rødlig igjen kanskje? :)

Anonymkode: e7968...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste her hadde knallrødt hår som liten, det har utviklet seg til en ordentlig nydelig blanding av gyldne farger - ser ut som om hun har farget håret sånn 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste hadde rødt hår som nyfødt, men det ble blondt etterhvert som det vokste ut. Det var temmelig gult, vel å merke. Nå er han voksen og har en nydelig rødfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det galt å ha rødt hår?

Anonymkode: c1b3f...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det galt å ha rødt hår?

Anonymkode: c1b3f...d21

Det er det vel ingen her som har sagt? 

Anonymkode: e27e4...62d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heisann

Barnet mitt har rødt hår, eg lurte på når den fasen går over? Hadde ditt barn rødt hår ein periode? Søstara mi sin unge hadde rødt hår, han vokste det av seg rundt 3m. I dag har han lyst langt fint hår med krøller :) . Tutta mi er no snart 5.månader og lika rød. Betyr det at ho faktisk har rødt hår? Ho er svært lys i huden. Augenbryn er lyse, same med vipper. Augenbryn og slikt er ikkje rødt. Kanskje ho er blond då?

Eg synest rød hår er nydelig altså. Eg bryr meg ikkje om ho har blondt, mørkt eller rødt. Er berre nyskjerrig på kva farge det faktisk er. Når veit man eigentlig det? Hadde vore stas om det faktisk var rødt da. Så fint med grøne klær :)

Kva fargar hadde din baby? 

 

Anonymkode: 740ca...070

Minste gutten min hadde mørkt hår med rødskjær i. Heeeelt nydelig! Nå er han helt blond. Tror han mistet den fargen rundt 6 mnd?🤔

Anonymkode: ea5e4...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn hadde mørkt hår ved fødsel. Nå har han nydelig rødt hår. Bryn og vipper er ikke røde. 

Anonymkode: bb487...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 3 barn: 

Nr. 1 hadde helt mørkt hår ved fødsel, fortsatt ganske mørk brun (tenåring i dag)

Nr. 2 hadde rødt hår ved fødsel, håret lysnet og ble blondt i løpet av det første året, men ble mørkere i løpet av skoleårene og er i dag brunhåret. (tenåring)

Nr. 3 hadde rødt hår ved fødsel og har det fortsatt. (går på barneskolen) 

Alle tre barna er ganske lyse i huden, men kun nr. 3 har fregner. Selv har vi begge brunt hår og ikke fregner, men alle på min morsside er rødhåret med fregner.

Anonymkode: a5b4f...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn hadde ikke hår, han, da han ble født for tidlig. Men brynene kunne jeg skimte, og de var blonde. Han hadde helt knallblå øyne, men de forventet jeg ville bli brune etterhvert (jeg har brune).

Gutten fikk hår etterhvert som månedene gikk, og ble lys blond. Øynene mørknet til først grønne rundt 8 mnd alder, så brune rundt ett års alder. 

Det blonde håret ble værende til gutten kom i puberteten og tenårene. Da mørknet det, og er i dag  mørk blond.

Ingen rødhårede i vår familie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...