Gå til innhold

Utbetaling av sluttoppgjør...når?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sagt opp jobben min, og min siste arbeidsdag er 24.mai.

Vi har lønnsutbetaling den 20. i måneden, som er i morgen. (Dette er lønning for mai måned)

Jeg ble spurt om jeg ønsket å få hele sluttoppgjøret utbetalt, og det takket jeg ja til. (Feriepenger for neste år, som jeg også skatter for)

Jeg fikk nettopp lønnsslipp på mail, og på den stod kun vanlig lønning.

Har jeg ikke rett på å få utbetalt alt på denne lønningen?

Kan de holde på disse pengene helt til 20. juni når arbeidsavtalen min opphører 1.juni?

 

 

 

Anonymkode: 6bff9...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De holder nok ikke igjen. De fleste utbetaler feriepenger i juni og siden der ikke er så lenge til så kommer nok resten da. Men du kan jo høre med lønningskontoret hva som har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du får lønn 20.mai, og det er lønnen for mai, så vil jeg tro du får en lønn 20.juni også. Regner med du går på en slags fastlønn hvor du får utbetalt kvelds- og helgetilleggene osv måneden etter. Så du får sluttoppgjøret på din siste lønn, som blir 20.juni:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært arbeidsgiver ville jeg ikke ønsket å ta sluttoppgjøret før den ansatte var ferdig i jobben. Det er du ikke før 31. mai. Da ville du fått sluttoppgjøret ved første lønnskjøring etter det, eventuelt tidligere om det var rutiner for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...