Gå til innhold

Odontofobi,narkose å det å kureres til å klare tannlegetimer uten narkose..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er narkose pasient til tannlegen!

Leser på nettet at flere steder "nesten lover" at folk med odontofobi som har vært i narkose skal til slutt klare å ta tannlege timer uten hjelpemidler. Det gjelder ikke meg. Klarer ingen tannbehandling uten narkose. Flere som har det slik?

(Dere som IKKE forstår seg på vi som må i narkose eller syns vi er pysete. La vær å svar!!) Dette er et alvorlig problem for vi som lider.

Anonymkode: b182a...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tannbehandling i narkose er jo ingen angstbehandling, så det sier seg nesten selv at narkose ikke kurerer odontofobien din. Be heller om henvisning to TOO-team. 

Anonymkode: 4b6b0...b27

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får 4 valium av tannlegen. Møter opp en time før og får de der. 

Da går det ‘greit’ fordi jeg har en fantastisk tannlege. Folk skjønner ikke hvor ille det er. Lurer på hvor mange ganger jeg har hørt ‘Du kan jo bare ta bedøvelse da!’ 🙄

Klem til deg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tannbehandling i narkose er jo ingen angstbehandling, så det sier seg nesten selv at narkose ikke kurerer odontofobien din. Be heller om henvisning to TOO-team. 

Anonymkode: 4b6b0...b27

TS: Too teamet klart ikke å kurere meg. Det er ikke sånn at too teamet klarer å kurere alle. Det er ikke min feil at det er sånn. Har alvorlig grad av odontofobi.

Anonymkode: b182a...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Addie skrev:

Jeg får 4 valium av tannlegen. Møter opp en time før og får de der. 

Da går det ‘greit’ fordi jeg har en fantastisk tannlege. Folk skjønner ikke hvor ille det er. Lurer på hvor mange ganger jeg har hørt ‘Du kan jo bare ta bedøvelse da!’ 🙄

Klem til deg 

TS: Takk:) Ja de som ikke har problemer har som oftest kommentarer som det der. "kan du ikke bare...." De forstår ikke helt.

Anonymkode: b182a...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du er redd for? At det skal gjøre vondt? 

Anonymkode: 51fea...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS: Takk:) Ja de som ikke har problemer har som oftest kommentarer som det der. "kan du ikke bare...." De forstår ikke helt.

Anonymkode: b182a...fa3

Nei de gjør ikke. Før fikk jeg rohypnol, det likte jeg bedre men det får jeg ikke lenger. 

Har medfølelse med deg som har den angsten, det kan ikke være godt. ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Addie skrev:

Nei de gjør ikke. Før fikk jeg rohypnol, det likte jeg bedre men det får jeg ikke lenger. 

Har medfølelse med deg som har den angsten, det kan ikke være godt. ❤️

rohypnol? er det tabletter?  Jeg kjenner smerter selv om jeg er bedøvet. Får det som er forsvarlig å gi en pasient i dose. Det er som en eksplosjon i smerte i tannkjøttet når bedøvelsen settes. Det brenner. klarer ikke å ligge stille. hyler og vil bare reise meg i panikk smerte.Så tannlegen min nekter å behandle meg uten narkose. Han forstår heldigvis at det er et problem.

Anonymkode: b182a...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skjønne angsten for å borre, men ikke angsten for å ta bilder og å la tannlegen pirke litt i tennene.  Med mindre man ikke har traumer forbundet med dette kan jeg ikke skjønne hva som er så grusomt med bildetaking og litt pirking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Hva bunner angsten i? Traumer? Negative erfaringer hos tannlegen tidligere? Frykt for smerter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS: Too teamet klart ikke å kurere meg. Det er ikke sånn at too teamet klarer å kurere alle. Det er ikke min feil at det er sånn. Har alvorlig grad av odontofobi.

Anonymkode: b182a...fa3

Går du i behandling for dette? Har du andre underliggende problemer eller er det kun angsten for tannbehandling du strever med? 

Må uansett være fælt å ha det slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...