Gå til innhold

Går du på jobb med urinveisinfeksjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter mange dager med press i blæra og hundretusen dobesøk, samt etter positiv stixprøve gikk jeg på legevakta idag med urinprøve som viste utlsag på blod, nitritt og protein. Crp på  36 og småvondt i ryggen. Ble satt på selexid, aldri hatt UVI før og lurer på om jeg skal ta en sykedag i morgen?   Fungerer greit utenom at det konstant kjennes ut som om jeg må tisse, tretthet og har ubehag i ryggen.  Hadde dere gått på jobb imorgen tidlig?

Anonymkode: 93a4e...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg hadde gjort det. Har til og med gått på jobb samme dag. Tablettene er utrolig effektive. Det presset gir seg raskt. Du vil ikke kjenne noe i morgen. 

 

Kjøp deg tranebærjuice i morgen! 

Anonymkode: 2d179...90a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går alltid på jobb med mindre jeg har feber som tilsvarer at jeg skal holde meg i sengen. Har hatt UVI flere ganger og sliter med kronisk bihulebetennelse, tar gjerne med meg smertestillende. 

Anonymkode: 2f093...56e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får uvi støtt og stadig, kan ikke være borte fra jobb pga det. Hvis du har fått riktig antibiotika kjenner du bedring fra første pille. 

Anonymkode: 47100...dfa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tablettene fungerer kjempe fort, så om du begynner på Selexid i dag så er det over til i morgen! Jeg har kun hatt UVI en gang, og da hadde jeg definitivt ringt inn syk om jeg ikke hadde fått hjelp så fort som jeg gjorde. Jeg tisset så og si blod og hadde store smerter i regionen hvor blæra er, jeg hadde feber og var skikkelig ille tilredt. Verste jeg har vært med på. Etter jeg tok første tabletten med Selexid tok det bare noen timer før det begynte å roe seg, og dagen etter var det borte. Fy flate for en lettelse det var! 

Anonymkode: 8aefd...290

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvor vondt du har. Men som de andre sier så fungerer antibiotikaen veldig raskt. Man føler seg vanligvis bedre etter bare et halvt døgn. (Du må selvsagt ta hele kuren uansett!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder meg hjemme til tablettene begynner å funke. Dvs går jeg på jobb dagen etterpå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter mange dager med press i blæra og hundretusen dobesøk, samt etter positiv stixprøve gikk jeg på legevakta idag med urinprøve som viste utlsag på blod, nitritt og protein. Crp på  36 og småvondt i ryggen. Ble satt på selexid, aldri hatt UVI før og lurer på om jeg skal ta en sykedag i morgen?   Fungerer greit utenom at det konstant kjennes ut som om jeg må tisse, tretthet og har ubehag i ryggen.  Hadde dere gått på jobb imorgen tidlig?

Anonymkode: 93a4e...fcb

Hvorfor skulle du være hjemme for det?

Det er jo akkurat de samme symptomene som ALLE gravide har.

Hvis det derimot hadde utviklet seg videre til nyrebekkenbetennelse så hadde det vært noe annet men en crp på 36 er ikke særlig høyt og tissepress, tretthet og ubehag i ryggen det er helt standard ved sånt.. 

Ser ingen grunn til at du skal være hjemme. Da burde jo jeg vært hjemme i 9mnd av gangen med press på blæra, utrolig trøtt og smerter i rygg og bekken (svangerskap).

Anonymkode: c7433...0bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg. Jeg tar litt smertestillende hvis jeg har vondt og går på jobb. Uvi har jeg flere ganger i året, så det hadde blitt mye fravær hvis jeg skulle lagt meg hjemme hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs på type jobb såklart. Jeg har slitt mye med UVI (har det nesten kronisk). Hvis allmenntilstanden bare er lett nedsatt kan du vel evt. gå på jobb men jeg hadde sagt ifra om det på jobben slik at de er klar over at man er litt i ulage. Du kan prøve å drikke en del sitronvann gjennom dagen, og ta ibuprofen. Vanskelig å si hva som fungerer for deg såklart men for meg så hjelper det meg til å holde meg gående og dempe svien. Hvis du har noe barrierekrem kan du smøre deg med det nedentil etter vask, det kan og evt lette litt på irritasjon i slimhinner osv og dempe svie. 

Anonymkode: 24a9a...9b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor vondt det er ja. Kan variere veldig. Jeg har hatt det mange ganger og gått på jobb de fleste gangene. Med unntak av en eller to ganger hvor det var ubeskrivelig vondt og kom meg ikke fra toalettet. Tok heller ikke antibiotika da, fordi jeg har blitt resistent mot flere typer. Så prøver å unngå det. Så da måtte jeg bli hjemme, ellers pleier jeg å gå på jobb ja! Fikk også nyrebekkenbetennelse en gsng og da lå jeg med veldug høy feber og sterke smerter, så da måtte jeg bli hjemme😅

Anonymkode: 79e2e...ea5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk UVI nylig og var hjemme en dag fra jobb fordi den hadde utviklet seg til å bli svært kraftig og det rant blod og store koagler ut av urinrøret når jeg var på do og jeg var ganske dårlig. Hadde vært på legevakten sent på kvelden før jeg da skulle på jobb og det var så ille at legen vurderte å legge meg inn på sykehus, men jeg ville helst være hjemme mot at jeg skulle oppsøke lege med en eneste gang om det var tegn til forverring. Men det ble fort bedre og da var jeg på jobb igjen. 

Anonymkode: 4a3b2...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk UVI nylig og var hjemme en dag fra jobb fordi den hadde utviklet seg til å bli svært kraftig og det rant blod og store koagler ut av urinrøret når jeg var på do og jeg var ganske dårlig. Hadde vært på legevakten sent på kvelden før jeg da skulle på jobb og det var så ille at legen vurderte å legge meg inn på sykehus, men jeg ville helst være hjemme mot at jeg skulle oppsøke lege med en eneste gang om det var tegn til forverring. Men det ble fort bedre og da var jeg på jobb igjen. 

Anonymkode: 4a3b2...92f

Ja dette er jo noe annet. Tydeligvis var det en ganske kraftig infeksjon så da er det ingen problemer at du hadde behov å være hjemme. Blodkoagler fra urinrøret er ikke akkurat noe som går inn under standarden ved uvi. Så godt at du ble bedre det hørtes horribelt ut!

Anonymkode: c7433...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går alltid på jobb så sant jeg klarer å stå oppreist og ikke er smittsom. Så ja, jeg ville gått på jobb i morgen.

Anonymkode: 17b1f...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på jobb med UVI, og vært hjemme. Synes ikke antibiotika virker før 2. Dagen, og hverken Paracet eller Ibux hjelper. Jobber i demens omsorgen så passer ikke å flyge på do 20 ganger i timen, og ha så vondt at man har liten til tålmodighet og kort lunte. 

Ville vente og sett an formen i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 jeg har blitt resistent mot flere typer.

Anonymkode: 79e2e...ea5

Er du en bakterie? 

Anonymkode: 5765d...7ad

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig går man på jobb når man "bare" har en UVI - så fremt man ikke er så syk at man rett og slett ikke klarer, og det regner jeg ikke med at du er siden du faktisk spør om du bør dra eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige! Noen har en større/verre opplevelse av ubehag og smerte enn andre. Selv har jeg en kronisk smertesykdom, og til og med under de verste dagene går jeg på jobb. Man blir jo vant til ting etter hvert. Første gang var jeg sikker på at jeg holdt på å dø. Så om din første uvi føles grusom, så kan du ikke klandres for å lytte til kroppen. 

Anonymkode: c3686...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få legen til å gi deg resept på Hiprex med en gang og begynn på det når du er ferdig med antibitikakuren!! Mirakeltabletter. De gjør urinet surt, og du slipper å være redd for uvi nærmeste fremtid! 🙂  Ikke at du skriver du har kronisk uvi, men bare for å være på den sikre siden 😄 

Ps. Hiprex er ikke å få i Norge for tiden, de skal få det inn denne uken, men har ventet en hel måned allerede så..

Anonymkode: 5092e...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, May 19, 2019 den 21.39, AnonymBruker skrev:

Få legen til å gi deg resept på Hiprex med en gang og begynn på det når du er ferdig med antibitikakuren!! Mirakeltabletter. De gjør urinet surt, og du slipper å være redd for uvi nærmeste fremtid! 🙂  Ikke at du skriver du har kronisk uvi, men bare for å være på den sikre siden 😄 

Ps. Hiprex er ikke å få i Norge for tiden, de skal få det inn denne uken, men har ventet en hel måned allerede så..

Anonymkode: 5092e...680

Da burde man heller få noe som fastlegen kan skrive ut på dagen. I steden for å vente i flere uker eller måneder på Hiprex... 

Anonymkode: 1660c...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...