Gå til innhold

Når er det greit å snakke om antall barn man ønsker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når er det greit å snakke om antall barn som man ønsker? Altså hvor mange dater bør ha gått før man nevner dette? Selv er jeg en mann som ihvertfall ønsker 4 barn.

Anonymkode: de95e...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det faller seg naturlig. Jeg sa det allerede før vi gikk på date da det kom frem at jeg er veldig glad i barn. 

Anonymkode: 7a86f...c17

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke nevne noe annet enn at du ønsker barn. Mitt råd er å ta ett barn om gangen, mulig du endrer ønsket ditt når realiteten er der..

Anonymkode: eaa4b...740

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en selv har funnet ut hvorfor man vil ha x antall barn og kan grunngi dette på en rasjonell og fornuftig måte, ikke bare "jeg vil ha"-floskelen.

Anonymkode: c04be...8fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når er det greit å snakke om antall barn som man ønsker? Altså hvor mange dater bør ha gått før man nevner dette? Selv er jeg en mann som ihvertfall ønsker 4 barn.

Anonymkode: de95e...3e2

Så tidlig som mulig. Tror mange kvinner i dag synes det er vanskelig med menn som ikke er tydelige og viser at de ønsker barn. Og da blir det til at det utsettes og til slutt blir det stress og kan ødelegge forholdet. 

Anonymkode: 9ab7e...bd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgangen mellom dating og det å bli sammen. Da bør du absolutt snakke om dette. Kjenner en som "kasta bort" flere år på ei som viste seg å ikke ville ha barn i det hele tatt 

Anonymkode: 280dd...0be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når er det greit å snakke om antall barn som man ønsker? Altså hvor mange dater bør ha gått før man nevner dette? Selv er jeg en mann som ihvertfall ønsker 4 barn.

Anonymkode: de95e...3e2

Stakkars kvinne som skal være med deg...4 barn og mer? Vel, ikke bli utro mens hun går gravid, merker utifra KG at mange menn er lett utro mens kvinnen går gravid...

Anonymkode: f43a5...e21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på alderen deres, også. Er du over 30 bør du trolig snakke om det før det blir skikkelig alvor, for da begynner tiden  å bli en viktig faktor. Er du tidlig i 20-årene har du mer tid på deg. Som AB...0be sier: du kan risikere å kaste bort mye tid på noen som ikke har samme ønsker som deg, og det skaper ofte dårlig stemning.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når er det greit å snakke om antall barn som man ønsker? Altså hvor mange dater bør ha gått før man nevner dette? Selv er jeg en mann som ihvertfall ønsker 4 barn.

Anonymkode: de95e...3e2

Det er helt i orden og her så var både det å ha som mål og gifte seg og ønsket om barn og antall et tema fra dag EN. Vi ble et par etter at vi visste vi ønsket det samme (dag tre) ;) Hehe og nå er vi gift og snart kommer tredje barnet på tredje året ;)

Anonymkode: bbfc6...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor fort du vil ha barn. Hvis du er 20 er det ikke noe stort poeng å mase om at du skal ha 4 barn. Det blir så useriøst. Hvis du er i den alderen der du ønsker barn ganske snart syns jeg det må være ok å si at man ønsker barn allerede på date én eller to. Å komme med et antall faller seg vel mer naturlig når forholdet blir mer seriøst. Og du kan jo heller ikke forvente at noen kan gi deg fire barn. 

Anonymkode: 064a6...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det klart med en gang at tallet er null. 

Anonymkode: b5c1a...437

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt praten før første møte. Har tre barn og ønsker ikke fler.

Anonymkode: 79ccc...e06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjelder antall er jeg egentlig litt fleksibel, slike ting kan jo endre seg etter hvert, men det har vært et samtaleemne ganske tidlig i mine forhold. At man faktisk ønsker barn har vært viktig å avklare før ting blir seriøst. Jeg ser ikke for meg et liv uten barn, og da er det jo bare å kaste bort hverandres tid om vi har ulike ønsker.

Anonymkode: 3a173...ba2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange gode innspill her ja. :)

Anonymkode: 07800...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det allerede på første date. Det er bare å si det rett ut. Faktisk så likte mennene at jeg var rett på sak og ikke kastet bort min eller deres tid🙃

Anonymkode: 99b31...024

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2019 den 13.36, AnonymBruker skrev:

snart kommer tredje barnet på tredje året ;)

Anonymkode: bbfc6...bc8

Var de første tvillinger? Skjønner ikke at du orker...

 

 

til TS, ville sagt det så tidlig som mulig. 

Anonymkode: d205b...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi snakket om det første dagen vi traff hverandre.  På grunn av avstand visste vi heller ikke når vi kom til å se hverandfe igjen, men har brukt alle ledige helger på hverandre. Jeg har en fra før 🙂 

Anonymkode: b06b0...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke få barn, så for meg var det viktig å si ifra før det ble veldig seriøs. Dag fire tok vi den praten, han valgte å bli selv om han har sett før seg et liv med barn. Etter det bli ting veldig fort seriøst, han flyttet inn til meg kort tid etter. 

Anonymkode: 27fa1...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/20/2019 at 6:32 PM, AnonymBruker said:

Jeg sa det allerede på første date. Det er bare å si det rett ut. Faktisk så likte mennene at jeg var rett på sak og ikke kastet bort min eller deres tid🙃

Anonymkode: 99b31...024

Fornuftig av deg å være så rett på sak spør du meg.

Anonymkode: 07800...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Like greit å bare bli ferdig med denne samtalen.  

 Så er begge parter klar over hvor de faktisk står... 

Anonymkode: 595db...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...