Gå til innhold

Hans etternavn lyder ikke bra bak mitt fornavn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hva som diskuteres her?

Enten tar du hans etternavn, han tar ditt, dere velger et tredje. Du vil kun ha løsningen hvor du tar hans etternavn. Vel da må du enten akseptere rar kombinasjon eller bytte fornavn :vetikke:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en venninne som er gift indisk. Hun heter noe unorsk typ "Ødegård" eller "Grønvold" og han heter noe veldig indisk som Patel, Deepak eller Bhatti.. Dette er eksempler. 

De heter 

Kari Patel Grønvold og Rajesh Grønvold Patel. 

Synes det er kult. Det er så krasj at det blir kult. 

Anonymkode: ce44c...c38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her valgte han å ta mitt. Han har et etternavn som gjør at han blir diskriminert. Han ville ikke ha det lenger, jeg vil ikke ha et navn som vil gjøre at jeg blir diskriminert og samme med barna. Det er best å høres norsk ut i Norge med tanke på arbeid. 

Anonymkode: 751b5...e5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har vært i samme situasjon, og jeg tok ikke hans etternavn da vi giftet oss. Barna våre har mitt mellomnavn og hans etternavn. 

Anonymkode: 6bf66...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

jeg tror mange har misforsåttt tråden min. Jeg spurte etter lignende erfaringer, kun fordi det er morsomt for meg å høre. Dette er ikke et problem for meg, jeg vet jo hva jeg vil.

han er norsk, bare en far som er fra Midtøsten og derav det spesielle etternavnet. Jeg synes etternavnet hans er fint og mer sjarmerende enn mitt urnorske navn. 

Jeg lette vel i hovedgrunn etter om noen visste om noen kjempe rare kombinasjoner av par som har giftet seg. 

Anonymkode: 179a5...afe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal beholde mitt, uavhengig av hvem jeg gifter meg med og hvordan etternavn det er. 

Anonymkode: fb3f2...b95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du allerede har bestemt deg for å ta navnet hans, er det jo ikke så mye annet å gjøre? Jeg vet om flere med typisk norske navn som har etternavn som høres litt mer eksotisk ut, tenker ikke et er noe rart. Så lenge du er fornøyd med valget ditt, så bry deg ikke om hva noen andre tenker om kombinasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/19/2019 at 1:52 PM, AnonymBruker said:

Jeg synes at det er en selvfølge at du skal ta hans selv om dere er fra to forskjellige land. 
Det er du som har valgt ham og det tradisjonelle er å ta mannens etternavn, men du kan jo beholde ditt pikenavn (etternavn) som mellomnavn om det passer bedre da.

Anonymkode: 1858d...ba1

Tradisjon alene har aldri vært et godt argument for noe som helst.

Anonymkode: c9f11...759

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...