Gå til innhold

Gave til 100 åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg mistet oldemoren min i april, 97 år gammel. Nå er bursdagen til oldefar rett rundt hjørnet og han fyller 100 år. Vi arrangerer selskap på oldemor sin gamle seter med alle kjente og kjære. Barna hans går sammen om en felles gave, men vi oldebarna og barnebarna ønsker å gi han noe spesielt siden han nylig ble enkemann og denne dagen var planlagt å feire med oldemor til stede. 

Har dere forslag til hva vi kan gi? Han bor på gård, er ekstremt glad i motorisert kjøretøy (særlig traktorer og gravemaskiner) og elsker fjell og natur. 

Han er dessverre ikke like sprek som han en gang var, så turer og opplevelser kan vi ikke gi. Han har alt han trenger, så kanskje noe personlig hadde vært en ide.., hva tenker dere? 

Anonymkode: 4015c...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne var vanskelig! Hva med en gavebok med fine bilder om noe han et interessert i? Det er mange fine bøker om fjell og natur i hvertfall. Da min bestefar fylte 90 fikk han et verk med fire bøker om flyhistorie (kjøpt på antikvariat, tror jeg), og det likte han godt. Kanskje det finnes noe tilsvarende om kjøretøyer?

Ellers, kanskje få trykket opp noen store bilder (av ham og oldemor f.eks.) til å ha på veggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Hei! Jeg mistet oldemoren min i april, 97 år gammel. Nå er bursdagen til oldefar rett rundt hjørnet og han fyller 100 år. Vi arrangerer selskap på oldemor sin gamle seter med alle kjente og kjære. Barna hans går sammen om en felles gave, men vi oldebarna og barnebarna ønsker å gi han noe spesielt siden han nylig ble enkemann og denne dagen var planlagt å feire med oldemor til stede. 

Har dere forslag til hva vi kan gi? Han bor på gård, er ekstremt glad i motorisert kjøretøy (særlig traktorer og gravemaskiner) og elsker fjell og natur. 

Han er dessverre ikke like sprek som han en gang var, så turer og opplevelser kan vi ikke gi. Han har alt han trenger, så kanskje noe personlig hadde vært en ide.., hva tenker dere? 

Anonymkode: 4015c...c90

Hørt på maken, en hundreåring som ikke er så sprek som han engang var, og som er glad i motorsport, hva med et fallskjermhopp? 

Anonymkode: 09281...766

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor nært er 'rett rundt hjørnet'? Hvis du/dere har tid og mulighet til å få tak i noen bilder av ham og etterkommerne, hva med et album i livslinjeform? Bilder av ham (og kona?) fra barndommen og fremover, med bilder av etterkommerne også, etter hvert som de kom til. Bilder fra tradisjoner han/de har bygget for etterkommerne (ferie på setra?) og skrive litt rundt det. Noe som viser hva han betyr og har betydd for familien. 

Jeg lagde et til mine besteforeldres 60 års bryllupsdag, med startpunkt på bryllupet deres. Med barndomsbilder av etterkommerne, dåpsdagen til barnebarn/oldebarn f.eks. Bilder fra den faste campingplassen der vi barnebarn var med hver sommer, farmors signaturkake, faste tradisjoner som de startet, familiemiddager etc. Det ble satt stor pris på - og er nå noe jeg liker å se på når jeg skal mimre.

Anonymkode: f5588...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gi han en kurv full av den mat og drikke som han liker aller best ? Gode oster, kjøttpålegg, vin, frukt, sjokolade. En gave han kan nyte i dagene fremover. 

Anonymkode: 07561...26d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...