Gå til innhold

Kan man varme opp kyllingfilet på nytt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor alene og skal ha kyllingfile til middag i dag siden jeg tok den opp av fryseren i går og kan da ikke fryse den igjen. Den gikk ut i dato for 5 dager siden, så jeg lurer på om jeg kan varme opp restene i morgen igjen? 😕

Anonymkode: e6608...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varm den forsiktig ellers blir den fort tørr. Det beste er egentlig å la den ligge en liten stund på kjøkkenbenken slik at den blir romtemperert, og så heller over varm saus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint varme den opp igjen i morgen.  Du kan også fryse den igjen hvis den var rå da du tok den ut av fryseren og den nå er varmebehandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Muskath skrev:

Du kan fint varme den opp igjen i morgen.  Du kan også fryse den igjen hvis den var rå da du tok den ut av fryseren og den nå er varmebehandlet.

Ja. What she says... 😊   Gjort det flere ganger.

Kylling er ikke så skummelt som det framstilles.  Men forsiktig skal man være likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Topplue skrev:

Varm den forsiktig ellers blir den fort tørr. Det beste er egentlig å la den ligge en liten stund på kjøkkenbenken slik at den blir romtemperert, og så heller over varm saus. 

Jeg ville ikke latt den bli kald for så å helle varm saus over den (da varmes kjøttet opp igjen) for så å kjøle den en gang til nei. Kjøtt må kjøles raskt ned til under 4 grader, og varmes fort opp til over 65 grader. Er en grunn for at de fleste matforgiftninger skjer i hjemmet🙊

Anonymkode: 67952...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke latt den bli kald for så å helle varm saus over den (da varmes kjøttet opp igjen) for så å kjøle den en gang til nei. Kjøtt må kjøles raskt ned til under 4 grader, og varmes fort opp til over 65 grader. Er en grunn for at de fleste matforgiftninger skjer i hjemmet🙊

Anonymkode: 67952...980

Mulig jeg misforsto TS, men jeg fikk inntrykk av at hun snakker om en kyllingfilet som ble stekt før den ble frosset. Jeg ville altså tint kyllingfileten på kjøkkenbenken, og heller enn å steke den på nytt ville jeg helt varm/lunken saus over. Dette er slik jeg lærte det da jeg gikk på skolen, men det er kanskje feil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...