Gå til innhold

Hvorfor angrer så mange vernepleiere på yrkesvalget sitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med utdanning som stort sett kommuner ansetter betyr det dårlig lønn, kronisk fattig arbeidsgiver, overvekt av kvinnelige ansatte, endel konflikter mellom ansatte, mye sykemeldinger, turnus og ingen frynsegoder.

Eksotiske seminarer, reiser i jobbregi skjer aldri.

 

Hadde 2år som ufaglært assistent som student. Ble ingeniør istedet.

Anonymkode: 74f2b...eb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vernepleier og angrer fryktelig. Det er det valget jeg har gjort i livet mitt som jeg angrer mest på. Turnus er ikke noe for meg. Jeg merker også at personen man bør være som vernepleier ikke er helt meg. 

Anonymkode: c0786...b73

Takk for ærlig svar. Vil du utdype dette?

Anonymkode: 4c2a5...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er straks ferdigutdannet vernepleier. Jeg har ikke inntrykk av at mange vernepleiere angrer på yrkesvalget 🤔 De vernepleierne jeg kjenner trives veldig godt i hvert fall. Jeg gleder meg veldig til å jobbe som vernepleier. Har allerede fått jobb (ikke turnus). Ser at noen skriver at de ikke trives med å jobbe turnus - da er det jo bare å finne en jobb som ikke har turnus da? Det er allsidig og mange muligheter! 😊

Anonymkode: 33eaa...cf1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri angret et sekund på at jeg ble vernepleier. Ville valgt det samme om igjen. 

Ser at mange misliker turnus, men det er jo mange stillinger på dagtid også. Selv liker jeg medleverturnus best og kun dagtid minst.

Anonymkode: 0f087...4be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2019 den 16.18, AnonymBruker skrev:

Her på KG synes jeg det stort sett er sykepleiere som klager, mens vernepleiere er fornøyd?

Anonymkode: ee2c1...8d0

Sykepleierene er stort sett fornøyd, de vil vel egentlig bare at folk skal se hva de faktisk gjør og at jobben innebærer mer ansvar enn folk tror. Men blir alltid kranglete tråder forde det er noen skikkelig sykepleier-hatere på forumet. 

Anonymkode: ec8ce...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri angret et sekund på at jeg ble vernepleier. Ville valgt det samme om igjen. 

Ser at mange misliker turnus, men det er jo mange stillinger på dagtid også. Selv liker jeg medleverturnus best og kun dagtid minst.

Anonymkode: 0f087...4be

Vi har hatt en stilling ledig som vernepleier dagtid i mitt fylke det året jeg lette etter andre jobber. Og det var en jobb på et dagsenter og ikke noe jeg vil jobbe med.

Det er ikke mamge jobber ledig som vernepleier i dagjobb, og ofte krever det videreutdanning.

Anonymkode: 2b199...e0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.5.2019 den 11.07, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke vernepleier selv, men ut ifra det jeg har oppfattet så virker det jo som at det er blant yrkesgruppene som regjeringen bare tar og tar og tar fra, så man får lav stillingsprosent, men i praksis jobber 120%, og det er sinnsykt tungt arbeid for lite penger. Litt samme som det virker som det er med sykepleiere. Jeg har en niese som har en 10% stilling, men jobber 100%. Dersom hun blir sykemeldt blir det jo innmari kjedelig, for da får hun betalt for de 10% som står i kontrakten hennes. 

Skjønner ikke at det er lov, men det er jo det regjeringen legger opp til, så..

Anonymkode: a5ba8...69e

Nei, blir hun sykemeldt får hun for det hun har jobbet. 

Anonymkode: c0657...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...