Jump to content
AnonymBruker

Personlig syne du det er ekkelt at eldre har seg med yngre?

Recommended Posts

SoWhat?
5 minutter siden, Moden dame skrev:

Det er litt forskjellige ting om det er snakk om en rein seksuell forbindelse, eller om det er en partner over tid det er snakk om. Jeg synes begge deler er greit (altså, tatt for gitt at det ikke er uønsket utnytting den ene eller andre veien). Opp til den enkelte, hver sin smak, seksualiteten er mangfoldig etc etc.

Men om det er partner over tid vil selvsagt en stor aldersforskjell være noe man må snakke seg imellom om. For det er noen reint praktiske utfordringer: for eksempel om den ene blir pensjonert femten år før den andre. Ikke sånt man tenker på når man er 25. Men en noe mer nærliggende tanke når man nærmer seg 50. :)Og det er bare ett eksempel.

Men nei. Jeg synes ikke det er ekkelt med aldersforskjell. Såfremt alle gjør det de selv tenner på :)

Hvis du ser på Mindy Minx på You Tube, så er hun 27 og mannen 30 år eldre. De har planer om å få barn og har snakket om utfordringer der. De hadde også problemer i starten, var fra hverandre for å se om det var ekte kjærlighet. De ser ut til å ha det veldig bra sammen, og de ble "kjent" da de deltok i en programserie som het "Extreme love" 

Apropos at du skrev at det ikke var noe en tenkte på i en alder av 25 🙂 disse to traff hverandre da hun var 20, og de har vært gift noen år. 

Fortsetter under...

O.G.
Posted (edited)
15 minutter siden, herzeleid skrev:

Dårlig formulert spørsmål gitt at "forbindelse" er en usedvanlig mangelfull beskrivelse av det tråden handler om. 

Og grunnen er selvfølgelig at jeg ikke er noe særlig begeistret for prostitusjon, og synes det er synd om unge kvinner kaster bort sine beste år med det som i praksis er en form for prostitusjon. 

Jeg synes det er synd at unge kvinner bruker sine beste år på å pule gamle menn uten å bli behøring økonomisk kompensert for det. Naturligvis mener ikke du som er en mann at unge kvinner ikke skal kjenne sitt verdi, men gi gamle menn av sin tid gratis. 

Edited by O.G.

herzeleid
Akkurat nå, O.G. skrev:

Jeg synes det er synd at unge kvinner bruker sine beste år på å pule gamle menn uten å bli behøring økonomisk kompensert for det. Naturligvis mener ikke du som er en mann at unge kvinner skal kjenne sitt verdt. 

I motesetning til deg er det akkurat det jeg mener de skal, og ikke prostituere seg. 

Men jeg ser at du og jeg nok har temmelig forskjellige oppfatninger av hva egenverdi er, gitt at du definerer det å selge sex som å "kjenne sitt verdt". 

AnonymBruker
6 minutter siden, herzeleid skrev:

I motesetning til deg er det akkurat det jeg mener de skal, og ikke prostituere seg. 

Men jeg ser at du og jeg nok har temmelig forskjellige oppfatninger av hva egenverdi er, gitt at du definerer det å selge sex som å "kjenne sitt verdt". 

Bra sagt. Jeg synes ikke at det handler om lav egenverdi om en ung kvinne har en partner som er 20 år eldre når de er sammen av kjærlighet. Har selv vært betatt av en 19 år eldre mann. Og hadde han vist interesse for meg så hadde jeg kanskje giftet meg med ham.

Anonymkode: 8cab5...8e8

O.G.
8 minutter siden, herzeleid skrev:

De er i et forhold med denne mannen, de prostituerer seg ikke. 

9 minutter siden, herzeleid skrev:

Ingen har snakket om å selge sex. 

O.G.

Altså.

Unge kvinner har ingenting å tjene på å bli ilag med en fyr som er 10 år + eldre, siden kvinner lever lengre enn menn. De mennene kommer i tillegg ofte med en hel del bagasje som vil ha innflytelse på den unge kvinnens liv og kanskje også ødelegge skikkelig for henne. Naturligvis skal hun da være økonomisk bedre stilt når forholdet er over enn da hun kom sammen med ham. At herzeleid kaller det prostitusjon får bare være. 

Annonse

herzeleid
13 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg synes det er synd at unge kvinner bruker sine beste år på å pule gamle menn uten å bli behøring økonomisk kompensert for det. Naturligvis mener ikke du som er en mann at unge kvinner ikke skal kjenne sitt verdi, men gi gamle menn av sin tid gratis

Akkurat nå, O.G. skrev:

De er i et forhold med denne mannen, de prostituerer seg ikke. 

Ingen har snakket om å selge sex. 

Du snakker om å bli "behørig økonomisk kompensert" for å "pule gamle menn" (dine ord). 

O.G.
1 minutt siden, herzeleid skrev:

Du snakker om å bli "behørig økonomisk kompensert" for å "pule gamle menn" (dine ord). 

Vel, folk i forhold har jo et sexliv med hverandre. :teskjei:

AnonymBruker
1 minutt siden, O.G. skrev:

Vel, folk i forhold har jo et sexliv med hverandre. :teskjei:

Hva med oss kvinner som er over 40 og blir bombandert av yngre menn i tjueårene? Skal de betale oss for å ha sex med oss? 😂😂😂😂

Anonymkode: 907cd...9eb

O.G.
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med oss kvinner som er over 40 og blir bombandert av yngre menn i tjueårene? Skal de betale oss for å ha sex med oss? 😂😂😂😂

Anonymkode: 907cd...9eb

Hvis ei dame i førtiårene absolutt må ha seg ung kuk og går over alle støvleskaft for å skaffe seg det: JA, pinadø. Når hun gjør seg selv til en sånn narr så. 

SoWhat?
3 minutter siden, O.G. skrev:

Hvis ei dame i førtiårene absolutt må ha seg ung kuk og går over alle støvleskaft for å skaffe seg det: JA, pinadø. Når hun gjør seg selv til en sånn narr så. 

Ohmygod. Du har ikke fått nok kjærlighet du? Makan til snevert syn du viser nå. Refleksjon er ikke helt din greie eller? Du kan seriøst ikke sitte å mene noe som ikke har det minste med deg å gjøre! Sitte å fortelle folk hvordan DU mener at de skal leve altså? Wow

O.G.
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ohmygod. Du har ikke fått nok kjærlighet du? Makan til snevert syn du viser nå. Refleksjon er ikke helt din greie eller? Du kan seriøst ikke sitte å mene noe som ikke har det minste med deg å gjøre! Sitte å fortelle folk hvordan DU mener at de skal leve altså? Wow

Du driver og maser på unger fyrer om kuk, @SoWhat?;)

SoWhat?
Akkurat nå, O.G. skrev:

Du driver og maser på unger fyrer om kuk, @SoWhat?;)

Jeg maser ikke om noe som helst. Jeg tenker nok forbi "kuk" uansett... Jeg er ikke helt der. I et forhold så er det andre ting en må legge vekt på. 

Annonse

herzeleid

Dette (O.G.) er en person som mener unge kvinner må sørge for å bli "behørig økonomisk kompensert" for å "pule eldre menn", ellers kjenner de ikke "sitt verdi" (hennes ord). Tror ikke en trenger å ta denne brukeren så skrekkelig seriøst, og en bør nok i alle fall se bort fra "rådene". 

O.G.

1 minutt siden, herzeleid skrev:

Dette (O.G.) er en person som mener unge kvinner må sørge for å bli "behørig økonomisk kompensert" for å "pule eldre menn", ellers kjenner de ikke "sitt verdi" (hennes ord). Tror ikke en trenger å ta denne brukeren så skrekkelig seriøst, og en bør nok i alle fall se bort fra "rådene". 

O.G mener unge kvinner ikke bør gå inn i noe forhold med en eldre fyr overhodet, men hvis hun gjør det så skal hun naturligvis bli økonomisk kompensert. Hvorfor? Fordi det i realiteten er bortkastet tid for henne. 

AnonymBruker

Ja jeg synes det er ekkelt med menn som ikke har gangsyn nok til å holde seg unna svært unge kvinner (omvendt og!). 

Det man som voksen mann bør være svært oppmerksom på er at som mye eldre mann har man et mentalt overtak, som kan medføre at unge kvinner ikke våger å si nei til sex, dersom de først har satt seg i en situasjon der mannen forventer det, og de har gjerne ennå ikke lært å ikke sette seg i slike situasjoner, fordi det føles spennende, helt opp til øyeblikket der man plutselig føler at man ikke har et valg lenger. Å både drikke og flørte er spennende. Å få tilbakemelding og anerkjennelse som kvinne er spennende. HELT TIL øyeblikket der man plutselig innser at den voksne mannen faktisk forventer sex, og man ikke ser og vet hvordan man skal trekke seg ut av situasjonen igjen. Har ikke erfaring til å trekke seg i tide, eller motet til å trekke seg når det er kommet så langt. 

Derfor bør menn være voksne nok til å selv forstå at en kvinne som fremdeles er tenåring ennå ikke har lært spillet, ikke lært seg å verne seg selv, og kan sette seg selv i situasjoner de ikke er moden nok til å takle. Mennene bør derfor være moden nok til å ikke sette dem i en slik situasjon. 

Jeg var selv 16 år og jomfru da jeg på en privatfest ble sittende igjen med en 40 år gammel mann, da alle andre plutselig hadde gått og lagt seg, eller dratt hjem. Jeg skulle sove der, så jeg hadde ikke tenkt på å komme meg bort. Og ja jeg hadde nok flørtet og tullet med denne mannen, naivt som et barn. Jeg var også beruset, og da det ble tydelig at han ønsket og forventet sex ble jeg bare stille fortvilet, og gikk omtrent i frossen automodus. Jeg våger ikke å si nei, hadde ikke motet til å reise meg å gå. Det som reddet meg i situasjonene var at han ikke hadde kondom (og ikke alle menn hadde brydd seg om det!). Så jeg slapp unna i siste liten, men våget ikke å gå og legge meg, i tilfelle han skulle komme til sengen min likevel, så jeg gikk ute hele natten, til de andre sto opp. 

Man er ikke voksen eller mentalt moden til å håndtere slike situasjoner godt når man er tenåring! Man kan fort ende opp med å ha sex man ikke ønsker, og føle det som et overgrep, fordi man ikke våger å si nei. 

Menn har et ansvar for å ikke sette svært unge kvinner i en slik situasjon! De bør være moden nok til å se at kvinnen er for ung! Ikke for dem! 

Anonymkode: eb9f0...db4

SoWhat?
Posted (edited)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg synes det er ekkelt med menn som ikke har gangsyn nok til å holde seg unna svært unge kvinner (omvendt og!). 

Det man som voksen mann bør være svært oppmerksom på er at som mye eldre mann har man et mentalt overtak, som kan medføre at unge kvinner ikke våger å si nei til sex, dersom de først har satt seg i en situasjon der mannen forventer det, og de har gjerne ennå ikke lært å ikke sette seg i slike situasjoner, fordi det føles spennende, helt opp til øyeblikket der man plutselig føler at man ikke har et valg lenger. Å både drikke og flørte er spennende. Å få tilbakemelding og anerkjennelse som kvinne er spennende. HELT TIL øyeblikket der man plutselig innser at den voksne mannen faktisk forventer sex, og man ikke ser og vet hvordan man skal trekke seg ut av situasjonen igjen. Har ikke erfaring til å trekke seg i tide, eller motet til å trekke seg når det er kommet så langt. 

Derfor bør menn være voksne nok til å selv forstå at en kvinne som fremdeles er tenåring ennå ikke har lært spillet, ikke lært seg å verne seg selv, og kan sette seg selv i situasjoner de ikke er moden nok til å takle. Mennene bør derfor være moden nok til å ikke sette dem i en slik situasjon. 

Jeg var selv 16 år og jomfru da jeg på en privatfest ble sittende igjen med en 40 år gammel mann, da alle andre plutselig hadde gått og lagt seg, eller dratt hjem. Jeg skulle sove der, så jeg hadde ikke tenkt på å komme meg bort. Og ja jeg hadde nok flørtet og tullet med denne mannen, naivt som et barn. Jeg var også beruset, og da det ble tydelig at han ønsket og forventet sex ble jeg bare stille fortvilet, og gikk omtrent i frossen automodus. Jeg våger ikke å si nei, hadde ikke motet til å reise meg å gå. Det som reddet meg i situasjonene var at han ikke hadde kondom (og ikke alle menn hadde brydd seg om det!). Så jeg slapp unna i siste liten, men våget ikke å gå og legge meg, i tilfelle han skulle komme til sengen min likevel, så jeg gikk ute hele natten, til de andre sto opp. 

Man er ikke voksen eller mentalt moden til å håndtere slike situasjoner godt når man er tenåring! Man kan fort ende opp med å ha sex man ikke ønsker, og føle det som et overgrep, fordi man ikke våger å si nei. 

Menn har et ansvar for å ikke sette svært unge kvinner i en slik situasjon! De bør være moden nok til å se at kvinnen er for ung! Ikke for dem! 

Hva gjør en 40-åring på fest med 16-åringer? 

Det er forskjell på en 16-åring og ei på 20(+) Det har mye å si hvilken person du er osv. "Alle unge" er ikke like, og heller ikke "alle eldre".

Edited by SoWhat?

AnonymBruker

Hva gjør en 40-åring på fest med 16-åringer? 

Det er forskjell på en 16-åring og ei på 20(+) Det har mye å si hvilken person du er osv. "Alle unge" er ikke like, og heller ikke "alle eldre".

På bygdefester er det ofte svært spredt alder. 

Ja det er forskjell på 16-19 og 20+, og folk er også ulike, men det betyr ikke at menn bør miste gangsyn og ansvar fullstendig! 

Det hjelper ikke at en jente /kvinne fremstår moden nok, man vet faktisk ikke om det er tilfellet, og det er lov for menn også å tenke med riktig hode. "Hun er nærmest et barn! Ikke lurt!" eller "Hun er nært 20 år yngre enn meg. Ikke lurt!" 

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er nasty. Være seg mann eller kvinne som går masse ned (eller opp) i alder. Alder er langt i fra bare et tall. 

Anonymkode: f3b2e...7d6

Enig, det er ekkelt. Det gjelder begge kjønn, men det som gjør meg mest kvalm er når halvgamle kvinnfolk i 40-/50 åra har seg med smågutter på 27-/28. Men det skjer nok mye oftere at halvgamle menn har seg med unge jenter. 

Anonymkode: 4b3b9...105

AnonymBruker

Jeg er 58 år og sammen med ei flott jente på 18 år. Hva faen er det med folk som skal bry seg om hva andre gjør? Sjalusi er virkelig en trist ting i dagens samfunn

Anonymkode: 37757...0ce