Gå til innhold

Kjerringråd for å bli gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hallo, 

Da er mensen ferdig for denne gang, og nå har vi prøvd et år. Hvis jeg ikke blir gravid nå, bestiller vi legetime. Kjerringråd som kan gjøre oss gravide, foruten om sex på riktig tid? Kosttilskudd, mat, etc..? 

 

Anonymkode: 425da...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestill den legetimen. Det er verdt det. Bestill gjerne privat da får du time fort. Kostet ca 3000 der vi fikk undersøkelsen. 

Anonymkode: b3861...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bestill den legetimen. Det er verdt det. Bestill gjerne privat da får du time fort. Kostet ca 3000 der vi fikk undersøkelsen. 

Anonymkode: b3861...175

Kanskje like greit, får bestille på mandag 😊 tusen takk ❤️

Anonymkode: 425da...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje like greit, får bestille på mandag 😊 tusen takk ❤️

Anonymkode: 425da...be7

Lykke til ❤️ Jeg mente det bare godt altså. Vi ventet lenge selv og fant ut mannen ikke har sædceller. Kastet bort mye tid på testing, symptomjakt og bekymring. 

Anonymkode: b3861...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sædsprut inni fitta di.

Anonymkode: c7eb3...cc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grapefrukt skal være bra, ligge litt med benene høyt etter samleie, Biola. Ingen ting av dette er forskningsbasert da....

Anonymkode: 9acc2...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grapefrukt skal være bra, ligge litt med benene høyt etter samleie, Biola. Ingen ting av dette er forskningsbasert da....

Anonymkode: 9acc2...82e

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sædsprut inni fitta di.

Anonymkode: c7eb3...cc0

 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til ❤️ Jeg mente det bare godt altså. Vi ventet lenge selv og fant ut mannen ikke har sædceller. Kastet bort mye tid på testing, symptomjakt og bekymring. 

Anonymkode: b3861...175

Tusen takk:) hehe i know<3 det var godt at dere fant ut, ikke noe gøy å gå for lenge å vente.. 

Anonymkode: 425da...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sædsprut inni fitta di.

Anonymkode: c7eb3...cc0

😂

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grapefrukt skal være bra, ligge litt med benene høyt etter samleie, Biola. Ingen ting av dette er forskningsbasert da....

Anonymkode: 9acc2...82e

Har kjøpt grapefrukt juice😂 får ligge litt etterpå også, takk for tips^^

Anonymkode: 425da...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve å maksimere sædkvaliteten ved å ha sex litt sjeldnere. Ta et par-tre dager uten sædavgang før den fruktbare perioden og sex maks annenhver dag i den fruktbare perioden. 

Anonymkode: 27a12...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mnd d klaffet, grapefruktjus, avocado, egg og valnøtter , sex hver kveld, ingen eggløsingstest 😅

Anonymkode: d8ddb...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke tro på kjerringråd selv, men ble så desperat at jeg prøvde noe. Jeg har tatt q10 og bidronninggele (Bidro,fra mens til eggløsning) tre ganger. Og de tre gangene har jeg blitt gravid. Første gang resulterte i et barn, andre gang mistet jeg og tredje er jeg fortsatt gravid. 

Forøvrig anbefaler jeg også å bestille legetime nå. Kosttilskudd er dyrt, og mest sannsynlig ikke virksomt (og det virker i hvert fall ikke på f.eks manglende sædceller eller tette eggledere). Men jeg klarer jo ikke helt å la være å tro litt på de to tingene likevel. Vi prøvde i nærmere to år på første. Og ble gravid i andre og tredje pp denne gangen.

Anonymkode: db0e6...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen må passe på ballene sine. Ikke bruk trang bukse, ikke dusj eller bad i for varmt vann

Anonymkode: ce8a3...f31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte bidronninggelé den syklusen jeg ble gravid. Da hadde vi prøvd i 7 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har egentlig ikke tro på kjerringråd selv, men ble så desperat at jeg prøvde noe. Jeg har tatt q10 og bidronninggele (Bidro,fra mens til eggløsning) tre ganger. Og de tre gangene har jeg blitt gravid. Første gang resulterte i et barn, andre gang mistet jeg og tredje er jeg fortsatt gravid. 

Forøvrig anbefaler jeg også å bestille legetime nå. Kosttilskudd er dyrt, og mest sannsynlig ikke virksomt (og det virker i hvert fall ikke på f.eks manglende sædceller eller tette eggledere). Men jeg klarer jo ikke helt å la være å tro litt på de to tingene likevel. Vi prøvde i nærmere to år på første. Og ble gravid i andre og tredje pp denne gangen.

Anonymkode: db0e6...720

Har faktisk hørt om Bidronning gele, kanskje jeg skal prøve:) hva er q10? Jeg må bare kaste inn håndkleet og be mannen bestille time også.. Han dusjer i glovarm vann i 40 minutter hver eneste dag 😂

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den mnd d klaffet, grapefruktjus, avocado, egg og valnøtter , sex hver kveld, ingen eggløsingstest 😅

Anonymkode: d8ddb...a53

Takk❤️😄 grapefrukt og valnøtter er ikke noe problem her ^^ egg har jeg store problemer med, jeg må finne noe jeg liker med det 😂

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøve å maksimere sædkvaliteten ved å ha sex litt sjeldnere. Ta et par-tre dager uten sædavgang før den fruktbare perioden og sex maks annenhver dag i den fruktbare perioden. 

Anonymkode: 27a12...3a0

Hmm takk for tips:) 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen må passe på ballene sine. Ikke bruk trang bukse, ikke dusj eller bad i for varmt vann

Anonymkode: ce8a3...f31

Han dusjer i alt for varmt vann, jeg må be ham slutte med det.. 

2 timer siden, Lorieen skrev:

Jeg brukte bidronninggelé den syklusen jeg ble gravid. Da hadde vi prøvd i 7 mnd.

Skal søke det opp ❤️

Anonymkode: 425da...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt grapefruktekstrakt er mer virkningsfullt enn grapejus :) Kjøpes i helsekostbutikker. Skaper mer slim som egget kan festes i. 
Hostesaft ( Bisolvon), gir samme effekt som grapefruktekstrakt.

D-vitamin og jern-tabletter hvis man har mangler på dette. Sjekkes med blodprøve. 
Vitex ( kan kjøpes fra Danmark) hjeper å stabilisere syklusen, og skape eggløsning. Jeg har kjempegod erfaring med denne.
Wild Yam ( kjøpes på helsekosten). Brukes fra og med 2DPO. Gir kroppen progesteron. 
Womens Health. Progesteronkrem som kjøpes i helsekosten. Skal brukes etter EL, og gir samme effekt som Wild Yam. 
Akupunktur mener noen kan hjelpe. 
Fotsoneterapi mener også noen kan hjelpe. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom på et annet tips! 
Vitamin B6-tilskudd skal hjelpe med å øke lutealfasen med én dag. Det er viktig at lutealfasen er minst 10 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 23.22, AnonymBruker skrev:

Hallo, 

Da er mensen ferdig for denne gang, og nå har vi prøvd et år. Hvis jeg ikke blir gravid nå, bestiller vi legetime. Kjerringråd som kan gjøre oss gravide, foruten om sex på riktig tid? Kosttilskudd, mat, etc..? 

 

Anonymkode: 425da...be7

Prøv denne. Gjør det litt lettere å ha samleie og kanskje fungerer den :) 

 

https://www.vitusapotek.no/intim%2C-sex-og-lyst/glidemiddel-og-massasjeolje/prefert-vaginal-gel---1-sett-glidemiddel-til-deg-som-vil-bli-gravid/p/951808

Anonymkode: fdc17...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 23.22, AnonymBruker skrev:

Hallo, 

Da er mensen ferdig for denne gang, og nå har vi prøvd et år. Hvis jeg ikke blir gravid nå, bestiller vi legetime. Kjerringråd som kan gjøre oss gravide, foruten om sex på riktig tid? Kosttilskudd, mat, etc..? 

 

Anonymkode: 425da...be7

(kopiert fra eget innlegg på annet nettsted)

PS: DETTE ER IKKE NOE JEG KAN SI AT ER FAKTA. JEG HAR FUNNET DET RUNDT PÅ NETTET OG KAN IKKE BEKREFTE/AVKREFTE OM DET LIGGER NOE I DET. MEN GJERNE ANDRE HAR ERFARINGER HER INNE.

Hei alle prøvere :)

Her har jeg laget en tråd med mange råd for oss prøvere som jeg har funnet rundt på nettet.

Kanskje har du noen flere råd å komme med?

Kanskje fungerer noen av dem på deg. Her kan vi prøvere også samtale om erfaringer, prøving og annet prat.


DETTE KAN DU GJØRE SELV:
-Måle termperaturen
-Kontrollere eggløsningsslimet
-Ta eggløsningstester
-Regelmessige samleier (2-3ganger i uken jevnlig og da er det særlig viktig å treffe dagene før og ved eggløsningstidspunktet)
-Ta tak i livsstilen både med kost og mosjon (moderat trening kan bedre fertiliteten mens ekstrem trening kan redusere fertiliteten)
-Dropp røyk og snus og begrens inntak av alkohol og kaffe (alkohol og kaffe skader også mannens sædceller)
-Begrens inntak av medikamenter (f.eks. ibux og naproxen, bruk da heller paracetamol)
-Vær forsiktig ved bruk av glidemidler (enkelte kan være ugunstige for å bli gravid fordi de f.eks. inneholder sæddrepende stoffer, her kan du høre med apoteket)
-Å søke hjelp (kvinner under 35år etter 12mnd, kvinner over 35år etter 6mnd)
-Dype penetreringer ved samleie og at mannen blir inni kvinnen til han er slapp for å unngå at sædcellene renner ut igjen
-Menn bør unngå tettsittende underbukser da disse kan gjøre testiklene varme og redusere sædkvaliteten
-Bedre mannens sædkvalitet ved inntak av sink (valnøtter, korn, kli og kjøtt)
-Bedre kvinnens fruktbarhet og mannens sædkvalitet (Lever, fisk, grønne grønnsaker, sitrusfrukt og grove kornprodukter inneholder viktige doser med vitamin B)
-Bedre kvinnens fruktbarhet (vitamin C i kiwi, appelsiner, nyper og rød paprika.)
-Folsyre kan tas av både han og henne (minsker fare for alvorlige misdannelser hos fosteret som ryggmargsbrokk og bedrer mannens sædkvalitet)
-Pass vekten (undervektige og overvektige kan ha problemer med å bli gravid)
-Stress mindre
-Få hver deres generelle helsesjekk når dere bestemmer dere for å bli prøvere eller innen de første 12mnd som prøver for å få fortgang i prosessen(til og med litt for lave hormonnivåer kan sette kjepper i hjulene).
-Grønnsaker, frukt og nøtter hos mann og kvinne i 6mnd før befruktning (lettere gravid, lettere svangerskap, sunnere barn med betydelig mindre misdannelser)
-Unngå jern og D-vitamin mangel
-Behandle/Unngå lavt stoffskifte


MEDIKAMENTER DU KAN SPØRRE OM Å FÅ AV LEGEN DIN:
-Pergotime / Klomifen (fra syklusdag 3-5 for å stimulere eggløsning)
-Letrozol evnt i kombinasjon med Gonadotropin (stimulere eggløsning)
-Primolut (for å sette i gang menstruasjonen, syklus oppstart, i følge norsk legemiddelhåndbok står det utsettelse av menstruasjon)
-Femar (1-2tbl i 5dager i starten av syklusen, stimulere eggløsning)


BEHANDLING DU KAN PRØVE Å FÅ:
-Akupunktør (bidra til å få i gang menstruasjonssyklusen)
-Soneterapeut (bidra til å senke stress, virke utrenskende på kroppen(f.eks. dem med problemer med eggledere sopp og betennelser, hjelpe mot stram muskulatur f.eks. i bekkenet, hos menn senke stress for å bedre sædkvaliteten).
-Homeopati (bidra til å få i gang menstruasjonssyklusen)


NATURMEDISIN, IKKE FAKTA KUN PÅSTANDER M.M:
-Salvie Te (en slimløsende effekt, sies å hjelpe kvinner med å bli gravid)
-Roibos Te (styrker slimhinnene så egget lettere fester seg)
-Solvipect Hostesaft (en slimløsende effekt, sies å hjelpe kvinner med å bli gravid)
-Bidronning-gele (brukes fra første menstruasjonsdag og frem til eggløsningen, forsterke eller fremme eggløsning)
-Wild Yams (brukes fra rett etter eggløsning og frem til første dag i menstruasjonen og har en balanserende effekt på kjønnshormoner)
-Fructus Femina = Babyklister (brukes til å styrke livmorens miljø og blodgjennomstrømningene gjennom livmoren, mest brukt til ellers friske mennesker som har lett for å abortere uten betydelig grunn)
-Granateple til ham (bedre sædkvalitet og mengde, økt libido)
-Grapefruktjuice / grapefruktkjerneekstrakt til kvinnen (brukes fra første menstruasjonsdag og frem til eggløsningen, skaper mer slim)
-Grapefruktjuice /kjerneekstrakt og solsikkefrø til mannen (øker mengde sæd og gir flere sædceller)



Diagnoser som kan gjøre det vanskeligere og forlenge prossessen:

-Endometriose (en kronisk sykdom hvor noe av livmorslimhinnen også finnes utenfor livmoren, f.eks. eggstokker, eggledere og ellers i underlivet). Endrometiose-vevet oppfører seg som livmorslimhinnen og tykner til og blør ved menstruasjonen. Blodet fra endometriose-vevet kommer ikke ut noe som kan føre til dannelser av blemmer og blodcyster. Disse kan sprekke og danne arr. Endometriose kan også føre til sammenvoksinger og betennelser. Endometriose kan oppstå i eggledere, eggstokkene, bekkenbunnen, bukhinnen, tarmene, blæren, urinlederne, navlen, livmormuskulaturen, operasjonsarr og lungene (svært sjelden). Noen kvinner opplever sterke smerter.

-PCOS (PolyCystisk Ovarie Syndrom) Hormonforstyrrelser, en alvorligere utgave av PCO med ytterligere symptomer. PCOS er den vanligste hormonelle årsaken til infertilitet . Ikke aller her har cyster på eggstokkene, men de fleste har uregelmessige menstruasjonssykluser. Omtrent 1 av 5 med uregelmessige menstruasjonssykluser sies å ha polycystiske eggstokker. PCOS kan utarte seg svært ulikt og skyldes ulike ting og derfor finnes det ikke èn tydelig definisjon av sykdommen. PCOS er en menstruell eller hormonell ubalanse med eller uten PCO (polycystiske eggstokker).

-PCO (PolyCystisk Ovarier) Hormonforstyrrelser, små cyster like under overflaten på eggstokkene som er delvis modnet, disse er ikke modnet normalt pga hormonell ubelanse og derfor finner ikke eggløsning sted.


-Myoma Uteri (muskelknuter i livmoren som kan gi bl.a. veldig kraftige menstruasjoner.).

Mvh Kvinne35+.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 23.22, AnonymBruker skrev:

Hallo, 

Da er mensen ferdig for denne gang, og nå har vi prøvd et år. Hvis jeg ikke blir gravid nå, bestiller vi legetime. Kjerringråd som kan gjøre oss gravide, foruten om sex på riktig tid? Kosttilskudd, mat, etc..? 

 

Anonymkode: 425da...be7

Håper det er noen råd der som kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...