Gå til innhold

Brødrene Løvehjerte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I en tråd her inne så ser man at mange ble ordentlig skremt av filmen Brødrene Løvehjerte, hva kan det skyldes at så mange syntes at den var skummel og nærmest forbinder den med skrekk?

Er det noen her som faktisk liker filmen, og hvorfor isåfall?

Anonymkode: 9db76...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var livredd den på grunn av de onde Tengil(var det det de het?) og dragen Katla var kjempeskummel. 

Elsket filmen på grunn av håpet i den 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

I en tråd her inne så ser man at mange ble ordentlig skremt av filmen Brødrene Løvehjerte, hva kan det skyldes at så mange syntes at den var skummel og nærmest forbinder den med skrekk?

Er det noen her som faktisk liker filmen, og hvorfor isåfall?

Anonymkode: 9db76...c0a

Jeg tror mange blander den med Mio min Mio. Den var skummel, Brødrene Løvehjerte var ikke skummel.

Anonymkode: daf9f...01a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror mange blander den med Mio min Mio. Den var skummel, Brødrene Løvehjerte var ikke skummel.

Anonymkode: daf9f...01a

Neida, jeg synes brødrene løvehjerte var skummel da jeg var barn. Har sett den i voksen alder og kjenner igjen scenene, og ler av meg selv fordi jeg synes det var skummelt. Aldri sett Mio min Mio.

Anonymkode: a5985...9c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katla var jo forferdelig skummel! Og når soldatene til Tengil brennmerket Jussi som forræder. Nå synes jeg filmen er trist, griner bare av musikken (nå sist på en lengre flyreise, bittelitt pinlig). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solkremen

Den er jo skummel. 

For min del var det deler av filmen som var spesielt skremmende. Katja (het ikke dragen det?) syns jeg var veldig skremmende. Folk ble sendt dit for å dø. I tillegg ble det brukt tortur, som å svimerke folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns aldri at den var skummel, bare veldig eventyrlig og spennende og litt trist. Astrid Lindgren var en utrolig forfatter.

Anonymkode: 3999a...3dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa jeg "litt" trist? Jeg gråter jo bare jeg tenker på den :grine:

Anonymkode: 3999a...3dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror mange blander den med Mio min Mio. Den var skummel, Brødrene Løvehjerte var ikke skummel.

Anonymkode: daf9f...01a

Det var den vel 😳Brødrene Løvehjerte endte med å skremme livshiten av meg når den avsluttet med gravsteinen til Brødrene Jonathan og Karl. Den scenen er like guffen i dag.

Anonymkode: 9db76...c0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar
23 timer siden, altflyter skrev:

Jeg var livredd den på grunn av de onde Tengil(var det det de het?) og dragen Katla var kjempeskummel. 

Elsket filmen på grunn av håpet i den 

Jeg var livredd den pga den handlet om døden. Om jeg ikke husker feil så sier Kavring at han skal dø i begynnelsen av filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elska den da jeg var lita og jeg elsker den nå. Føler for å krampegråte bare jeg tenker på den :ler: Den er fantastisk fin, synes jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sa jeg "litt" trist? Jeg gråter jo bare jeg tenker på den :grine:

Anonymkode: 3999a...3dc

Haha, jeg skulle til å skrive at jeg er enig med deg, meen at den ikke bare var LITT trist 🙂

En av de filmene som ikke bare gjør inntrykk, men som fester seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmen behandler døden som tema, for de fleste barn er konseptet døden skummel i seg selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nicecar
1 minutt siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

For meg er det hele greia, musikken, fargene i filmen, feelingen over hele filmen. Alle de skumle elementene oppå det hele som gjør det enda verre. Synes starten er veldig ubehagelig og skummel, når han dør og rett før han dør. Ekkel og skummel film, aldri sett sjarmen i den.  

Igjen må jeg si meg enig med deg 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
nicecar skrev (På 19.5.2019 den 22.09):

Igjen må jeg si meg enig med deg 🙈

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Krampus

Jeg syns den var kjempeskummel, men sånn god skummel hvor jeg måtte sitte i armkroken til pappa, men ikke så skummel at jeg måtte lukke øynene. Syns katla var det skumleste. Og jeg syns brannen i huset helt i begynnelsen var veldig skummel. 

Så den igjen som voksen, og den er så dårlig. Jeg klarer ikke fatte at jeg syns katla så ut som en ekte skummel drage. Hun ser ut som en tiårings kunst og håndverkprosjekt. Så jeg skal aldri se igjen barndommens favoritter som voksen. Vil ikke ødelegge flere for meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar
Akkurat nå, Nasse Nøff ❤ skrev:

Bra jeg ikke er alene. 😂

Jeg husker når jeg var liten så følte jeg meg alene om å synes at den var så forbanna skummel når alle andre syntes den var så fantastisk fin. Hva er så fint med en film som handler om sykdom, død, skumle monstre, gravstener og filmmusikk som er nok i seg selv til å få mareritt av? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke den var direkte skummel, men ubehagelig å se på. Den er forferdelig trist, og jeg fant tanken på døden skremmende. 

Jeg klarer fortsatt ikke se den. Skulle lese opp handlingen for mannen, og da rant tårene. Den minner meg på hvor skjørt livet er, og hvor fantastisk heldig jeg er som har en familie som er ved god helse. Det var også tanken min som barn. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var den vel 😳Brødrene Løvehjerte endte med å skremme livshiten av meg når den avsluttet med gravsteinen til Brødrene Jonathan og Karl. Den scenen er like guffen i dag.

Anonymkode: 9db76...c0a

Men visste du ikke at de var døde før du så gravsteinen?

Anonymkode: 3999a...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...