Gå til innhold

Aldri vært så «stygg» gravid uke 22. Ingen glød her


Gjest Prøver91

Anbefalte innlegg

Du bør jo ikke sole deg som gravid! Da kan du få pigmentflekker som kan bli værende. 

Anonymkode: e37e1...13a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er vitsen med å opprette tråder som denne når du vet du ikke takler svarene du får? 

Kan godt være du ser andre gravide som vakre og med glød, det betyr ikke at de føler seg bra. De fleste merker endringene på kroppen når de blir gravide og ja det er kjipt, men det går over. Det er snakk om 9 måneder av hele ditt liv. Er det ikke verdt det for å få et barn? Prøv heller å fokusere på det positive. Plei deg selv og prøv å ha fokuset et annet sted.

Anonymkode: 1a491...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt, brukerangrep, latterliggjøring og spekulasjoner, samt svar til dette.

Anglofil (teamleder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg mistet masse hår under graviditeten. Hun måtte klippe seg kort på grunn av det og gikk fra skulderlangt til pixie. Jeg tenkte ikke over det en gang før hun klipte seg og jeg kommenterte på at det var en fresh frisyre. Da sa hun hvor mye hun hadde slitt med dette og jeg hadde ikke tenkt over det en gang. Så man ser forandringene mye bedre selv. Det er nok ikke så ille som du føler det er.

Anonymkode: 6f7cf...850

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende at gløden kommer etterhvert. 🙂

Jeg blir fort brun, men fikk pigmentflekker i ansikt og hals under graviditeten. Ville heller vært litt blek. Håret mitt så ok ut under graviditeten, men tjafsete ut etter fødsel. 

Prøv å helle glede deg over jenta du bærer. 9mnd går fort! 

Anonymkode: 723a2...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.5.2019 den 0.25, Prøver91 skrev:

Så rart igjen.. Men da stemmer det jo at « jenter stjeler mors skjønnhet» 

Det har vel noe med at jenter produserer hormoner og derfor får vi dobbelt opp med hormoner eller noe, så det blir både mer uren hud og mer hormoner generelt

Det stemte ikke her. Med jenta glødet jeg. Huden var fin, håret var tykt og blankt, og alt var generelt mye bedre. Med gutten var det totalt motsatt. Så ut som en svett, grå mus 😂😑.

Anonymkode: d5245...28a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøver91

Hei alle sammen. Har ikke vært her inne på en stund, men er tilbake nå. 

Jeg har begynt å "godta" at kroppen har forandret seg, og jeg prøver så godt jeg kan å ta vare på meg selv. Jeg går lange turer hver dag, drar på trening to dager i uken, og driver med litt yoga. Jeg har nok forfalt, men jeg tenker at slik er det bare, og heldigvis er jeg ikke alene om dette. Det som er viktig for meg er å ikke bli overvektig på lang sikt, da jeg finner dette lite tiltrekkende og pent. Ser at jeg har gått opp en del, og jeg håper og tror at kiloene raser av etter fødsel når jeg skal amme. 

Uansett gleder jeg meg masse til å få ei jente, og jeg kan nesten ikke vente. Jeg gleder meg så utrolig mye til å bli mamma til ei prinsesse. 

Takk til alle som har svart meg og gitt meg gode råd. Godt å høre at det faktisk ikke bare er meg som føler at de mangler "glød" under graviditeten. Jeg tror nok at de fleste sliter med et eller annet, men folk snakker ikke så høyt om det..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøver91
På 19.5.2019 den 12.51, AnonymBruker skrev:

Du bør jo ikke sole deg som gravid! Da kan du få pigmentflekker som kan bli værende. 

Anonymkode: e37e1...13a

Det er ikke farlig å sole seg når man er gravid så lenge man bruker solkrem med høy faktor. Alt med måte. 

Jeg soler meg ikke, men jeg er mye ut og jeg sitter ofte på terrassen i solen å gjør ingenting, så det kan kanskje kalles soling?

Men jeg blir bare rød, og nå er jeg solbrent så jeg holder meg i skyggen fra nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 19.44, Prøver91 skrev:

 I mitt tilfelle har jenta jeg bærer på virkelig stjålet mor sin skjønnhet, og vel så det! 

uke 22, gravid, og aldri har jeg vært så mindre pen. Har gått opp en del, men legen sier det er normalt.. Håret mitt har forandret seg helt. Har vært til frisøren 3 ganger men av en eller annen merkelig grunn vil ikke håret ta til seg farge.. Håret har blitt pistrete, mistet strukturen og de naturlige krøllene og glansen og håret generelt ser helt livløst ut. Hårfargen er en vassen brun/rød farge som alle frisører har gitt opp å freshe opp. Ja, jeg hører at det er hormoner i sving og at kroppen virkelig kan forandre seg.. Jeg har prøvd alt, og har nå slått meg til ro med en vassen farge og et hår som ser ut som fiskegarn.

Jeg har alltid vært slank, veltrent, og har hatt definerte muskler som kvinne. Nå ser jeg ut som en stappmett flodhest med sprengte blodkar og strekkmerker som lyser på lang avstand. Aldri har jeg vært så bleik heller. Legen sier jeg har jernmangel, og jeg tar 60 mg jern hver dag, men allikevel er jeg blåhvit og jeg ser rett og slett syk ut:( 

Er ute i solen hver dag, steller i hagen og går lange turer langs sjøen med hunden, og jeg soler meg på terrassen men neida, brunfargen er bare å glemme. Har lys hud fra før, men før ble jeg i det minste bittelitt brun, nå blir jeg litt rød å så hvit igjen. 

Kviser har jeg slitt med siden uke 1, og enda ser jeg ut som et pizzatryne. Føler meg rett og slett så mindre pen at jeg ikke orker å prøve å sminke meg en gang. 

Ingen klær passer lengre, og jeg har gått fra str 36 til 42. Det er igrunn greit, men dessverre lite pene mammaklær å kjøpe så langt annet enn lave gravidbukser og tunika. 

Går rundt med konstant luft i magen og småfiser. Samboer er like nydelig og perfekt som vanlig. Han er solbrun, veltrent og slank. Kan ikke forstå at han finner meg tiltrekkende i det hele tatt. Hvor ble det av gravid gløden alle prater om? Håper ikke dette kan være et tegn på et mindre velskapt barn eller noe:( 

Er det virkelig slik at vi som går gravide med jenter blir mindre pene under graviditet? Har en del venninner som har vært gravide med gutter, og de har sett helt nydelig ut med plettfri hud, glød, og nydelig tykt glansfullt hår. 

Ps. Hadde vært fint om folk holde seg konstruktiv til denne tråden, da jeg forstår at vektoppgang er normalt. Det er ikke hovedproblemet. Er veldig glad for å være gravid, men jeg må få lov til å klage over eget utseendet da det virkelig har endret deg drastisk. 

 

Herregud, hva er det med folk og sparke noen som ligger nede?? 

Full medfølelse herfra TS. Jeg så virkelig helt jæ...ig ut da jeg gikk gravid med datteren min. Og det verste var at det ble bekreftet av familie og venner. "Hva er det som har skjedd med ansiktet ditt?? " var ofte det første de sa. Jeg fikk rosascea, og det heftig også. Jeg så virkelig ikke ut! Rød, flekket, prikkete og hoven hud. Det gav seg ikke på to år heller🙈 det var ikke gøy. Enkelte dager gremtes jeg fir å gå ut. Orket ikke blikk, eller kommentarer fra lavpanna idioter heller. Glad for å være gravid, og gledet meg over henne, men det var vanskelig å håndtere de massive endringene i utseendet. Ikke endringene som kom av at det vokste en baby i meg, men tilleggsplagene. 

Så jeg skjønner deg godt. Det er mye som endrer seg i kroppen, men de er bare en forsmak på den massive endringen det er å bli mor, og foreldre. Når babyen bikker året, vil du merke mer ig mer at ting begynner å gå tilbake mot normalen. Også kroppen 😊

Jeg har vært gravid en gang etter det svangerskapet. Da med gutt. Jeg ble stor, men hud og hår strålte av glød og sunnhet 😅 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøver91
2 minutter siden, Kala skrev:

Herregud, hva er det med folk og sparke noen som ligger nede?? 

Full medfølelse herfra TS. Jeg så virkelig helt jæ...ig ut da jeg gikk gravid med datteren min. Og det verste var at det ble bekreftet av familie og venner. "Hva er det som har skjedd med ansiktet ditt?? " var ofte det første de sa. Jeg fikk rosascea, og det heftig også. Jeg så virkelig ikke ut! Rød, flekket, prikkete og hoven hud. Det gav seg ikke på to år heller🙈 det var ikke gøy. Enkelte dager gremtes jeg fir å gå ut. Orket ikke blikk, eller kommentarer fra lavpanna idioter heller. Glad for å være gravid, og gledet meg over henne, men det var vanskelig å håndtere de massive endringene i utseendet. Ikke endringene som kom av at det vokste en baby i meg, men tilleggsplagene. 

Så jeg skjønner deg godt. Det er mye som endrer seg i kroppen, men de er bare en forsmak på den massive endringen det er å bli mor, og foreldre. Når babyen bikker året, vil du merke mer ig mer at ting begynner å gå tilbake mot normalen. Også kroppen 😊

Jeg har vært gravid en gang etter det svangerskapet. Da med gutt. Jeg ble stor, men hud og hår strålte av glød og sunnhet 😅 

 

Endelig noen som forstår. Må ærlig innrømme at jeg ble litt satt ut av noen kommentarer her inne. Jeg har nesten følt meg hakket på fordi jeg klager over eget forfall, og det skal liksom ikke være lov... 

Nei, jeg sier det rett ut og heldigvis sårer jeg ingen andre enn meg selv. Som du sier så er det forferdelig når venner og familie snakker om deg/bak deg og til deg om hvor syk og sliten du ser ut. Jeg har selv fått spørsmålet om jeg ikke skulle ha trent litt mer, og dette var fra svigermor.. Altså, jeg trener mye men jeg kan ikke springe maraton som gravid heller. Det flaueste var når en ukjent kommenterte hvor syk og bleik jeg så ut. 

Godt å høre at vi er flere, og jeg skulle ønske det var mer satt lys på dette i media og generelt i samfunnet. Ofte hører man om mammakropp osv, men hva med kroppen til oss som går gravide? Det er oftest den største forandringen fra ikke gravid kropp til gravid kropp.

Så rart at IGJEN stemmer det, altså det med at hud og hår ble bedre når du gikk gravid med en gutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere venninner som ser ut som at de har blitt dratt gjennom en vaskehall og tilbake igjen under graviditeten, og jeg har venninner som omtrent ikke har enset at de var gravide. Det rammer oss ulikt, og det er nok vanskelig for de som ikke har fått kjent det på kroppen, og sette seg inn i det. 

Graviditet er ikke en sykdom, men man kan bli syk av det. Kroppen din gjør en massiv jobb, så prøv og ikke kjør deg så hardt. Det er bra at du kommer deg ut, prøv å dra deg ut litt hver dag. Så blir det ikke så tungt psykisk. Plutselig snur det😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2019 den 8.52, snehvit88 skrev:

Jeg har det omvendt av deg og jeg går med jente. Har aldri hatt så fin hud før. Men håret har blitt elektrisk. Litt rundere kinn har jeg alltid ønsket meg, rumpe, lår, hofter og selvfølgelig mage vokser og det gjør ingenting. Jeg ser andre jenter som har blitt veldig mye større enn de var før mens de har gått gravid og i tiden etterpå og jeg syns de er vakre slik😍 

Har fått komplimenter om at jeg gløder og er pen gravid. Men hva hvis dette lover dårlig for datteren min?😂 Vil gjerne gi bort litt skjønnhet til barnet mitt😘 Når jenta mi er født går jeg tilbake til å bli tynn innsunket i kinnene, samme bleke huden med kviser og like sliten. Har mer energi som gravid. 

Når du har født går du et skritt frem igjen, jeg går to tilbake😂

Jeg følte meg ganske lik meg selv alle tre svangerskapene mine, to gutter først og så ei jente. Hår og hud var like bra under svangerskapene, mistet mye hår etterpå da. Jenta vår er nydelig, og brødrene hennes er flotte gutter. Så det er nok ikke hugget i stein det med jente og utseende i svangerskapet. 

 

Anonymkode: 861db...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Prøver91 skrev:

Det er ikke farlig å sole seg når man er gravid så lenge man bruker solkrem med høy faktor. Alt med måte. 

Jeg soler meg ikke, men jeg er mye ut og jeg sitter ofte på terrassen i solen å gjør ingenting, så det kan kanskje kalles soling?

Men jeg blir bare rød, og nå er jeg solbrent så jeg holder meg i skyggen fra nå:)

Du kan få permanente pigmentflekker. Akkurat de få mnd. Du er gravid, bør du ikke sole deg. Bedre å være blek noen mnd. Enn flekkete resten av livet. 

Anonymkode: 4b344...75e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøver91
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få permanente pigmentflekker. Akkurat de få mnd. Du er gravid, bør du ikke sole deg. Bedre å være blek noen mnd. Enn flekkete resten av livet. 

Anonymkode: 4b344...75e

Da skal jeg prøve å holde meg unna sola fra og med nå. Jeg elsker å være ute i sola, og jeg har ikke oppdaget noen pigmentflekker enda, så heldigvis.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Prøver91 skrev:

Da skal jeg prøve å holde meg unna sola fra og med nå. Jeg elsker å være ute i sola, og jeg har ikke oppdaget noen pigmentflekker enda, så heldigvis.. 

Jeg også elsker sola, men det er rett og slett ikke verd det. Fokuser heller på at du kan få kroppen og utseendet ditt tilbake ETTER graviditeten, for det kan du virkelig💪🏻

Anonymkode: 4b344...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...