Gå til innhold

Aldri vært så «stygg» gravid uke 22. Ingen glød her


Gjest Prøver91

Anbefalte innlegg

1 time siden, Prøver91 skrev:

 I mitt tilfelle har jenta jeg bærer på virkelig stjålet mor sin skjønnhet, og vel så det! 

uke 22, gravid, og aldri har jeg vært så mindre pen. Har gått opp en del, men legen sier det er normalt.. Håret mitt har forandret seg helt. Har vært til frisøren 3 ganger men av en eller annen merkelig grunn vil ikke håret ta til seg farge.. Håret har blitt pistrete, mistet strukturen og de naturlige krøllene og glansen og håret generelt ser helt livløst ut. Hårfargen er en vassen brun/rød farge som alle frisører har gitt opp å freshe opp. Ja, jeg hører at det er hormoner i sving og at kroppen virkelig kan forandre seg.. Jeg har prøvd alt, og har nå slått meg til ro med en vassen farge og et hår som ser ut som fiskegarn.

Jeg har alltid vært slank, veltrent, og har hatt definerte muskler som kvinne. Nå ser jeg ut som en stappmett flodhest med sprengte blodkar og strekkmerker som lyser på lang avstand. Aldri har jeg vært så bleik heller. Legen sier jeg har jernmangel, og jeg tar 60 mg jern hver dag, men allikevel er jeg blåhvit og jeg ser rett og slett syk ut:( 

Er ute i solen hver dag, steller i hagen og går lange turer langs sjøen med hunden, og jeg soler meg på terrassen men neida, brunfargen er bare å glemme. Har lys hud fra før, men før ble jeg i det minste bittelitt brun, nå blir jeg litt rød å så hvit igjen. 

Kviser har jeg slitt med siden uke 1, og enda ser jeg ut som et pizzatryne. Føler meg rett og slett så mindre pen at jeg ikke orker å prøve å sminke meg en gang. 

Ingen klær passer lengre, og jeg har gått fra str 36 til 42. Det er igrunn greit, men dessverre lite pene mammaklær å kjøpe så langt annet enn lave gravidbukser og tunika. 

Går rundt med konstant luft i magen og småfiser. Samboer er like nydelig og perfekt som vanlig. Han er solbrun, veltrent og slank. Kan ikke forstå at han finner meg tiltrekkende i det hele tatt. Hvor ble det av gravid gløden alle prater om? Håper ikke dette kan være et tegn på et mindre velskapt barn eller noe:( 

Er det virkelig slik at vi som går gravide med jenter blir mindre pene under graviditet? Har en del venninner som har vært gravide med gutter, og de har sett helt nydelig ut med plettfri hud, glød, og nydelig tykt glansfullt hår. 

Ps. Hadde vært fint om folk holde seg konstruktiv til denne tråden, da jeg forstår at vektoppgang er normalt. Det er ikke hovedproblemet. Er veldig glad for å være gravid, men jeg må få lov til å klage over eget utseendet da det virkelig har endret deg drastisk. 

 

Her er det akkurat slik og er selv i uke 32 nå. Gått opp 15kg, masse småhår på hodet og ingen klær som passer🙈 Men det får gå! Formen er heldigvis veldig god, er bare litt tyngre for kroppen, men skal ikke klage. 

Håper gløden kommer etter barnet har blitt født og jeg får på meg litt andre klær 😅 Heldigvis har jeg en mann som er svært engasjert og skal være hjemme sammen med meg lenge etter fødsel, så her blir vi to en stund etter at babyen har kommet! Så håper jeg får litt glød da🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Prøver91 skrev:

Svarer heller her

Hos meg er som sagt ikke vekta det største problemet. Jeg forstår at trening og sunt kosthold gjør underverker, og spesielt når graviditeten er over. For min del skulle jeg ønske mer åpenhet og diskusjon rundt dette, og jeg tror ikke jeg er alene. Jeg tror mange kanskje har det slik, kanskje ikke like ille, men jeg føler meg helt alene om det. Mine venninner synes jeg ser skremmende blek ut, og de mener ikke noe vondt med det. Orker ikke å sminke meg hele tiden heller, fordi jeg har nesten ikke energi.

Her om leden satt jeg på en benk ute i parken og en dame kom bort til meg å spurte om det gikk bra... Hun syntes jeg så syk og blek ut, og jeg svarte bare at jeg var gravid.. Det var så flaut å måtte forsvare hvorfor man ser syk ut:( 

 

Den eneste du kan spørre og få kvalifisert svar fra om du mangler noe, er legen din. Ellers så er det bare litt slitsomt å være gravid, man får rart hår, kroppen endrer seg, man går pussig. Husk at det også er en veldig spennende tid! Prøv å observere alle endringene i kroppen din fra et mer anatomisk perspektiv heller enn estetisk. Jeg synes svangerskap og fødsel er fascinerende 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med gutt/jente graviditet stemte hos meg og. Gikk gravid med gutt første gang og håret var tykkere og blankere enn noen gang, huden var glatt og fin, la på meg 16 kg men kun på magen og puppene så var slank ellers. 

Andre gangen med jente var alt totalt motsatt, har aldri sett og følt meg så ille før. Håret var helt livløst, flatt, flokete og stygt, fikk masse kviser, este ut på rompa og hofter, la på meg 20 kg, så dvask og syk ut. Men siden jeg hadde vært gravid en gang før så visste jeg jo godt at dette bare var midlertidig, 9 mnd er ikke særlig lenge i det store bildet selv om det føles ut som en halv evighet når man står midt oppi det. Den andre forskjellen denne gangen var også at nå hadde jeg ikke like mye tid til å se meg i speilet og analysere osv, hadde tross alt en 2åring å ta meg av. Og jeg visste også at alt som skjer med kroppen nå som man går igjennom er totalt verdt det når alt er over og ungen er ute 😊

 

Anonymkode: 2a2d7...469

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat som deg, føler med deg. Er i uke 20, lagt på meg 10 kg, store brede hofter, cellulitter, pistrete livløst hår, blek, pløsete hud i ansiktet og blå under øynene, oppblåst og vann i kroppen osv osv. Spent på hvordan dette ender og om jeg får tilbake kroppen etterpå. Vi har lov til å klage litt! En graviditet er en påkjenning i seg selv, og det kan være ganske tungt å gå igjennom så mange store endringer i kroppen på kort tid

Anonymkode: e3734...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig med deg. Husker en dame spurte meg når kommer gutten. Jeg bare hvordan vet du det er en gutt? Du er vakker, jenter stjeler morens skjønnhet. Etter at hun sa det har jeg sett selv damer som bærer jenter er som regel  en mindre penere utgave av seg selv og som regel i elendig form i starten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt hva du mener. Sist var jeg gravid med gutt, og jeg ser tilbake på bilder at jeg faktisk glødet. Selv om jeg ikke alltid følte det sånn selv. Jeg fikk finere hår, hud, negler- og en liten- men søt gravidmage. Jeg var i storform hele svangerskapet. 

Nå er jeg i uke 23, venter jente. Føler meg blek, tørr hud, dvaskete kropp ( har ikke lagt på meg mye, men alt er visst omgjort til fett 😂). Ingen glød i sikte her. Ser ikke gravid ut, ser bare litt tjukk ut.. herlig! 

Anonymkode: e87e2...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Prøver91
3 timer siden, hind skrev:

Ikke at det hjelper, men jeg vet hvordan du har det. Jeg har aldri sett så nitrist ut som da jeg var gravid. Null glød, bare hoven, oppblåst, blek og dvask. Jeg ble faktisk provosert og hadde lyst til å glefse de få gangene noen prøvde seg med kommentarer om flotte gravide. Du får holde ut og trøste deg med at du blir deg selv igjen om noen måneder. 

Så godt å høre at vi er flere. Ja, jeg føler at de fleste som er gravide har en spesiell glød, er vakre, og er generelt penere enn hva de er til vanlig. Men hos noen er det vel ikke slik😂 

Jeg skal holde ut og prøve å ta vare på meg selv i mellomtiden.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøver91
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette med gutt/jente graviditet stemte hos meg og. Gikk gravid med gutt første gang og håret var tykkere og blankere enn noen gang, huden var glatt og fin, la på meg 16 kg men kun på magen og puppene så var slank ellers. 

Andre gangen med jente var alt totalt motsatt, har aldri sett og følt meg så ille før. Håret var helt livløst, flatt, flokete og stygt, fikk masse kviser, este ut på rompa og hofter, la på meg 20 kg, så dvask og syk ut. Men siden jeg hadde vært gravid en gang før så visste jeg jo godt at dette bare var midlertidig, 9 mnd er ikke særlig lenge i det store bildet selv om det føles ut som en halv evighet når man står midt oppi det. Den andre forskjellen denne gangen var også at nå hadde jeg ikke like mye tid til å se meg i speilet og analysere osv, hadde tross alt en 2åring å ta meg av. Og jeg visste også at alt som skjer med kroppen nå som man går igjennom er totalt verdt det når alt er over og ungen er ute 😊

 

Anonymkode: 2a2d7...469

Jeg viste det! Har så mange venninner som sier at dette stemmer hos dem også. Så sykt rart at kjønn kan gjøre så forskjell på formen hos gravide. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg litt på samme måte. Venninner «gløder» i graviditeten, mens jeg har følt meg slapp og dvask. Gått opp en del, noe jeg vet ikke er krise, men det er jo tungt å ha ekstra kg å bære på, og det er kjipt at ingen klær passer. 

Prøver å leve sunt, bevege meg og spise variert, men kroppen stritter veldig imot 😜 Så alt blir et «ork» sammenlignet med hvordan det var før graviditeten. 

Trøster meg med at det er en midlertidig periode og at belønningen er en baby 😍

Heldigvis har formen tatt seg litt opp nå (er også i uke 22), så jeg klarer å spise sunn mat uten å kaste opp og bevege meg litt mer sammenlignet med tidligere.

Mitt beste tips er å stelle godt med seg selv, jeg tar fotbad, går på gravidyoga og har bestilt time til gravidmassasje.

Anonymkode: 718f5...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette med gutt/jente graviditet stemte hos meg og. Gikk gravid med gutt første gang og håret var tykkere og blankere enn noen gang, huden var glatt og fin, la på meg 16 kg men kun på magen og puppene så var slank ellers. 

Andre gangen med jente var alt totalt motsatt, har aldri sett og følt meg så ille før. Håret var helt livløst, flatt, flokete og stygt, fikk masse kviser, este ut på rompa og hofter, la på meg 20 kg, så dvask og syk ut. Men siden jeg hadde vært gravid en gang før så visste jeg jo godt at dette bare var midlertidig, 9 mnd er ikke særlig lenge i det store bildet selv om det føles ut som en halv evighet når man står midt oppi det. Den andre forskjellen denne gangen var også at nå hadde jeg ikke like mye tid til å se meg i speilet og analysere osv, hadde tross alt en 2åring å ta meg av. Og jeg visste også at alt som skjer med kroppen nå som man går igjennom er totalt verdt det når alt er over og ungen er ute 😊

 

Anonymkode: 2a2d7...469

Morsomt! Selv er dette mitt første svangerskap og jeg venter jente. Føler meg slik du beskriver ditt jentesvangerskap.

Anonymkode: 718f5...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøver91
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår godt hva du mener. Sist var jeg gravid med gutt, og jeg ser tilbake på bilder at jeg faktisk glødet. Selv om jeg ikke alltid følte det sånn selv. Jeg fikk finere hår, hud, negler- og en liten- men søt gravidmage. Jeg var i storform hele svangerskapet. 

Nå er jeg i uke 23, venter jente. Føler meg blek, tørr hud, dvaskete kropp ( har ikke lagt på meg mye, men alt er visst omgjort til fett 😂). Ingen glød i sikte her. Ser ikke gravid ut, ser bare litt tjukk ut.. herlig! 

Anonymkode: e87e2...e03

Så rart igjen.. Men da stemmer det jo at « jenter stjeler mors skjønnhet» 

Det har vel noe med at jenter produserer hormoner og derfor får vi dobbelt opp med hormoner eller noe, så det blir både mer uren hud og mer hormoner generelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøver91

Hei alle sammen

Jeg har nå tatt meg et langt deilig bad, og jeg har smurt kroppen inn i kokosolje, og jeg føler faktisk allerede at strekkmerkene har gått av litt fuktighet. Ja, jeg fortjener å ta vare på meg selv, og jeg gjør det alt for sjeldent. Har begynt å gå på hot yoga to ganger i uken, og jeg går lange turer med hunden flere ganger daglig. Så jeg har planer om å tenke positivt, og som dere sier så varer det ikke for alltid. Men når jeg ser meg i speilet blir jeg deppa, men tenker at jeg er heldig som bærer på ei nydelig lita frisk jente❤️ Gleder meg masse til å se henne❤️

Jeg har fått mange gode svar. Spesielt morsomt å få svar fra dere som går gravid med jentebaby. Er det ikke rart at dette stemmer med at jenter stjeler mors skjønnhet.. Det stemmer jo hos så mange av oss, så da er det noe med det! Lite med glød hos oss dessverre..😂

Hos dere merkelige bitre individer som rett og slett ikke klarer å se litt humor I det jeg skriver,, ja dere kan gå dere en lang tur. Jeg føler ikke at jeg fortjener å bli hakket på, SÅ SKJERP DERE! bare fordi dere synes barna i Afrika har det værre, eller fordi noen må ha 10 forsøk med IVF og derfor har jeg ingen rett til å klage...Jeg har selv slitt masse med å få barn, og jeg har all rett til å klage over hvordan jeg føler meg, og hvor feit, dvask, og bleik jeg føler meg. Selvfølelsen får seg et realt trøkk når man får fra å være pen, til et troll. Det er min kropp jeg kritiserer og ikke deres, så for all del la meg klage! 

Hilsen stolt gravid hormonell og mindre pen kvinne med bleikfeite lår❤️

 

Endret av Prøver91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøver91

Glemte å skrive at huden min har forandret seg masse. Før jeg ble gravid hadde jeg utrolig ren hud, og jeg hadde så å si ikke problemer med kviser. Når jeg ble gravid poppet det fram kviser overalt, og til meg ble det så ille at legen skrev ut resepter. Jeg fikk alvorlig akne på kjeven, og jeg måtte smøre meg flere ganger daglig med reseptbelagt krem fra legen som svir som F!

Kvisene har endelig begynt å roe seg litt, men fortsatt er de synlige hvis jeg ikke sminker meg. Her om leden hadde jeg besøk av broren min, og han kommenterte hvor uren hud jeg hadde.. Jeg ble så flau og forklarte han det at dette var noe som hadde kommet etter jeg ble gravid. 

Bruker så å si aldri sminke lengre, og siden jeg er sykmeldt orker jeg ikke å sminke meg da jeg ikke er på jobb. Kanskje hadde det hjulpet om jeg sminket meg litt mer.. Men huden min er veldig sensitiv og den tåler sminke dårlig, så det blir en vond sirkel. 

Jeg får eventuelt bare «godta» at jeg ser slik ut akkurat nå, men det kommer til å bli bedre. Ut i fra det dere skriver så kommer det normale utseendet tilbake igjen, og det er så godt å høre❤️ 

Gleder jo meg selvfølgelig mest av alt til å se den flotte lille jenta❤️ Når hun kommer blir nok hun den viktigste uansett. Men før den tid vil nok speilbilde av meg selv være et trist syn, dessverre.. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ting endrer seg når man er gravid og mange får aldri det samme utseendet igjen. Man får feks bredere hofter og brystene endrer seg. Etter fødsel er deg også ofte endringer nedentil og blir det KS sitter man igjen med et arr på magen. 

Jeg har fremdeles ammehår og det er 4 år siden jeg gikk jenta mi. Jeg har også pigmentflekker som kommer frem nå som jeg blir brunere. 

Det beste er bare å prøve å innfinne seg med at noe endrer seg og noe vil bli bedre. Og prøv å husk på hvorfor du gjør dette 😊

Anonymkode: 50006...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Prøver91 skrev:

Hei du sinte anonyme

For all del! Nå må du ikke få trusa og puppene i tvist bare fordi jeg klager litt over mitt falne utseendet. 

Ja, jeg er gravid og jeg er meget glad for det. Men jeg må få lov å klage litt over hvordan jeg ser ut. 

Jeg har aldri vært gravid før, og alle mine venner(da alle har vært gravide med gutter) har sett helt nydelige ut under graviditeten. De har strålt, hatt en fin frisk farge i ansiktet og generelt sett bra ut. 

Virkelig? Jeg har aldri sett et gravid menneske som «ser nydelig ut» eller har «strålt». Det normale er at man forfaller. 

Anonymkode: 4b344...75e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det omvendt av deg og jeg går med jente. Har aldri hatt så fin hud før. Men håret har blitt elektrisk. Litt rundere kinn har jeg alltid ønsket meg, rumpe, lår, hofter og selvfølgelig mage vokser og det gjør ingenting. Jeg ser andre jenter som har blitt veldig mye større enn de var før mens de har gått gravid og i tiden etterpå og jeg syns de er vakre slik😍 

Har fått komplimenter om at jeg gløder og er pen gravid. Men hva hvis dette lover dårlig for datteren min?😂 Vil gjerne gi bort litt skjønnhet til barnet mitt😘 Når jenta mi er født går jeg tilbake til å bli tynn innsunket i kinnene, samme bleke huden med kviser og like sliten. Har mer energi som gravid. 

Når du har født går du et skritt frem igjen, jeg går to tilbake😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde det også helt motsatt da jeg gikk gravid med jenta mi, så dette er veldig individuelt :) men jeg forstår deg allikevel så godt, det er virkelig ikke noe ålreit å føle seg fæl, uten at det betyr at man er forfengelig av den grunn. Det går heldigvis over, så du får prøve å tenke på det - også kan du jo prøve å tenke at all den skjønnheten du føler du har mistet, har gått til jenta di, så da blir hun iallfall helt nydelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir irritert på alle de som har fått TS til å føle seg som en stygg gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er så ille som du beskriver, men følelsen din☺️ Jeg har litt mer gravidpreg i anisktet med jentene og lagt litt mer på meg all over, men føler meg ganske så fin eller. Jeg venter jente med termin i juli☺️

Anonymkode: 56134...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts.. Jeg gikk fra vakre 60 kg til 100 når jeg ble gravid. Det tok meg to år før jeg kom meg ned i vekt tilbake til normalen. Jeg så virkelig ikke ut, men jeg tenkte lite på det. Jeg visste at dette kan gjøres noe med når ønskedrømmen er født. 

Håper du klarer å tenke at dette kun er imidlertidig. Du vil få tilbake mye av figuren om du ønsker det etter minsten er født. Eneste er nok strekkmerkene. De blir du nok ikke kvitt. Jeg har mine tre år senere, men det gjør ikke noe. :)

Anonymkode: d409e...593

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...