Gå til innhold

Aldri vært så «stygg» gravid uke 22. Ingen glød her


Gjest Prøver91

Anbefalte innlegg

Gjest Prøver91

 I mitt tilfelle har jenta jeg bærer på virkelig stjålet mor sin skjønnhet, og vel så det! 

uke 22, gravid, og aldri har jeg vært så mindre pen. Har gått opp en del, men legen sier det er normalt.. Håret mitt har forandret seg helt. Har vært til frisøren 3 ganger men av en eller annen merkelig grunn vil ikke håret ta til seg farge.. Håret har blitt pistrete, mistet strukturen og de naturlige krøllene og glansen og håret generelt ser helt livløst ut. Hårfargen er en vassen brun/rød farge som alle frisører har gitt opp å freshe opp. Ja, jeg hører at det er hormoner i sving og at kroppen virkelig kan forandre seg.. Jeg har prøvd alt, og har nå slått meg til ro med en vassen farge og et hår som ser ut som fiskegarn.

Jeg har alltid vært slank, veltrent, og har hatt definerte muskler som kvinne. Nå ser jeg ut som en stappmett flodhest med sprengte blodkar og strekkmerker som lyser på lang avstand. Aldri har jeg vært så bleik heller. Legen sier jeg har jernmangel, og jeg tar 60 mg jern hver dag, men allikevel er jeg blåhvit og jeg ser rett og slett syk ut:( 

Er ute i solen hver dag, steller i hagen og går lange turer langs sjøen med hunden, og jeg soler meg på terrassen men neida, brunfargen er bare å glemme. Har lys hud fra før, men før ble jeg i det minste bittelitt brun, nå blir jeg litt rød å så hvit igjen. 

Kviser har jeg slitt med siden uke 1, og enda ser jeg ut som et pizzatryne. Føler meg rett og slett så mindre pen at jeg ikke orker å prøve å sminke meg en gang. 

Ingen klær passer lengre, og jeg har gått fra str 36 til 42. Det er igrunn greit, men dessverre lite pene mammaklær å kjøpe så langt annet enn lave gravidbukser og tunika. 

Går rundt med konstant luft i magen og småfiser. Samboer er like nydelig og perfekt som vanlig. Han er solbrun, veltrent og slank. Kan ikke forstå at han finner meg tiltrekkende i det hele tatt. Hvor ble det av gravid gløden alle prater om? Håper ikke dette kan være et tegn på et mindre velskapt barn eller noe:( 

Er det virkelig slik at vi som går gravide med jenter blir mindre pene under graviditet? Har en del venninner som har vært gravide med gutter, og de har sett helt nydelig ut med plettfri hud, glød, og nydelig tykt glansfullt hår. 

Ps. Hadde vært fint om folk holde seg konstruktiv til denne tråden, da jeg forstår at vektoppgang er normalt. Det er ikke hovedproblemet. Er veldig glad for å være gravid, men jeg må få lov til å klage over eget utseendet da det virkelig har endret deg drastisk. 

 

Endret av Prøver91
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Best for deg er å SLUTTE Å TENKE PÅ DET!  Det kommer til å bli verre jo lengre du er gravid- seriøs, hvorfor er du så opptatt hvordan du ser ut? Kroppen din lage en annen menneske ffs.  Bare vent til barnet er født så er du virkelig f'd.  Best råd jeg kan gi deg er å leve livet med glede, du lager jo et barn. 

Anonymkode: 4f37b...a9d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Prøver91 said:

uke 22, gravid, og aldri har jeg vært så stor. Har gått opp en del, men legen sier det er normalt.. Håret mitt har forandret seg helt. Har vært til frisøren 3 ganger men av en eller annen merkelig grunn vil ikke håret ta til seg farge.. Håret har blitt pistrete, mistet strukturen og de naturlige krøllene og glansen og håret generelt ser helt livløst ut. Hårfargen er en vassen brun/rød farge som alle frisører har gitt opp å freshe opp. Ja, jeg hører at det er hormoner i sving og at kroppen virkelig kan forandre seg.. Jeg har prøvd alt, og har nå slått meg til ro med en vassen farge og et hår som ser ut som fiskegarn.

Jeg har alltid vært slank, veltrent, og har hatt definerte muskler som kvinne. Nå ser jeg ut som en stappmett flodhest med sprengte blodkar og strekkmerker som lyser på lang avstand. Aldri har jeg vært så bleik heller. Legen sier jeg har jernmangel, og jeg tar 60 mg jern hver dag, men allikevel er jeg blåhvit og jeg ser rett og slett syk ut:( 

Er ute i solen hver dag, steller i hagen og går lange turer langs sjøen med hunden, og jeg soler meg på terrassen men neida, brunfargen er bare å glemme. Har lys hud fra før, men før ble jeg i det minste bittelitt brun, nå blir jeg litt rød å så hvit igjen. 

Kviser har jeg slitt med siden uke 1, og enda ser jeg ut som et pizzatryne. Føler meg rett og slett så mindre pen at jeg ikke orker å prøve å sminke meg en gang. 

Ingen klær passer lengre, og jeg har gått fra str 36 til 42. Det er igrunn greit, men dessverre lite pene mammaklær å kjøpe så langt annet enn lave gravidbukser og tunika. 

Går rundt med konstant luft i magen og småfiser. Samboer er like nydelig og perfekt som vanlig. Han er solbrun, veltrent og slank. Kan ikke forstå at han finner meg tiltrekkende i det hele tatt. Hvor ble det av gravid gløden alle prater om? I mitt tilfelle har jenta jeg bærer på virkelig stjålet mor sin skjønnhet, og vel så det! 

Er det virkelig slik ar vi som går gravide med jenter blir mindre pene under graviditet? Har en del venninner som har vært gravid med gutter, og de har sett helt nydelig ut med plettfri hus, glød, og nydelig tykt glansfullt hår. 

 

Huff, jeg gråter blod... 

Anonymkode: f74b6...9b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøver91
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Best for deg er å SLUTTE Å TENKE PÅ DET!  Det kommer til å bli verre jo lengre du er gravid- seriøs, hvorfor er du så opptatt hvordan du ser ut? Kroppen din lage en annen menneske ffs.  Bare vent til barnet er født så er du virkelig f'd.  Best råd jeg kan gi deg er å leve livet med glede, du lager jo et barn. 

Anonymkode: 4f37b...a9d

Hei du sinte anonyme

For all del! Nå må du ikke få trusa og puppene i tvist bare fordi jeg klager litt over mitt falne utseendet. 

Ja, jeg er gravid og jeg er meget glad for det. Men jeg må få lov å klage litt over hvordan jeg ser ut. 

Jeg har aldri vært gravid før, og alle mine venner(da alle har vært gravide med gutter) har sett helt nydelige ut under graviditeten. De har strålt, hatt en fin frisk farge i ansiktet og generelt sett bra ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av ditt hormonmonster, du mister jo vekta etter fødselen og når du ammer

Anonymkode: 797ec...3e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøver91
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, jeg gråter blod... 

Anonymkode: f74b6...9b4

Ok

Endret av Prøver91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av ditt hormonmonster, du mister jo vekta etter fødselen og når du ammer

Anonymkode: 797ec...3e3

Noen som ikke blir gravide og er litt bitre eller? Får litt følelsen her inne

Anonymkode: d5fca...70d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøver91
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av ditt hormonmonster, du mister jo vekta etter fødselen og når du ammer

Anonymkode: 797ec...3e3

Det vet jeg. For meg er ikke vekta det største problemet, da jeg går fort ned i vekt generelt. Og jeg forstår at det er normalt å gå opp i vekt når mannen gravid.

Men det er huden, håret, fargen, osv. Hos meg har alt forandret seg, og jeg blir ikke brun en gang lengre, da huden minuser guffen og gråaktig ut. Jeg ser rett og slett syk ut

Endret av Prøver91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på dette som prisen du betaler for alle årene hvor du har vært og vil være flott. Kanskje du er en av dem som blir litt ulekker som gravid. Det er bare 9 mnd. Og du er sannsynligvis litt hard mot deg selv når du vurderer hvordan ståa er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøver91
1 minutt siden, ViljaH skrev:

Se på dette som prisen du betaler for alle årene hvor du har vært og vil være flott. Kanskje du er en av dem som blir litt ulekker som gravid. Det er bare 9 mnd. Og du er sannsynligvis litt hard mot deg selv når du vurderer hvordan ståa er.

Ja, det kan være. 

Samboer finner meg like tiltrekkende uansett, men jeg ser jo hvordan jeg har forandret meg til det negative. Alt har liksom forfalt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen som ikke blir gravide og er litt bitre eller? Får litt følelsen her inne

Anonymkode: d5fca...70d

Hva synes du at man skal svare på noe slikt, trøste, trøste? Hva slags følelse du får avgjøres vel først og fremst hvor du er i livet. Ikke driv og tolk andres svar. 

Anonymkode: f74b6...9b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn at noen ser mindre flotte ut som gravide, men de jeg kjenner som har vært sånn har blitt like vakre igjen en liten tid etter fødsel. Men du kan trøste deg med at du legger mer merke til forandringene ved deg selv, enn de rundt deg. 

Endret av Nerine_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen som ikke blir gravide og er litt bitre eller? Får litt følelsen her inne

Anonymkode: d5fca...70d

Slapp av da, jeg prøvde jo bare å si det på en festlig måte. Er jo lørdag. Og ts er jo et hormonmonster, derfor hun stresser sånn over det her

Anonymkode: 797ec...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår ikke helt hvorfor du tror at gravide som venter jenter blir "styggere" enn de som venter gutter.

Vi er jo forskjellige og reagerer forskjellig på hormonene. Jeg forstår at det er kjipt å føle seg stygg og uattraktiv, men det meste sitter noe i ditt hode. Tenk hvor fantastisk kroppen din er som lager et menneske, det er jo helt utrolig!

Anonymkode: 994df...212

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøver91

Svarer heller her

Hos meg er som sagt ikke vekta det største problemet. Jeg forstår at trening og sunt kosthold gjør underverker, og spesielt når graviditeten er over. For min del skulle jeg ønske mer åpenhet og diskusjon rundt dette, og jeg tror ikke jeg er alene. Jeg tror mange kanskje har det slik, kanskje ikke like ille, men jeg føler meg helt alene om det. Mine venninner synes jeg ser skremmende blek ut, og de mener ikke noe vondt med det. Orker ikke å sminke meg hele tiden heller, fordi jeg har nesten ikke energi.

Her om leden satt jeg på en benk ute i parken og en dame kom bort til meg å spurte om det gikk bra... Hun syntes jeg så syk og blek ut, og jeg svarte bare at jeg var gravid.. Det var så flaut å måtte forsvare hvorfor man ser syk ut:( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøver91
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke helt hvorfor du tror at gravide som venter jenter blir "styggere" enn de som venter gutter.

Vi er jo forskjellige og reagerer forskjellig på hormonene. Jeg forstår at det er kjipt å føle seg stygg og uattraktiv, men det meste sitter noe i ditt hode. Tenk hvor fantastisk kroppen din er som lager et menneske, det er jo helt utrolig!

Anonymkode: 994df...212

Dette er ikke noe jeg tror eller vet, men det er et utsagn som heter: Er du gravid med en jente, stjeler jenta morens skjønnhet» 

i mitt tilfelle stemmer dette veldig, og det er nesten skremmende 

Ja, jeg prøver å tenke positivt og det har gått veldig bra helt fram til nå. Når ukjente folk komme bort til meg på gata å sier st jeg er bleik, da føler jeg at jeg virkelig ser syk ut.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er såpass kjip i svarene at jeg egentlig ikke gidder, men:

Kjøp klær som passer kroppen din. Anbefaler stretch skjørt, en fin t-skjorte/topp og cardigan. Brukte det stort sett hele tiden på jobb fra midten av svangerskapet.

Fokuser på det du kan freshe opp. Pedikyr/manikyr kan gjøre underverker. Kanskje farge bryn/vipper? Få tips til lysere sminke som passer den «nye» huden din.

Selv om håret er anderledes, kan du gjøre det beste ut av det? Øv deg på måter å sette det opp som passer dette håret heller enn å fokusere på hvordan det var. Hormonhår er en greie, men det er ikke permanent.

Det er midlertidig, men vær obs på at kroppen ikke spretter tilbake dag 1 etter fødselen. 

 

Anonymkode: ee001...75b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det hjelper, men jeg vet hvordan du har det. Jeg har aldri sett så nitrist ut som da jeg var gravid. Null glød, bare hoven, oppblåst, blek og dvask. Jeg ble faktisk provosert og hadde lyst til å glefse de få gangene noen prøvde seg med kommentarer om flotte gravide. Du får holde ut og trøste deg med at du blir deg selv igjen om noen måneder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Prøver91 skrev:

Det vet jeg. For meg er ikke vekta det største problemet, da jeg går fort ned i vekt generelt. Og jeg forstår at det er normalt å gå opp i vekt når mannen gravid.

Men det er huden, håret, fargen, osv. Hos meg har alt forandret seg, og jeg blir ikke brun en gang lengre, da huden minuser guffen og gråaktig ut. Jeg ser rett og slett syk ut

Men altså herlighet.

Jeg har forståelse for at man føler seg kjip med uren hud og raske endringer i kroppen - absolutt. Det kan være vanskelig å forholde seg til kroppslige endringer.

Selv så jeg «fantastisk» ut (relativt sett sltså) i den forstand at håret ble fint, jeg var superslank hele graviditeten, null uren hud og alt det der. Men innvendig hadde jeg det helt forferdelig, og jeg ble ganske oppgitt over at så mange hang seg opp i vekta mi fremfor å høre etter når ejg forsøkte å fortelle at jeg hadde det ganske kjipt (svangerskapsdepresjon). 

Prøv å tenke på de som sitter på enellerannen klinikk og får beskjed etter 10 IVFrunder at de ikke kan få noe mer hjelp - eller de som kommer på UL og får den vondeste beskjeden i hele verden. Ja, det ER kjedelig å føle seg ufresh, men du bærer på et tilsynelatende frisk barn i en normal graviditet - og de kvisene betyr jo ingenting om du tenker litt på alternativene som mange andre forholder seg til. 

Angående jerntilskudd så kan du prøve Niferex, det er 100 mg.

Jeg har forøvrig aldri blitt brun, verden raser ikke sammen av den grunn. Jøsses altså. Husk på at du som gravid lettere får pigmentflekker, så det er igrunnen greit å holde seg litt unna solsteiken.

Anonymkode: 13f49...e9d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så latterlig slemme folk er i denne tråden!❤️ Skjerpings!

Jeg bærer på gutt, men både første og andre trimester så jeg vanvittig sliten, blass og syk ut selv. «Gravid-glød» fantes ikke- og selv nå i tredje trimester ser jeg sinnsykt sliten ut uten sminke. Alle venninnene mine vil nok si jeg er en av de som gløder, men det er kun med et godt lag sminke og skjuling av skavankene. Ja, jeg har fått masse appelsinhud, neglene mine er så porøse av de blir brune og løsner fra hele underlaget og faller fra hverandre (får av den grunn ikke ta manikyr) og har allerede fått fødehår som tjafser seg foran. Kan derfor ikke ha håret oppsatt. Men folk legger jo ikke merke til sånt- de legger merke til confidence. Så mitt tips er «fake it until you make it»!! Klin på mer sminke enn du egentlig er komfortabel med, skjul håret som best det lar seg gjøre og gå med selvtillit og overbevisning!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...