Gå til innhold

glad i en opptatt kollega


Meicha

Anbefalte innlegg

Hva skulle jeg gjøre dersom jeg er forelsket i en kollega som har kjæreste? Vi jobber i forskjellige byer og treffes sjeldent.

Kommunikasjon foregår hovedsakelig på skype der vi pleier å "snakke" i flere timer. Jeg finner han ganske lik meg, men han har sagt at han har kjæreste som han digger, men parallelt er han blitt glad i meg... hvordan tolker man det? Vi treffes snart igjen og jeg vet ikke hvordan å oppføre meg... skulle jeg bare finne en annen mann eller kampe for en som jeg er blitt glad i dersom han har følelser mot meg også?

Er han ikke utro til kjæresten sin dersom han chatter med en annen dame / kollega og snakker om følelser mot meg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du vil ligge med han får du nok lov til det. Men det er nok det beste du kan håpe på. 

Anonymkode: 52d02...52b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om han hadde vært din kjæreste? Som skyper i timevis med en annen dame og sier han er glad i henne? Dette er ikke en god mann. Synes du så lite om deg selv at du tenker han her er bra nok for deg? 

Anonymkode: 337b2...289

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i samme situasjon.

Hadde mye kontakt med en opptatt kollega i en periode. Jeg hadde følelser, men jeg var så naiv at jeg trodde at vi kunne være venner. For meg var det nok å få være sammen med ham, det trengte ikke å være noen romantisk eller seksuell relasjon. Vi gjorde vennskapelige ting, pratet og gikk på café. Jeg stolte på ham, og følte at jeg kunne prate med ham om alt.

På et tidspunkt eskalerte det, og jeg måtte avise ham. Jeg ville ikke at han skulle rote til livet sitt på grunn av meg.

Jeg skiftet jobb, og vi har hatt lite kontakt i ettertid. De første månedene tenkte jeg mye på ham og på kjæresten hans, og hadde mye dårlig samvittighet for at situasjonen hadde oppstått. Det tok lang tid før jeg klarte å anerkjenne at jeg ikke hadde det noe særlig bra, jeg heller. Selvpåført kjærlighetssorg er ikke å anbefale! 

Når han sier at «han har blitt glad i deg parallelt», tolker jeg det som om han åpner for å ha en relasjon til deg, men ikke vil ut av det forholdet han er i.

Nå vil ikke jeg moralisere, relasjoner er forskjellige og det er vanskelig å sette dem i bås. For min del er det likevel sånn at jeg har hatt mye dårlig samvittighet overfor hun som var kjæresten hans. Hun virker som ei fantastisk dame, som bare fortjener det beste. 

Som jeg antydet overfor hadde jeg det selv vondt i en periode etterpå. Det tok lang tid før jeg ville treffe andre menn igjen. De siste månedene har jeg fått ham på avstand. Jeg er nå lykkelig singel. Har oppdaget at det er mange attraktive (og tilgjengelige) menn som vil date meg - menn som jeg tidligere trodde at var helt utenfor min liga. 

Du tar sikkert kloke avgjørelser på egenhånd, men du bør ta med i beregningen at noen kommer til å bli såret - sannsynligvis også du. Tenk deg grundig om. Den situasjonen du er i nå er ikke enkel.

Anonymkode: ddb8d...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 19.07, Meicha skrev:

Hva skulle jeg gjøre dersom jeg er forelsket i en kollega som har kjæreste? Vi jobber i forskjellige byer og treffes sjeldent.

Kommunikasjon foregår hovedsakelig på skype der vi pleier å "snakke" i flere timer. Jeg finner han ganske lik meg, men han har sagt at han har kjæreste som han digger, men parallelt er han blitt glad i meg... hvordan tolker man det? Vi treffes snart igjen og jeg vet ikke hvordan å oppføre meg... skulle jeg bare finne en annen mann eller kampe for en som jeg er blitt glad i dersom han har følelser mot meg også?

Er han ikke utro til kjæresten sin dersom han chatter med en annen dame / kollega og snakker om følelser mot meg?

 

Illojalt mot kjæresten og gir deg falske forhåpninger. Han burde skamme seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble hardcore prøvd å bli sjekket opp av en kvinnelig kollega , som var over meg i jobbhierarkiet. Hun var dessuten eldre enn meg. Selve jobbe min var et stresshelvete , som ikke gjorde meg spesielt gira på en flørt eller drama med en kollega. Personlig er jeg ingen jentefut så det ble faktisk plagsomt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...