Gå til innhold

Folk som sliter psykisk har INGENTING i et forhold å gjøre!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er så lei av disse mennene som ikke orker gjøre noe hjemme, som er late, som ikke tar sin del av jobben med hjemmet. Er så lei av disse tragiske menn som har dame, men alikevel MÅ for harde livet se på andre nakne damer og damer i bikini på sosiale medier. Er så dritt lei av disse mennene som ikke orket gå ned på dama men forventer for harde livet at dama skal gi BJ. ER så sinnsykt drittlei av mannfolk som ikke klarer snakke skikkelig med dama si hjemme om problemer oppstår, men flyr ut av huset istedet eller er dritsure pga de ikke gidder prate. Skal jeg fortsette...?
Disse mennene er jo psykisk syke på en måte også...ustabile krek...

Anonymkode: 7b777...87a

Helt enig 

Anonymkode: ca83f...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor nevner du kun de som er psykisk syke, hva med de andre? Hva tenker du om de som er lam fra livet og ned? De krevet jo sitt de også, som også går utover partner. Hva med de som er døve eller blinde? Deres handikap går utover partner på flere mulige måter det også, eller de som er har potensielt dødelige allergier som gjør at partner med holde seg unna flere matvarer, det går jo utover hen det også. Eller de som har sine diagnoser som gjør at de må ha hjelp i hverdagen, fremmede som kommer og går hele dagen, hus som må tilpasses, det er ikke bare å dra på hopp-på-tur til Syden med en slik partner må du vite. 
Mener du at de skal forbli single de også? Samtlige jeg har nevnt, og flere, gjør partner sliten, gir partner en annen hverdag, gjør livet litt og hverdagen litt mer komplisert, mange gir også alvorlige økonomiske problemer, noen fører til en gedigen psykisk belastning på partner som f.eks iform av ekstrem bekymring over at partner kan dø når som helst av sykdommen eller komplikasjoner, utallige operasjoner, opptrening, uvitenhet rundt ens helse osv. De som er syke, skadet eller har sine utfordringer kan ha dårlige dager uten at det er pyskisk sykdom, som f.eks sinne, frustrasjon, tristhet og tunghet på noen dager som også går utover partner. Men er du at disse også skal forbli single? Hvis ikke: Hvorfor er de som er psykisk syke den store, stygge ulven her? Hvorfor ikke de andre som bringer med seg like mye smerter og faenskap (og også mye positivt!) slik som psykisk syke gjør?.  

Om alle skal ha alt på stell, så blir det for pokker meg ikke mange igjen og da dør menneskeheten ut til slutt. 

Anonymkode: 55da0...61d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva da om enn blir psykisk syk mens en er i et forhold?

Anonymkode: a62b1...a68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Upopulær mening for mange sikkert, og endel vil også føle seg truffet av dette innlegget med god forbann grunn! 

Gosh så ofte man leser innlegg her inne om usikre og ustabile kvinnfolk og jenter som havner i et forhold og heletiden er usikker på kjæresten sin. Dem sliter ut sin kjæreste ved å heletiden gi dem skylden for at dem selv har det så vanskelig som dem har det. Her snakker jeg mest om de som sliter med depresjon, dårlig selvtillit eller har borderline eller andre ustabile personligheter. De kan bli aggressive hvis kjæresten en dag er treg på å svare og er opptatt med kanskje sine venner eller på jobben. De tviler heletiden på sin kjæreste og er helt avhengig av bekreftelse hele forbanna tiden for å klare å ha det bra! Ikke klarer dem å være selvstendige. Psykisk terror er det dem gjør med folk i livene sine. er jo såvidt vennene holder ut så hvordan i faen tror dem en kjæreste skal holde ut? Det sier seg selv at det blir et ulykkelig forhold om den ene av partene er psykisk syk og sprø i hodet. Da har man det bedre som singel tenker jeg og det har jeg selv sett på disse personene! 

Skal du havne i forhold så ta da for svarte faen tak i deg selv og få livet på stell før du involverer deg og deler livet med en annen!

Takk for meg!

Anonymkode: 06386...60d

Du er ung tenker jeg. Og singel. 

Dessuten er det mye andre ting å slite psykisk med enn usikkerhet og sjalusi. 

Jeg er ikke perfekt, men menn har jammen sine laster de også . Og ikke for å være frekk, men hvorfor tror du at en velfungerende kvinne ville velge deg? Jeg ser av måten du skriver på at du selv er et " prosjektarbeid". 

Anonymkode: 909ed...e73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at flere her påstar at jeg er mann. Ville bare informere dere at jeg er kvinne

TS :) 

Anonymkode: 06386...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at flere her påstar at jeg er mann. Ville bare informere dere at jeg er kvinne

TS :) 

Anonymkode: 06386...60d

Det forklarer jo alt. 

Anonymkode: 909ed...e73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes voksne folk må få bestemme selv om de vil være i forhold med litt eller meget ustabile mennesker. Mange som sliter kan være gode partnere likevel. Hvis paret selv synes det er til å leve med er det deres sak, men jeg synes psykisk syke skal tenke seg godt om før de får barn. Jeg har dessverre sett mange eksempler på barn som har fått en trist oppvekst og et dårlig utgangspunkt for voksenlivet på grunn av foreldre som ikke klarte å være mentalt tilstede for dem og ikke fulgte dem opp på en god nok måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en velfungerende person, ble sammen med et menneske. Jeg ble deprimert, fikk hjelp og har det nå bra, og er en ressurssterk og velfungereende person igjen. Skulle min mann ha forlatt meg da jeg ble deprimert? Skulle jeg forlatt ham? Jeg var aldri på noe tidspunkt veldig sjalu eller kontrollerende overfor min partner. Jeg hadde det vondt, og fikk hjelp av fagpersoner og støtte fra min mann.

Anonymkode: 16bfb...d0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at flere her påstar at jeg er mann. Ville bare informere dere at jeg er kvinne

TS :) 

Anonymkode: 06386...60d

Hersketeknikkene du bruker her i tråden, er så tvers igjennom synlige, at det nesten er litt flaut. og du virker til å være forferdelig bitter både i hi, og i svarene dine. Har du blitt utsatt for et dårlig forhold med en psykisk syk? 

Husk at psykisk syk er et vidt spekter, det er milevis forskjell fra å være lett deprimert, til å ha schizofreni eller månedlige selvmordsforsøk, hvor partneren blir utsatt for trusler (om selvmordsforsøk) og mishandling. 

Jeg syns det er trist å se at hatet ditt har vokst seg så sterkt, at du føler du må ha en egen tråd på forum for å argumentere om hvorfor psykisk syke ikke bør være i forhold. 

Selv har jeg vært dypt deprimert pga fysisk sykdom, en alvorlig en. Det gjorde ikke meg til en dårligere person der og da, men jeg er veldig glad for at min samboer støttet meg igjennom det forferdelige løpet. 

Jeg blir trist på tanken av at mennesker som sliter psykisk, og kanskje også med ensomhet, skal komme over denne tråden, hvor de får høre at de er uverdige noen å dele livet med. Personlig syns jeg du skal skamme deg over å skrive slikt så alle kan lese det, jeg forstår virkelig ikke hvordan dette gjør dagen din bedre. Og at du har et slikt behov, er virkelig ikke bra. 

Anonymkode: 6de56...676

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Upopulær mening for mange sikkert, og endel vil også føle seg truffet av dette innlegget med god forbann grunn! 

Gosh så ofte man leser innlegg her inne om usikre og ustabile kvinnfolk og jenter som havner i et forhold og heletiden er usikker på kjæresten sin. Dem sliter ut sin kjæreste ved å heletiden gi dem skylden for at dem selv har det så vanskelig som dem har det. Her snakker jeg mest om de som sliter med depresjon, dårlig selvtillit eller har borderline eller andre ustabile personligheter. De kan bli aggressive hvis kjæresten en dag er treg på å svare og er opptatt med kanskje sine venner eller på jobben. De tviler heletiden på sin kjæreste og er helt avhengig av bekreftelse hele forbanna tiden for å klare å ha det bra! Ikke klarer dem å være selvstendige. Psykisk terror er det dem gjør med folk i livene sine. er jo såvidt vennene holder ut så hvordan i faen tror dem en kjæreste skal holde ut? Det sier seg selv at det blir et ulykkelig forhold om den ene av partene er psykisk syk og sprø i hodet. Da har man det bedre som singel tenker jeg og det har jeg selv sett på disse personene! 

Skal du havne i forhold så ta da for svarte faen tak i deg selv og få livet på stell før du involverer deg og deler livet med en annen!

Takk for meg!

Anonymkode: 06386...60d

Jeg synes ikke sedelighetsforbrytere har noe i forhold å gjøre, de er ofte eldre, har god jobb, gift og kona er gravid med det avskummet. Det verste er at folk elsker og er tiltrukket av dårlige egenskaper.

Anonymkode: 656a6...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som får en psykisk smell som er i et forhold og er villig til å få hjelp? Mener du man skal dumpe de eller støtte de? Jeg velger sistnevnte. 

Anonymkode: f35d9...9bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke sedelighetsforbrytere har noe i forhold å gjøre, de er ofte eldre, har god jobb, gift og kona er gravid med det avskummet. 

Anonymkode: 656a6...6c4

Høres ut som du snakker om en bestemt person...

Anonymkode: 6623b...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Å hvem mener du skal ofre seg for en psykisk syk?

Dette sier ganske mye om dine holdninger til psykisk sykdom, og forteller meg at det er nyttesløst å diskutere temaet med deg.

Anonymkode: 4ed09...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der synes jeg virkelig var unødvendig å poste. Det er SÅ mange som kjemper, strever og gråter for å bli bedre, og så kommer det en som tror han vet alt å angriper disse menneskene. Hvordan i helvete kan du si at de IKKE fortjener å ha en person som er glad i dem, en person som gjerne lyser opp dagen. Angst er ikke noe man kan bli kvitt over natta, det håper jeg du tenkte på før du skrev dette helt idiotiske innlegget. Man skal selvfølgelig ikke legge angsten over på partneren, men å snakke om det med noen kan hjelpe enormt, en som viser forståelse. Tror heller det er du som ikke skal være i noe forhold, da DU tydeligvis ikke har verken sympati eller forståelse for andre mennesker. 

Og ja, jeg har angst selv og kan gå igjennom depresjoner. Har du tenkt på HVORFOR folk blir deprimert, og hvorfor folk har det jævlig i perioder? Kan veldig godt hende de har opplevd noe helt forferdelig. Og selvom jeg sliter med selvbildet, angst og depresjoner pga kreft operasjon og anoreksi, så klarer jeg FINT og være i et forhold uten at kjæresten er psykologen min! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner det var ironisk ment, men la oss snu om på det! Ja jeg er fantastisk og helt FRISK person :) Absolutt et kjærestemateriale

Anonymkode: 06386...60d

Det virker ikke som du er noen av delene..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er psykisk syk.  Enkelte perioder i livet så ville ikke jeg vært sammen med meg selv.

Jeg kan være vanskelig, kjedelig, uforutsigbar og generelt utfordrende å leve sammen med.

Men utenom  sykdomsperiodene er jeg glad, kjærlig og omtenksom og føler jeg kan gi tilbake det tar vekk når jeg er syk.

Heldigvis er mannen min så glad i meg og er så uselvisk at han heller vil være med meg og alle mine feil enn uten.

Det verste for meg når jeg er dårlig  ( har bipolar 1 lidelse ) er den konstant dårlige samvittigheten ovenfor mann og barn.

Følelsen av å ikke strekke til, være til bry, ja for å leve egentlig. Er mange ganger jeg er overbevist om at det hadde vært bedre for alle at jeg var død.  Jeg regner med alle skjønner hva det fører til uten at jeg trenger å skrive den brutale sannheten her.

Noe TS og enkelte andre her ikke tenker på er hvor sårende og direkte farlig slike uttalelser er.   

Hvor egoistiske, usympatiske og grusomme dere høres ut når dere legger sykdom til grunn for å ikke ville være sammen med en person. Eller for å kunne ha barn.

TS: Du må gjerne ha dine preferanser for forhold du vil ha men vær så snill å hold det for deg selv.  Du aner ikke hvor mange du skader med ordene dine og i min oppfatning av deg igjennom denne tråden så bryr du deg ikke heller.  Du bryr deg mer om å trolle for å sjokkere andre. Man må ikke være psykisk syk for å være en drittsekk!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå savner jeg de innholdsrike svarene fra en tidligere bruker når det gjaldt psykisk helse.

Men syns ikke argumentene dine er gode nok til å oppstå at psykisk syke folk ikke kan være i et forhold. Den andre part er jo forhåpentligvis en voksen person. Og som da selv burde være i stand til å egne vurderinger om det er for slitsomt å være i et forhold med en person som sliter psykisk.

Selv syns jeg det er slitsomt å være i et forhold der den andre part ikke bidrar i hjemmet, noe jeg faktisk har opplevd. Da måtte jeg for min egen del ta valget om å avslutte forholdet. Det blir jo ganske merkelig om jeg da i tillegg skulle påstå at de som ikke bidrar i hjemmet har ingenting i et forhold å gjøre. For noen så funker det jo helt fint. Og det samme gjør forhold med psykisk syke folk. For noen fungerer det dårlig, for andre fungerer det helt fint. Kanskje de til og med klarer å bygge hverandre opp også.

Anonymkode: 8d955...18f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså jeg er helt stabil. Jeg mener bare at seriemordere er «smarte» og de lurer jo folkene rundt seg og tror del er normale som resten av oss. I tillegg virker dem som perfekte kjærestematerialet for den de er sammen. Håper ikke du misforstår meg, men de er ekstremt god på manipulasjon og sjarmere for å få det slik dem vil

Anonymkode: 06386...60d

Mange er gode på å manipulere,ikke alle blir mordere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hersketeknikkene du bruker her i tråden, er så tvers igjennom synlige, at det nesten er litt flaut. og du virker til å være forferdelig bitter både i hi, og i svarene dine. Har du blitt utsatt for et dårlig forhold med en psykisk syk? 

Husk at psykisk syk er et vidt spekter, det er milevis forskjell fra å være lett deprimert, til å ha schizofreni eller månedlige selvmordsforsøk, hvor partneren blir utsatt for trusler (om selvmordsforsøk) og mishandling. 

Jeg syns det er trist å se at hatet ditt har vokst seg så sterkt, at du føler du må ha en egen tråd på forum for å argumentere om hvorfor psykisk syke ikke bør være i forhold. 

Selv har jeg vært dypt deprimert pga fysisk sykdom, en alvorlig en. Det gjorde ikke meg til en dårligere person der og da, men jeg er veldig glad for at min samboer støttet meg igjennom det forferdelige løpet. 

Jeg blir trist på tanken av at mennesker som sliter psykisk, og kanskje også med ensomhet, skal komme over denne tråden, hvor de får høre at de er uverdige noen å dele livet med. Personlig syns jeg du skal skamme deg over å skrive slikt så alle kan lese det, jeg forstår virkelig ikke hvordan dette gjør dagen din bedre. Og at du har et slikt behov, er virkelig ikke bra. 

Anonymkode: 6de56...676

Som du ser er flere enige med TS. Hat har ikke noe med dette å gjøre, det er bare et forsøk på elendig hersketeknikk fra din side.

Anonymkode: 0cdcd...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...