Jump to content
AnonymBruker

Folk som sliter psykisk har INGENTING i et forhold å gjøre!

Recommended Posts

AnonymBruker

Teit. Mange menn gjør kjærestene sine psykisk sjuk med å behandle dem som søppel over tid. F.eks ved å konsekvent prioritere kjæresten sist av alt i livet, der damene ender med å bli deprimert eller verre fordi de får prentet inn at de ikke er noe verdt som helst på daglig basis fordi kompiser og det aller meste annet prioriteres foran. 

Jeg var 30 år gammel, før jeg fikk meg en kjæreste som var pålitelig for første gang. På det tidspunktet trodde jeg at jeg var gal og needy som ble kjempelei meg når kjærester droppet avtaler med meg i siste liten og heller traff kameratene for å drikke, eller kom timer, dager eller uker for sent fordi "skulle bare". Jeg var like overrasket, taknemmelig og hoppende glad hver gang jeg traff denne kjæresten som kom når han sa og gav beskjed om han var forsinket. Det var rett og slett helt fantastisk å få lov å stole på noen og få lov å glede seg for dette mennesket kom jo. Det er helt forbannet psykt at jeg så normal pålitelighet som en skill fra en annen verden. Og det sier en del om hvordan flere dårlige menn endret virkelighetsoppfatningen min der jeg trodde helt normale ting som punktlighet var så ALT for mye å forlange. De dårlige mennene er typisk menn som mener alle kvinner er sprøyte gal og er blind for at de er egostiske rasshøl som gjør ALLE damer ulykkelig. 

Anonymkode: a5682...0ce

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Teit. Mange menn gjør kjærestene sine psykisk sjuk med å behandle dem som søppel over tid. F.eks ved å konsekvent prioritere kjæresten sist av alt i livet, der damene ender med å bli deprimert eller verre fordi de får prentet inn at de ikke er noe verdt som helst på daglig basis fordi kompiser og det aller meste annet prioriteres foran. 

Jeg var 30 år gammel, før jeg fikk meg en kjæreste som var pålitelig for første gang. På det tidspunktet trodde jeg at jeg var gal og needy som ble kjempelei meg når kjærester droppet avtaler med meg i siste liten og heller traff kameratene for å drikke, eller kom timer, dager eller uker for sent fordi "skulle bare". Jeg var like overrasket, taknemmelig og hoppende glad hver gang jeg traff denne kjæresten som kom når han sa og gav beskjed om han var forsinket. Det var rett og slett helt fantastisk å få lov å stole på noen og få lov å glede seg for dette mennesket kom jo. Det er helt forbannet psykt at jeg så normal pålitelighet som en skill fra en annen verden. Og det sier en del om hvordan flere dårlige menn endret virkelighetsoppfatningen min der jeg trodde helt normale ting som punktlighet var så ALT for mye å forlange. De dårlige mennene er typisk menn som mener alle kvinner er sprøyte gal og er blind for at de er egostiske rasshøl som gjør ALLE damer ulykkelig. 

Anonymkode: a5682...0ce

Du forsto ikke mitt innlegg???! Jeg snakker om damer som er psykisk sprø fra før av og plager mannen sin så mye at han slår opp til slutt. Slutt å vri på det jeg skrev!

Anonymkode: 06386...60d

AnonymBruker

Det kommer vel an på hvordan psykisk syk man er? Enkelte ting står jo ikke i veien for å kunne ha et godt forhold til et annet menneske. Men, jeg er delvis enig likevel, fordi jeg har vært i et langvarig forhold med en mann som slet med div psykiske ting, og han ødela nesten min mentale helse også. Ved å manipulere og kontrollere meg og true med selvmord om jeg noen gang forlot ham. Han hadde aggresjonsproblemer også, og truet og skremte meg daglig. 

Hadde jeg visst om omfanget av problemene hadde jeg aldri innledet et forhold til ham. Han gjorde livet mitt vanskelig i mange år. 

Anonymkode: cd7e6...b89

ItchyBitchySpider
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Upopulær mening for mange sikkert, og endel vil også føle seg truffet av dette innlegget med god forbann grunn! 

Gosh så ofte man leser innlegg her inne om usikre og ustabile kvinnfolk og jenter som havner i et forhold og heletiden er usikker på kjæresten sin. Dem sliter ut sin kjæreste ved å heletiden gi dem skylden for at dem selv har det så vanskelig som dem har det. Her snakker jeg mest om de som sliter med depresjon, dårlig selvtillit eller har borderline eller andre ustabile personligheter. De kan bli aggressive hvis kjæresten en dag er treg på å svare og er opptatt med kanskje sine venner eller på jobben. De tviler heletiden på sin kjæreste og er helt avhengig av bekreftelse hele forbanna tiden for å klare å ha det bra! Ikke klarer dem å være selvstendige. Psykisk terror er det dem gjør med folk i livene sine. er jo såvidt vennene holder ut så hvordan i faen tror dem en kjæreste skal holde ut? Det sier seg selv at det blir et ulykkelig forhold om den ene av partene er psykisk syk og sprø i hodet. Da har man det bedre som singel tenker jeg og det har jeg selv sett på disse personene! 

Skal du havne i forhold så ta da for svarte faen tak i deg selv og få livet på stell før du involverer deg og deler livet med en annen!

Takk for meg!

Ok... Hva med dem som opplever noe traumatisk mens de er i forhold? Blir voldtatt for eksempel? De må da ifølge din teori umiddelbart dumpes?

AnonymBruker

Jeg er en til tider ustabil en, selv om jeg går på medisiner. Jeg har store utfordringer jeg kjemper med daglig, jeg har kjæreste gjennom 10 år, og barn. Jeg er periodevis vanskelig å leve med. Men jeg har da ikke planer om å slå opp fordi du synes jeg ikke bør være i et forhold. Så kan du nå være så sinna du bare vil, den kommer du ingen vei med. 

Anonymkode: be0bd...20f

AnonymBruker

Jeg sliter med depresjon. Gjort i mange år og det er nok en livslang lidelse for meg. Jeg var gift i mange år. Men er ikke sjalu eller kontrollerende. Min mann hadde masse frihet. Beskylte han aldri for noe og vi kranglet minimalt. Og vi har fortsatt svært godt forhold. Har nå samboer og det samme gjelder her. Jeg lærte meg for mange år siden at depresjonen er noe jeg må leve med. Og takler den godt uten å involvere barn og partner. Så jeg ar det godt i mitt forhold og det har min samboer og. Min mann ville ikke skilles, syntes vi hadde det godt sammen. 

Anonymkode: 2477d...4f2

Annonse

AnonymBruker

Her er både meg og mannen min psykisk syke, anbefaler å være 2 gærninger i et forhold! 😍😎

Anonymkode: 39f24...bea

AnonymBruker

Det kan du jo mene, TS, jeg mener at enkelte ikke burde ha tilgang til Internett, men de har det likevel.

Anonymkode: 6d62d...dc2

AnonymBruker

De verste partnerne er de som FØLER seg VELDIG friske, ja kjernesunne, men som lider av en Cluster B personlighetsforstyrrelse. Mye heller en partner som sliter med angst og depresjon, enn en enn livlig, men kronisk upålitelig drama queen, eller en selvgratulerende narsissist.

Anonymkode: 65ca1...a6f

AnonymBruker
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er både meg og mannen min psykisk syke, anbefaler å være 2 gærninger i et forhold! 😍😎

Anonymkode: 39f24...bea

Like barn leker best veit du 👍🙂

Anonymkode: 1a454...d0e

Gent82

Om alle som slet psykisk i varierende grad her til lands bestemte seg for å avslutte forholdene, så ville det nesten ikke blitt par igjen. Sier ikke det ville vært bra eller dårlig..just sayin..

AnonymBruker

Jeg hadde blitt sammen med en med bipolar lidelse over de sure, bitre og hatefulle trynene i denne tråden anyday. Kan liksom ikke si noe annet, da man ikke kan snakke fornuft til noen som lever på purt hat. Kan ikke begripe at denne tråden får stå. 

Anonymkode: 31675...3b0

AnonymBruker

I snitt er hver 5. Person psykisk syk, altså 20%. Og det er bare de som er diagnosert/vet det selv. Så det er nok mange mørketall.

Har depresjon, angst, BPD har også blitt nevnt i papirene mine, og kjæresten min er veldig lykkelig. Mine greier går ikke utover kjæresteforholdet mitt, faktisk har jeg blitt en bedre og varmere person, og mer empatisk til alle rundt meg, av å bli syk i 20årene. I tenårene var jeg ikke alltid så grei, men jeg har et flott personlighetstrekk, og det er evnen til selvinnsikt, og et konstant ønske om å bli bedre som person. 

Det ligger i genene mine, så flere i slekta sliter, men ingen av disse er jævlige dramaqueens. De er helt vanlige folk som bygger hus, lærer barn matte i barnehagen, inviterer til selskap etc. Alle mine tanter og onkler er gift med barn, ingen skilsmisser eller drama, utenom 2 separasjoner som gikk vennlig for seg.

Så til deg som sitter hjemme, deprimert og singel og håpløs: jo, det er håp. Man snakker sin egen sannhet, ingen kan snakke den for oss. 

Anonymkode: 7ca95...2a3

Annonse

Minitroll
Posted (edited)
På 18.5.2019 den 15.47, AnonymBruker skrev:

Altså jeg er helt stabil. Jeg mener bare at seriemordere er «smarte» og de lurer jo folkene rundt seg og tror del er normale som resten av oss. I tillegg virker dem som perfekte kjærestematerialet for den de er sammen. Håper ikke du misforstår meg, men de er ekstremt god på manipulasjon og sjarmere for å få det slik dem vil

Så gode er de ikke. De fleste blir tatt. Dessuten er ikke dramaqueen en egen psykisk diagnose, men et personlighetstrekk. 

Egentlig er det svært få mennesker som er laget for lange forhold. Vi lager problemer ut av små ting og bruker venner og familie som søppelspann slik at vi tømmer dem for energi. Og TS, (hei til deg) du er ikke det spor bedre. 

Innlegget er ryddet for brukerangrep. Elaine Marley, mod.

Edited by Elaine Marley

AnonymBruker

Mannfolk er da virkelig ikke noe bedre enn kvinnfolk på den fronten? Jeg har en eks som ringte meg 170 ganger på en dag, fordi jeg hadde skrudd av lyden mens jeg var på jobb. Det er vel mer det at kvinner spør og diskuterer høyt med andre, mens menn handler og gjør idiotiske ting. Å være usikker på seg selv eller kjæresten, har heller ingenting med psykisk sykdom å gjøre. Jeg lever med angst og depresjoner, men jeg stoler på mannen min likevel. 

Anonymkode: 934e1...7d3

SoWhat?

Nå er ikke alle som har samme diagnose like, og utfordringer kan en like gjerne ha i forhold hvor begge er uten noen diagnoser. Det handler ikke om at psykisk syke ikke kan være i forhold. Det handler om deg(og noen andre) og at DERE ikke kan være i forhold med psykisk syke. Ta det på deg selv, og helt ok at du ikke har det som skal til i et forhold hvor det blir ekstra utfordringer. Andre klarer det fint. Du har din dårlige erfaring, og helt ok. Men å ta det ut på de som har diagnoser blir jo helt feil. De er jo mange ganger i forhold, så der har du bevis på at det går fint an for mange. 

Guest Kjærlighetsbarn98

Snakk om å skjære alle over samme kam😳

AnonymBruker

Jeg er ikke psykisk syk selv, men jeg tror jeg kaster opp av det jeg leser. Jeg er en av de som er frisk og har en psykisk syk kjæreste. Jeg skal ikke nekte for at det til tider er krevende og at jeg kan bekymre meg til tider, men stort sett så går det ikke utover meg. Jeg elsker han og vil være en støtte for han. Jeg ser at han har det bedre og jeg har det bedre i forholdet og i tillegg har jeg lært så mye og blitt mye mer forståelsesfull for de rundt meg. Jeg skjønner nå at ikke alle har det like enkelt hele tiden og at alt ikke er svart/hvitt. Jeg setter virkelig pris på at jeg har hatt en så god oppvekst og at jeg ikke trenger å slite med meg selv konstant.

Anonymkode: 542d8...7eb

AnonymBruker

Enig med TS. Når diagnose går utover partner, da er det på tide å tenke på de rundt seg også.

Anonymkode: c20d4...54c

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Upopulær mening for mange sikkert, og endel vil også føle seg truffet av dette innlegget med god forbann grunn! 

Gosh så ofte man leser innlegg her inne om usikre og ustabile kvinnfolk og jenter som havner i et forhold og heletiden er usikker på kjæresten sin. Dem sliter ut sin kjæreste ved å heletiden gi dem skylden for at dem selv har det så vanskelig som dem har det. Her snakker jeg mest om de som sliter med depresjon, dårlig selvtillit eller har borderline eller andre ustabile personligheter. De kan bli aggressive hvis kjæresten en dag er treg på å svare og er opptatt med kanskje sine venner eller på jobben. De tviler heletiden på sin kjæreste og er helt avhengig av bekreftelse hele forbanna tiden for å klare å ha det bra! Ikke klarer dem å være selvstendige. Psykisk terror er det dem gjør med folk i livene sine. er jo såvidt vennene holder ut så hvordan i faen tror dem en kjæreste skal holde ut? Det sier seg selv at det blir et ulykkelig forhold om den ene av partene er psykisk syk og sprø i hodet. Da har man det bedre som singel tenker jeg og det har jeg selv sett på disse personene! 

Skal du havne i forhold så ta da for svarte faen tak i deg selv og få livet på stell før du involverer deg og deler livet med en annen!

Takk for meg!

Jeg er så lei av disse mennene som ikke orker gjøre noe hjemme, som er late, som ikke tar sin del av jobben med hjemmet. Er så lei av disse tragiske menn som har dame, men alikevel MÅ for harde livet se på andre nakne damer og damer i bikini på sosiale medier. Er så dritt lei av disse mennene som ikke orket gå ned på dama men forventer for harde livet at dama skal gi BJ. ER så sinnsykt drittlei av mannfolk som ikke klarer snakke skikkelig med dama si hjemme om problemer oppstår, men flyr ut av huset istedet eller er dritsure pga de ikke gidder prate. Skal jeg fortsette...?
Disse mennene er jo psykisk syke på en måte også...ustabile krek...

Anonymkode: 7b777...87a