Gå til innhold

Folk som sliter psykisk har INGENTING i et forhold å gjøre!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer ann på hva slags psykisk lidelse det er og om de prøver å gjøre noe med det. Men ellers enig. Var sammen med ei som slet psykisk da jeg var i begynnelsen av tyve. Sett i ettertid, drittperson. Dro meg ned i driten sin, ble sint da jeg ikke svarte, ble sint da jeg reagerte feil eller ikke satt henne på plass da hun selv skjønte hun var urimelig. Plutselig depresive innfall der hun "ga oss opp" fordi verden var så kjip. Faen, blir sint når jeg tenker på det. Sånne jenter kan dra til helvete.

Anonymkode: d32ea...66e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bør vi ikke da ha et slags opplegg for å sile ut de som sliter psykisk? Må ta en test før de går inn i forhold, og bli fjernet fra hverandre hvis de ikke består. Kan bare begynne å sperre folk inne igjen da, og gå tilbake til at det er helt tabu å slite. 

Anonymkode: 9ca39...c68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kommer ann på hva slags psykisk lidelse det er og om de prøver å gjøre noe med det. Men ellers enig. Var sammen med ei som slet psykisk da jeg var i begynnelsen av tyve. Sett i ettertid, drittperson. Dro meg ned i driten sin, ble sint da jeg ikke svarte, ble sint da jeg reagerte feil eller ikke satt henne på plass da hun selv skjønte hun var urimelig. Plutselig depresive innfall der hun "ga oss opp" fordi verden var så kjip. Faen, blir sint når jeg tenker på det. Sånne jenter kan dra til helvete.

Anonymkode: d32ea...66e

Words!!👏🏼👏🏼

Anonymkode: 06386...60d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig. Psykisk syke er de som aller mest har noe i forhold å gjøre, for ofte har det en positiv virkning på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Uenig. Psykisk syke er de som aller mest har noe i forhold å gjøre, for ofte har det en positiv virkning på dem.

Nei, ikke slik jeg har sett det. Ustabile folk får det ofte bare verre av å være i forhold. Snakker om flere jeg vet hvem er

Anonymkode: 06386...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, ingen hindrer deg i å gjøre det slutt dersom kjæresten din er/blir psykisk syk. 

Angående behovet for å spre meningen din om at andre ikke skal være sammen på grunn av den ene partens helse, så er det ikke spesielt psykisk oppegående å bruke så mye energi på det... Pass på så du ikke bruker så mye energi på det at kjærsten tar deg på ordet og dumper deg. 

Anonymkode: 4ea43...8b4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Uenig. Psykisk syke er de som aller mest har noe i forhold å gjøre, for ofte har det en positiv virkning på dem.

Det handler ikke bare om den psykisk syke heller. Det er en annen part i forholdet som ikke har så godt av det.

 

Men dette kommer helt an på innstillingen til lidelsen og hvordan den utarter seg. Ingen har godt av å være sammen med en person som eksen min for eksempel.

Anonymkode: d32ea...66e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Uenig. Psykisk syke er de som aller mest har noe i forhold å gjøre, for ofte har det en positiv virkning på dem.

Helt uenig.

Anonymkode: 0cdcd...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Psykisk ustabile folk er værste sort. Ska sies helsevesenet er bygd opp slik at det er kjempelange køer for å komme inn der, så mange som trenger hjelp ikke kommer inn. En god venninne av meg måtte vente 3 år i kø før hun fikk plass.

Anonymkode: aac14...7e5

Psykiatrien skulle fått et skikkelig løft. Spesielt m.t.p at det idag er så populært å være psykisk syk og mange av de får mast seg til uføretrygd. Hadde de fått behandling så hadde det blitt oppdaga at mange av de er i stand til å jobbe.

også har vi jo våre nye landsmenn. Mange kommer fra krig og elendighet. De kommer til Norge med bagasje som helsevesenet ikke har hverken kompetanse eller ressurser til å håndtere. De har vokst opp til å bli minisoldater, og dette drar de inn i landet. Hadde de fått behandling så kunne nok mange av de også jobbe. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hm veldig mange mennesker har psykiske problem; det er vel opp til partner hva han eller hun(nekter å tro dette bare er kvinner) klarer å leve med? jeg har angst og depresjon, men er i et forhold. har gått fint så langt; prøver å la lege og psykolog hjelpe meg, og passe på at belastningen ikke blir stor for partneren min. men han snakker veldig mye om bekymringer, div om jobb, hagearbeid etc som er begynt å kjennes litt belastende for meg, pga minimal interesse for temaene, og fordi jeg ofte anser ting for ferdig debattert. kanskje han er større belastning for meg enn jeg er for han🧐

Anonymkode: a80a3...7e3

Kanskje du er for opptatt av deg selv og dine plager til å gidde å bry deg om samboerens.

Det er helt vanlig at psykisk syke kun tenker på seg og forventer at samfunnet skal rette seg etter dem. 

6 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Uenig. Psykisk syke er de som aller mest har noe i forhold å gjøre, for ofte har det en positiv virkning på dem.

Å hvem mener du skal ofre seg for en psykisk syk?

Jeg hadde aldri gått inn i et forhold med en sånn en. Jeg er ikke villig til å utslette meg selv for at en med psykiske lidelser skal få det bedre. 

Anonymkode: 1a454...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt uenig.

Anonymkode: 0cdcd...292

Helt i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke slik jeg har sett det. Ustabile folk får det ofte bare verre av å være i forhold. Snakker om flere jeg vet hvem er

Anonymkode: 06386...60d

"Du virker som en fantastisk person Ts. Deg hadde jeg likt å omgås." 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke slik jeg har sett det. Ustabile folk får det ofte bare verre av å være i forhold. Snakker om flere jeg vet hvem er

Anonymkode: 06386...60d

Kanskje. Det er ikke min erfaring, men jeg ser det jo ikke fra ditt ståsted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
9 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Uenig. Psykisk syke er de som aller mest har noe i forhold å gjøre, for ofte har det en positiv virkning på dem.

Det kommer litt an på. Noen blomstrer i forhold, andre visner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, #Rasshøl skrev:

"Du virker som en fantastisk person Ts. Deg hadde jeg likt å omgås." 🙄

Skjønner det var ironisk ment, men la oss snu om på det! Ja jeg er fantastisk og helt FRISK person :) Absolutt et kjærestemateriale

Anonymkode: 06386...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å tenke sånn når man har slitt seg ut på et dårlig forhold. Men virkeligheta er nok mer komplisert. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Psykiatrien skulle fått et skikkelig løft. Spesielt m.t.p at det idag er så populært å være psykisk syk og mange av de får mast seg til uføretrygd. Hadde de fått behandling så hadde det blitt oppdaga at mange av de er i stand til å jobbe.

også har vi jo våre nye landsmenn. Mange kommer fra krig og elendighet. De kommer til Norge med bagasje som helsevesenet ikke har hverken kompetanse eller ressurser til å håndtere. De har vokst opp til å bli minisoldater, og dette drar de inn i landet. Hadde de fått behandling så kunne nok mange av de også jobbe. 

Kanskje du er for opptatt av deg selv og dine plager til å gidde å bry deg om samboerens.

Det er helt vanlig at psykisk syke kun tenker på seg og forventer at samfunnet skal rette seg etter dem. 

Å hvem mener du skal ofre seg for en psykisk syk?

Jeg hadde aldri gått inn i et forhold med en sånn en. Jeg er ikke villig til å utslette meg selv for at en med psykiske lidelser skal få det bedre. 

Anonymkode: 1a454...d0e

Om man vil ofre seg eller ikke får da være helt opp til en selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare å se på seriemorderne det. Mange av Dem er jo faktisk smart og oppegående enn resten av befolkningen

Anonymkode: 06386...60d

Er du sikker på at du bør være i er forhold, da? (Ifølge deg selv) 

Du høres ikke helt stabil ut når du kan mene at seriemordere er mer oppegående enn folk flest.. 

Anonymkode: 6de56...676

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, #Rasshøl skrev:

Det kommer litt an på. Noen blomstrer i forhold, andre visner. 

Det er nok helt korrekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner det var ironisk ment, men la oss snu om på det! Ja jeg er fantastisk og helt FRISK person :) Absolutt et kjærestemateriale

Anonymkode: 06386...60d

Nei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, og både jeg og typen sliter psykisk, men med veldig forskjellige ting. Jeg var usikker før jeg gikk inn i forholdet, men vi går begge til psykolog og får medisiner og oppfølging, så det var et krav for meg: han måtte gjøre noe med saken slik at jeg ikke ble "hobbypsykologen" hans. Fungerer greit til nå, vi deler en del med hverandre og jeg synes det hjelper å være sammen med en som forstår meg. Samtidig passer vi på at vi ikke graver hverandre ned, og søker hjelp hos profesjonelle. Føler vi balanserer hverandre. 

Anonymkode: d5a78...746

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...