Gå til innhold

Folk som sliter psykisk har INGENTING i et forhold å gjøre!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at du bør være i er forhold, da? (Ifølge deg selv) 

Du høres ikke helt stabil ut når du kan mene at seriemordere er mer oppegående enn folk flest.. 

Anonymkode: 6de56...676

Altså jeg er helt stabil. Jeg mener bare at seriemordere er «smarte» og de lurer jo folkene rundt seg og tror del er normale som resten av oss. I tillegg virker dem som perfekte kjærestematerialet for den de er sammen. Håper ikke du misforstår meg, men de er ekstremt god på manipulasjon og sjarmere for å få det slik dem vil

Anonymkode: 06386...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Psykisk ustabile folk er værste sort. Ska sies helsevesenet er bygd opp slik at det er kjempelange køer for å komme inn der, så mange som trenger hjelp ikke kommer inn. En god venninne av meg måtte vente 3 år i kø før hun fikk plass.

Anonymkode: aac14...7e5

Den løgnen må du lengre ut på landet med. Dersom vedkommende virkelig var syk, så ville hun ha fått hjelp innen fastsatte grenser som jeg ikke husker i hodet men de er langt ifra 3 år! Har man rett på helsehjelp, også fra dps, så har man rettigheter som sier at man skal få hjelp innen den og den tidsfristen, og den er langt ifra 3 år lang. 

Anonymkode: 55da0...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså jeg er helt stabil. Jeg mener bare at seriemordere er «smarte» og de lurer jo folkene rundt seg og tror del er normale som resten av oss. I tillegg virker dem som perfekte kjærestematerialet for den de er sammen. Håper ikke du misforstår meg, men de er ekstremt god på manipulasjon og sjarmere for å få det slik dem vil

Anonymkode: 06386...60d

Folk tror dem er normale*, mente jeg

Anonymkode: 06386...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså jeg er helt stabil. Jeg mener bare at seriemordere er «smarte» og de lurer jo folkene rundt seg og tror del er normale som resten av oss. I tillegg virker dem som perfekte kjærestematerialet for den de er sammen. Håper ikke du misforstår meg, men de er ekstremt god på manipulasjon og sjarmere for å få det slik dem vil

Anonymkode: 06386...60d

En vedtatt sannhet.

Anonymkode: 0cdcd...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, ingen hindrer deg i å gjøre det slutt dersom kjæresten din er/blir psykisk syk. 

Angående behovet for å spre meningen din om at andre ikke skal være sammen på grunn av den ene partens helse, så er det ikke spesielt psykisk oppegående å bruke så mye energi på det... Pass på så du ikke bruker så mye energi på det at kjærsten tar deg på ordet og dumper deg. 

Anonymkode: 4ea43...8b4

Tusen takk, men det problemet har jeg ikke, kjære deg! :) 

Ellers ha en flott dag, trossalt lørdag og sola skinner!👍

Anonymkode: 06386...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den løgnen må du lengre ut på landet med. Dersom vedkommende virkelig var syk, så ville hun ha fått hjelp innen fastsatte grenser som jeg ikke husker i hodet men de er langt ifra 3 år! Har man rett på helsehjelp, også fra dps, så har man rettigheter som sier at man skal få hjelp innen den og den tidsfristen, og den er langt ifra 3 år lang. 

Anonymkode: 55da0...61d

Teori er én ting, og praksis en annen, i distriktsNorge. Jeg sto i kø i et drøyt år selv, før jeg betalte privat psykolog. 

Anonymkode: 6623b...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare å se på seriemorderne det. Mange av Dem er jo faktisk smart og oppegående enn resten av befolkningen

Anonymkode: 06386...60d

Og du mener du er helt psykisk frisk selv...? 🤔 Høres ikke ut som du burde gå inn i noe forhold.. 

Psykisk sykdom kan dessuten dukke opp i løpet av forholdet, i forbindelse med kriser man kan oppleve. Så da mener du at hvis man opplever f.eks terror, på ferie e.l, og sliter i etterkant av det...så skal man slå opp eller skille seg asap? Du vet at det kan skje deg også, at du ikke har kontroll på slike ting i hjernen din selv..

Anonymkode: efbee...05d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og du mener du er helt psykisk frisk selv...? 🤔 Høres ikke ut som du burde gå inn i noe forhold.. 

Psykisk sykdom kan dessuten dukke opp i løpet av forholdet, i forbindelse med kriser man kan oppleve. Så da mener du at hvis man opplever f.eks terror, på ferie e.l, og sliter i etterkant av det...så skal man slå opp eller skille seg asap? Du vet at det kan skje deg også, at du ikke har kontroll på slike ting i hjernen din selv..

Anonymkode: efbee...05d

Les lengere opp og se svaret mitt før du anklager meg. Skal ikke ha slik at du æreskrenker meg

Anonymkode: 06386...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså jeg er helt stabil. Jeg mener bare at seriemordere er «smarte» og de lurer jo folkene rundt seg og tror del er normale som resten av oss. I tillegg virker dem som perfekte kjærestematerialet for den de er sammen. Håper ikke du misforstår meg, men de er ekstremt god på manipulasjon og sjarmere for å få det slik dem vil

Anonymkode: 06386...60d

Mange som sliter psykisk vet det ikke selv, bare nevner det.. 

Anonymkode: efbee...05d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mange som sliter psykisk vet det ikke selv, bare nevner det.. 

Anonymkode: efbee...05d

Alle kan slite med psyken den ene dagen og en dag føle seg bra. Men du skjønner hva jeg prater om

Anonymkode: 06386...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den løgnen må du lengre ut på landet med. Dersom vedkommende virkelig var syk, så ville hun ha fått hjelp innen fastsatte grenser som jeg ikke husker i hodet men de er langt ifra 3 år! Har man rett på helsehjelp, også fra dps, så har man rettigheter som sier at man skal få hjelp innen den og den tidsfristen, og den er langt ifra 3 år lang. 

Anonymkode: 55da0...61d

Det er ikke løgn, hun var langt nede etter å ha blitt mobbet mye i oppveksten, og sliter veldig i hverdagen. Men hun er ikke "syk nok" til å komme på akutt. Det norske helsevesenet har mange mangler dessverre.

Anonymkode: aac14...7e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Les lengere opp og se svaret mitt før du anklager meg. Skal ikke ha slik at du æreskrenker meg

Anonymkode: 06386...60d

Æreskrenker? 😂 Det gjør du jo selv, med alle de du beskriver i denne tråden. Da kan jo jeg si det samme til deg da.

Anonymkode: efbee...05d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle kan slite med psyken den ene dagen og en dag føle seg bra. Men du skjønner hva jeg prater om

Anonymkode: 06386...60d

Du skjønte tydeligvis ikke hva jeg mente..

Anonymkode: efbee...05d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke løgn, hun var langt nede etter å ha blitt mobbet mye i oppveksten, og sliter veldig i hverdagen. Men hun er ikke "syk nok" til å komme på akutt. Det norske helsevesenet har mange mangler dessverre.

Anonymkode: aac14...7e5

Er hun ikke syk nok så er hun ikke syk nok. Da må hun gå privat. DPS er for de som er syke, ikke de som har en dårlig dag. 🙄

Anonymkode: 55da0...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønte tydeligvis ikke hva jeg mente..

Anonymkode: efbee...05d

Neivell?

Anonymkode: 06386...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har psykiske utfordringer. Er gift, to barn, hus, bil, full jobb. Har det veldig fint med familie, venner, kolleger, de jeg jobber ut mot. Det er meg selv som har problemet og det har jeg tatt ansvar og tak i. At jeg kan være krevende å leve med, helt sikkert, men jeg synes å observere at par som ikke har utfordringer med sin psykiske helse også kan være krevende de også... og at såkalt friske folk også kan ha perioder med ustabilitet knyttet til andre ting enn rus/ psykiatri....

Anonymkode: 74078...446

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Upopulær mening for mange sikkert, og endel vil også føle seg truffet av dette innlegget med god forbann grunn! 

Gosh så ofte man leser innlegg her inne om usikre og ustabile kvinnfolk og jenter som havner i et forhold og heletiden er usikker på kjæresten sin. Dem sliter ut sin kjæreste ved å heletiden gi dem skylden for at dem selv har det så vanskelig som dem har det. Her snakker jeg mest om de som sliter med depresjon, dårlig selvtillit eller har borderline eller andre ustabile personligheter. De kan bli aggressive hvis kjæresten en dag er treg på å svare og er opptatt med kanskje sine venner eller på jobben. De tviler heletiden på sin kjæreste og er helt avhengig av bekreftelse hele forbanna tiden for å klare å ha det bra! Ikke klarer dem å være selvstendige. Psykisk terror er det dem gjør med folk i livene sine. er jo såvidt vennene holder ut så hvordan i faen tror dem en kjæreste skal holde ut? Det sier seg selv at det blir et ulykkelig forhold om den ene av partene er psykisk syk og sprø i hodet. Da har man det bedre som singel tenker jeg og det har jeg selv sett på disse personene! 

Skal du havne i forhold så ta da for svarte faen tak i deg selv og få livet på stell før du involverer deg og deler livet med en annen!

Takk for meg!

Anonymkode: 06386...60d

Nå er vel ikke det å ha dårlig selvtillit en psykisk lidelse. Du virker lite opplyst. 

Endret av Emma Belikova
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Emma Belikova skrev:

Nå er vel ikke det å ha dårlig selvtillit en psykisk lidelse. Du virker lite opplyst. 

Det kan være et symptom på flere psykiske lidelser. Men man kan jo være hardere eller mildere ramma. Kalles ofte "lært hjelpeløshet" hvis man har veldig lite tiltro til egne evner (og ikke er dum). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er hun ikke syk nok så er hun ikke syk nok. Da må hun gå privat. DPS er for de som er syke, ikke de som har en dårlig dag. 🙄

Anonymkode: 55da0...61d

Ingen går til psykolog pga en dårlig dag. 

Det er iblant lange ventelister for folk med depresjon, angst etc. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...